Gå til innhold

Golf 4 GTI 1.8T 2002 (custom stereo). Clean bakluke + panserforlenger ?

Ranger emnet


sebb93

Anbefalte innlegg

Det er gul til start den viser det samme på boksen og skjema det er bare det att når du ser inni selve koblingen på bildet i boksen,mens du ser på utsiden der ledningene kommer ut,du skal lese fra der koblingen går inn i boksen derfor er de like.

Men bare bruk skjema da det er lettere og det er også rett.

 

Bremsen skal kobles likt skjema altså på ledningen som går til bremselypæren.

 

Eg tror jordingen går fra startboksen til PKE boksen på komunikasjonsledning i mellom disse og att der er grunn til to brune ledninger på start boksen.

 

Du skriver du har loddet sammen ACC og 12+ til PKE boksen,ACC har ikke konstant strøm den skrus av med tenningen mens 12+ på PKE skal ha konstant strøm.

Mulig eg har misforstått dette men måtte bare spør om det var sånn du meinte.

 

Skal på jobb nå men skal sjekke koblingskjema til bilen når eg kommer hjem,eg trodde baklukeåpneren på vår bil var koblet sammen med dørene,men eg har stasjonsvogn så når låser opp dørene låses også bagasjeromet opp så er det ett eletrisk styrt håndtak i bakluken som åpner luken.

På min alarm/sentrallås går det bare ein ledning som låser opp alle dørene og bagasjerommet samtidlig,det er lettere enn og om du skal inn i bagasjerommet så må du trykke på egen knapp for og låse opp.

Men eg er ikke kjent med systemet på vanlig golf4 så det gjør det vanskelig,rekner med du har ein plan.

Blei ett langt svar,lykke til med oppkobling :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 363
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Okei, da følger jeg skjema :)

Bremsen koblet jeg på ledningen til pæren ja,

 

Ja det stemmer, men det er 2 strøm kabler som har konstant 12V som går til tenningen , acc er ikke konstant, så det stemmer :)

 

Ja du har nok rett, det går nok på dørene. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultat: fikk alt til å fungere som det skal, start knapp fungerte selv på "nøkkelen". MEN startsperren fungerte ikke, så je prøvde å jukse det og da kortslutta nok noe inni "keyless go" boksen, så nå bare "piper" alt og ingenting fungere, orginal tenning fungerer som det skal ..

Så må nok kjøpe inn en ny boks å finne på noe smart med startsperren. Kabler og alt er jo ferdig lagt opp, trenger kun ny boks, har bilder kan poste når eg kommer hjem :) kopervik er ikke så ille, skal til Stavanger om en Mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var surt,lurer på hvor du har koblet de to ledningene som skal til startsperren prøvde du og snu om på de to ledningene som går til startsperre mottakeren ved ratt/tenningslås?

Prøv og send mail om han du kjøpte det fra kan og spør om han kan kontakte forhandler og spør om og få tak i bare boksen.

Om du må kjøpe alt nytt så se på de settene med bare ein boks,får billige sett fra china er vel produsert i kina det du har eller?

Bare vær glad att du ikke tok knekken på komfort boksen, kjørekomputer eller ECU det er dyre deler.

Skal vel til Stavanger selv i ferien men er ikke sikker på dato enda :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! jeg leter og leter, men vanskelig å finne samme boksen under 550kr.. Thinkbox er jo merket.

 

Jeg rakk ikke å bytte om de før det streiket nei, åpnet den "keyless go "boksen og der var en del svidd, prøvde å lodde opp å reparere, men røk nok noen mostander eller noe..

 

Jeghar sendt dem mail, så venter på svar :) Hvis ikke ser jeg på andre sett ja, men de du linket tror jeg har 2 bokser altså, du har bare ikke lest nøye nok .. Hvertfall det jeg kom frem til ? det er 1 boks i hovedsak, men "ekstra" til låsesystemet osv.

 

Måten jeg svidde dette på var å forsøke å jukse koble "+ og + " til låse systemet sånn at den evt skulle finne den THinkbox nøkklen, jeg puttet da + sammen med + inn på tenningen, og - bare rett til et jordingspunkt, dette ble da en veldig OND sirkel fant jeg raskt ut...

 

Men jeg fikk da altså ALT til å fungere ( koblet ikke noe på comfort boksen, ikke den låse delen, den unngikk jeg ) Jeg fikk START knapp til å fungere både i bil og nøkkel, jeg fikk start knappen i samarbeid med bremsen til å regulere tenninga som ACC ved 1 trykk på knappen, altså KUN spilleren som virket, så kom lyset i kjørecomputer osv på neste trykk, så startet bilen på nr3 :)

MEN den døde igjen pga startsperren / finner ikke nøkkel error.

 

Så da skulle jeg være smart å jukse koble resten av systemet + bruke orginal nøkkel i tenning med orginal "startsperre" så alt skulle funke, men da svei jeg boksen..!

 

Jeg skal til stavanger i starten av juli, slutten av juni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo kjøpe på alibaba men eg har ikke prøvd selv,du må finne ein som bare selger kun 1sett og overføring er ofte gjennom western union.

Hvor mye kostet det settet?,finner lignende det du har til 99$ på ebay:Auto Remote Passive Keyless Entry Car Security Alarm System Vehicle Alarm Safety | eBay

Må på jobb nå men kan leite litt mer seinere,blir i det tidsrommet jeg og skal til stavanger :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uten keyless go att man må bruke nøkkel for og så trykke på start knappen?

Eg tror eg skal koble ut defa alarmen og kjøpe meg dette:Funkfernbedienung Plug&Play VW Golf 4 (nur Cabrio) | eBay

Dette plugger du bare rett i og så får eg nøkkel som eg klappe sammen,er bare vanlig nøkkel på min.

Tror ikke eg våger meg på keyless sett,redd det blir tull med det også redd for feilmontering med kortslutning.

Hadde dårlig tid i morges men skal se litt rundt seinere om eg finner noe,er kansje billigere og kjøpe direkte fra nettbutik til firma i asia.

Mener eg såg likt det settet du har til 99$ så skal se om eg finner selger i kveld.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keyless GO, er kun delen med start knappen liksom.

 

PKE - Passive Keyless ENTRY, er det du ser på der , det er kun en "ny nøkkel" og smartere låse / alarm system.

 

Jeg kjøpte begge i ett sett, til 150$.

 

Jeg har sånn nøkkel med sentrallås og klappsammen jeg, ville bare bli kvitt "Nøkkel delen" liksom hvis du skjønner !:) Nå skal jeg på jobb, 23-11. Så du får se hva du finner da og gi beskjed om du finner noe bra !: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker PKE boksen din enda?

Se her er bare starknapp og boks til 42£ :12V Car Vehicle Keyless Go Smart Engine Start Ignition One Key Start Push Button | eBay

På disse settene står det att man skal åpne nøkkelen og ta ut startsperre chip som skal teipes fast nær tenningslåsen,står også att man skal kutte av plasten rundt nøkkel og lime starknappen over.

Da mister man startsperre og rattlås,er ganske sårbar for tyveri med det sånn.

SKal se om eg finner sånn som du har billigere :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kun keyless GO som er ødelagt, så du må gjerne kjøpe settet mitt om du vil , gidder ikke å kun koble opp det, men da blir du sittende med typ 2 nøkler da, en til start og en til opplås osv.

 

Skal se på det når jeg kommer hjem :)

Har jo to nøkler nå også,ein til dør og tenning også har eg defa nøkkel som er sentrallås og alarm på.

Men eg venter på svar fra selger i tyskland på lik nøkkel som du har med sentralåsboks,kostet 20€ og 5€ i frakt.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår