Gå til innhold

Golf 4 GTI 1.8T 2002 (custom stereo). Clean bakluke + panserforlenger ?

Ranger emnet


sebb93

Anbefalte innlegg

Tror eg hadde prøvd og lakkere "emblem hull og håndtaket" først så om det ikke går tar du heller og heillakkerer det.

husk att heillakkering med sprayboks er vanskelig og få det jevnt lakkert,har prøvd meg på skjermer og det går men det viser att det er lakkert med boks.

Er det fargeforskjell kan du polere det ganske bra i de flleste tilfeller,kjøp lakk av møller eller noen som blander bokser sånn att det blir likt,her nytter det ikke med biltema etter min meining.

Bilextra har motip lakkbokser med de fleste lakk koder her eg bor,men har ikke prøvd den men har hørt den er noelunde lik org fargen.

Eg har laket interiør delene i aluminium/sølv farge får se om eg finner tilsvarende i plastidip, såg veldig bra ut det du hadde "dippet".

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 363
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp, må bare få sparklet ferdig, også grunne det så får jeg forsøke : )

 

Lakkerte du bare med vanlig lakk på interiøret ?

 

Jeg kommer til å kjøpe en ferdig boks på mekonomen ja, som er bilens fargekode, har vært fornøyd med de før, så får vi se hvordan det blir! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte biltema sprayboks på interiøret,så om eg skal lakke de lufteventilene tar eg alt av igjen og lakkerer/dipper på ny.

Kjøper aldri lakk fra biltema igjen,var forferdelig spytting og ujevn spray,fargen var heller ikke lik det som var på lokket.

Bilen min er tornado rød så tenkt på og lakke de i samme farge men er redd det blir litt for mye av det gode,har også carbon folie liggende så eg må bare bestemme meg for hva det blir.

 

Tror neppe det blir før ferien uansett,må få justert forstillingen og skifte hjullager og bremseslanger før eg drar til

Sverige på biltur i sommer.

Tok ut viskemotor i bakluken i dag,har lekket spylerveske inn i motoren så får se om eg klarer å tette den og gjort den skikkeligt rein.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope liker og se ut bakruten om vinteren/høst,kan jo komme unger bak og det er jo stasjonsvogn.

Bor i tilleg i borettslag så her fyker det unger rundt bilene ofte,den er ikke fin men har funksjon he he

Klarte eg ikke og tette igjen lekasjen,men skal bestille rep kit neste gang eg bestiller fra tyskland.

Har du gjort noe fremgang i dag sebb93?

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sparklet ett lag til, har regnet idag, er jo avhengig av bilen daglig, så det går smått i dårlig vær! Har snakket med et folieringsfirma i drammen, de vil ha 5000kr for å foliere panser , tak og bakluke. Tenker å gjøre dette, så da sparkler jeg bare ferdig emblem og åpning til håndtak, så folierer dem.

 

Jeg har også koblet opp solonoiden for fullt idag, men glemte bildet, har ikke satt på noen deksler så bildet kommer imorgen :) har koblet den på "spyle" funksjonen til bakviskeren som er fjernet : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er guide til hvordan du tar det ut,den ligger litt ned på siden:http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2898256

Var ikke dumt og putte baklukeåpneren på spylefunksjonen da,var også god pris på foliering det blir nok bra.

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk ! :) Grunnet du før lakkering ? Har ikke lakkert mye plastikk før..

Nei det blir sånn hvertfall nå, får se om jeg kjøper en "orginal" bryter :) Men dette er jo "sikkert" hvertfall, det er jo mulig å komme borti spaken til bakvisker, men skal godt gjøres å få "spylt" med uhell.

Folierings prisen var bra, jeg skal se om jeg får lakkert det pent først, skal se om jeg får sparklet ferdig osv imorgen, prøve å få lakkert i helgen.

 

Her ser du hvordan jeg festet solonoid, det fungerer utmerket !

[ATTACH]38935[/ATTACH]

Eneste jeg mangler nå er å bytte demperne i luken til sånn "pop up" så den åpner seg helt av seg selv.

 

 

EDIT: Jeg vurdere å prøve meg på sånn speedometer /rpm lys han har også, det var ganske stilig!

post-74412-13804855068717_thumb.jpg

Endret av sebb93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dkal undersøke dette for deg og komme tilbake,vett de selger plasmaskiver med ledlys i tyskland.

De er råstillige men tror desverre ikke att lyset beveger seg i takt med turtall og speedo de er forskjellige om dag/natt.

Skal sjekke opp i det firmaet til han som laget dette settet,eg er uansett medlem av vortex og kan evt sende privat melding til han og spøre han for deg.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LED Project #2 - The VW Instrument Cluster Mod Her er link men de var dyre 200$ + frak tollklarering og MVA.

Skal finne de plasma de er hvite om dagen og veldig tøffe i mørket,synes plasma er mye tøffere men husk det er forskjellige typer speedometer så du må se hvor høyt spedometeret og rpm i bilen går(260KMH og 7500rpm er de fleste bensin.

 

Luftekanalene må du ta og vippe ut og så skru ut skruer så ikke brekk her,eg skal finne guide så du ikke øydelegge noe.

Når du tar av de bevegelige dysene i luftekanal(må fjernes for og omme til skruene pass på her er det gummiknotter på dysene ikke mist disse ta og lukk lufteventil før du tar de av.

Skal se om eg finner guiden med ein gang :-)

Edit:http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1960541

Dette er egentlig for bytte til bora/jetta lufteventiler til golf,noe eg har hatt lyst te og gjør ei stund men ventilene ligger på 200-300€ per set.

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår