Gå til innhold

Vil kjøpe brukt golf4 motor og overhale,trenger hjelp :-)

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Hei har sittet og tenkt på dette ei stund nå.

 

Eg vil kjøpe meg ein slitt/lett havarert golf4 motor og overhale,vil vite hvilke motorer eg kan bruke?.

min motor er:1.6L/16V/AZD

 

Tenkte helst på ein billig motor som toppakning var gått på,litt slitt i stempelringer/ventiler.

 

Tenkte og bytte:

Stempelringer?

ventilløfter hydraulisk: 16stk

ventilvippearm: 16stk

toppakning

ventiltetninger:16stk

sylindertopp skruer: 10stk

register reim sett

akselteningsringer

 

 

[ATTACH]38535[/ATTACH]

 

[ATTACH]38536[/ATTACH]

 

[ATTACH]38537[/ATTACH]

 

Sikkert mer som må byttes enn dette eg har listet opp,noen vil nok spøre seg hvorfor gidde.

Det er kun for og lære meg om motorer innvendig,har byttet motorer og topp/toppakning før men aldi gått videre inn i motoren.

Så er det kjekt og ha ett prosjekt :-)

Kunne kansje ha byttet til annen motor men vil helst ha noe så eg slipper og bytte ledningsnett og ECU.

Noen som kan hjelpe med råd og tips?

post-68654-13804855041262_thumb.jpg

post-68654-13804855041465_thumb.jpg

post-68654-13804855041497_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sende ut noen mailer,i første omgang blir det høggerene i nærmeste avstand.

Skal tilby meg og skru ut motoren selv,ser det er dyre deler og stempel og ringer er

ikke lett og finne er det bare møller som har eller?.

 

Tenger vel bare blokka og toppen,resten har eg selv på motoren i bilen.

Noen som har ide på hva det ca kosterfor blokk og topp?

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sende ut noen mailer,i første omgang blir det høggerene i nærmeste avstand.

Skal tilby meg og skru ut motoren selv,ser det er dyre deler og stempel og ringer er

ikke lett og finne er det bare møller som har eller?.

 

Tenger vel bare blokka og toppen,resten har eg selv på motoren i bilen.

Noen som har ide på hva det ca kosterfor blokk og topp?

 

Parameterfel[0]=120101100&query=AZD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på bildelebasen.se men de vil sjelden sende til norge og eg bor på vestlandet så det blir laang biltur he he.

Vett det er andre 1.6 16v motorer i golf4,sei eg bytter til ein annen motorkode men 1.6 motor må eg bytte hjerne også da?

 

Er så mangen motorkoder til 1.6 på golf 4,vett det er ein 1.4 16v som har samme topplokk som min stemplene skal også være like store men slaglengden er anderledes noen som har kjennskap til dette?

 

Fant ein motor til 3750kr men den var kjørt 380tkm,ser mangen kaller disse motorene dårlige og att de sjelden lever til 200 000.

Min har etter min kjennskap aldri havarert kjenner veldig godt til tidligere eiere av bilen,noen her på forumet som har erfaringer med AZD motorene?

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt litt på det og men er usikker på om eg må bytte ledningsnettet da,så er det hjernen og spedometeret ikke att dette er vanskelige deler og bytte er vel "litt" arbeid og bytte ledningsnettet så er det eksosen også.

 

Grunnen til eg skulle gjøre dette er for og lære og overhale toppen og skifte stempelringer evt sylinderhoning,og så er det nok sånn att eg har litt tid som eg trenger og ta knekken på.

 

Hvordan får man kjøpt kollisjonskadet bil evt hvor, er det noen måte og få kjøpt fra forsikringselskap?

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg litt med på nett og sånt.. De går ikke for vrakpant de bilene hvis noen først skal selge de, så regn med opp mot 10 000kr :)

 

Hvis du har en komplett delebil som du flytter alt over, så er det jo ikke så veldig jobb. Bare skruing å litt mod på fester osv da :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi blaffen i å kjøpe brukt 16v motor. Ventilsetene i toppen er somregel helt ødelagt. Og for å få vekk oljeforbruket de er kjent for må sylinderene borres og nye stempler må inn.. Alt for dyrt.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo litt jobb da,men ikke umulig om eg får tak i donor bil.

Vil vel ikke merke noe forskjell i akselerasjon i forhold til den eg har nå, er jo bare 4hk i forskjell på 8v og 16v.

Takker for svar,skal sjekke motoren som er i min med kompresjonstest og se hvordan den er.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår