Gå til innhold

Golf 4 GTI 1.8T 2002 (custom stereo). Clean bakluke + panserforlenger ?

Ranger emnet


sebb93

Anbefalte innlegg

Prøvde å poste disse bildene tidligere, men de ble visst borte! FOrumet er litt ustabilt i det siste.

 

[ATTACH]38804[/ATTACH][ATTACH]38805[/ATTACH][ATTACH]38806[/ATTACH][ATTACH]38807[/ATTACH]

 

 

Jeg har ikke begynt med sentrallåsen, kan hende du har ett poeng der, men jeg trodde dette ikke hadde noe å si egentlig?

 

Det virker som alt er som det skal ja, bare at den mangler gnist, og at jeg har en haug med feilmeldinger...

Monterings anvisningen du fant der er riktig, men skjema og boksen har byttet om rød og gul kabel, så jeg valgte å følge boksen, men har prøvd å bytte om de også.. Skal se om jeg kommer noe lengre idag, driver å tenker ut andre løsninger/forslag til hvordan det skal kobles for å fungere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 363
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror den fjernkontrollen må være aktivert og innenfor rekkevidde for att du skal kunne starte bilen,denne boksen styrer jo heile tenning og komfort modulen.Er skikkeligt spennende så om du får dette til så prøver kansje eg meg ett sett også.har kikket etter sånt som hører til vw som er med hurtigkoblinger,finner til toyota og mazda men har bare sett litt rundt.Ellers så virker det ut som du ikke får aktivert IGG2 på selve bilen,men er vanskelig og vurdere dette for meg uten og se det med egne øyne.Ta og post bilder om du får mulighet,har vært mye tull med forumet siden søndag:-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha... Trodde det var valgfritt å bruke "PKE" Delen jeg, har ikke sett på den "låse delen og fjernkontroll" delen i det hele tatt enda,

Hvordan er det enklest å koble opp resten da, for å få til koblingene til sentrallåsen osv enklest, koble rett inn på comfort boksen ?

 

Jeg sendte også mail til de jeg kjøpte dette av ang startsperren ( jeg TROR jeg har fikset den, men med tanke på alle feilmeldingene er jeg usikker ) Men de nevner "original car key sensor chip" hva og hvor finnes det ? De forselår å justere den.

 

Ser du bildene jeg har postet ? for jeg opplaster de og legger de ut, men jeg kan ikke se dem i inlegget.

Bilder av koblingene kommer, men er bare i "prøvnings" fasen nå, har tatt kabel sko på alle ledningene å plugger dem i org kontakt før jeg lodder om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kappa ut bitene jeg ikke ville ha på min bakluke, som da gjaldt vindusviskerhull og grop til emblem. Sveisa igjen og la stålplast over. Fungerte helt utmerket og fortsatt helt fint enda. Skal ikke så mye til å få dette pent om du er flink til å sveise :)

 

Når sant skal sies så var dette en 3'er golf kontra din, men prosessen er jo den samme :) stålplast kjøpte jeg hos bilxtra, var nesten gratis :)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

 

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser forsatt ikke noe bilder utenom de av feillysene,men har funnet ut om PKE ledningen som skal inn på tenningen her er det startsperre system i settet sånn som eg forstår,den Gule ledningen som skal inn på tenningen er PKE den skal inn på ledningen på tenningslås som sender signal til bilens ECU og ber så den om og søke etter startsperre chip i nøkkelen.

Det er sånn eg forstår etter og lese om PKE,så vist du ikke har koblet til sentrallås delen vil ikke systemet virke pga startsperren som er inne i boksen til settet vil aktiveres så lenge du ikke er innenfor rekkevidde og systemet er deaktivert.

vist ikke PKE ledningen er koblet rett skal blinklys og alarmen gi signal.

Eg ser på dette settet nå det har automatisk stenging av vinduer og har bare ein boks koster 125$ settet:Passive Keyless Entry System Car Alarm - Buy Car Alarm,Car Alarm,Car Alarm Product on Alibaba.com

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette settet må du bare sjekke ut,det var tøffe fjernkontroll til det:Easycar E7 Series Two Way Car Alarm With Tft Remote,Pke,Push Start,Remote Start,Turbo Timer And Many More ! - Buy 1/2 Way Car Alarm,One/two Way Automatic Car Alarm,Car Alarm Remote Start Product on Alibaba.com

150-300$ for ett sett, skulle importert noen av disse settene til norge og solgt sikkert lett og selge.

Kontrollen har rekkevidde på opp til 1km.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, nei jeg har ikke tatt noen bilder av "Prosessen " enda, da det kun er midlertidige koblinger som jeg må gjøre om til orginalt, da jeg er avhengig av bilen daglig omtrent, så når jeg finner ut av det - kommer jo nærmere hver gang. Så tar jeg bilder av hele oppkoblingen! :) jeg ser ikke bildene av feillysene engang .... Men da får jeg nok sette meg litt mere inn i det å koble opp alt sammen når jeg har god tid, men smarteste er vell å ta alt rett fra comfort boksen ?

 

Det settet du så på ser litt enklere å koble opp , jeg har jo 2 bokser og en stor HAUG med kabler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha... Trodde det var valgfritt å bruke "PKE" Delen jeg, har ikke sett på den "låse delen og fjernkontroll" delen i det hele tatt enda,

Hvordan er det enklest å koble opp resten da, for å få til koblingene til sentrallåsen osv enklest, koble rett inn på comfort boksen ?

 

Jeg sendte også mail til de jeg kjøpte dette av ang startsperren ( jeg TROR jeg har fikset den, men med tanke på alle feilmeldingene er jeg usikker ) Men de nevner "" hva og hvor finnes det ? De forselår å justere den.

 

Ser du bildene jeg har postet ? for jeg opplaster de og legger de ut, men jeg kan ikke se dem i inlegget.

Bilder av koblingene kommer, men er bare i "prøvnings" fasen nå, har tatt kabel sko på alle ledningene å plugger dem i org kontakt før jeg lodder om..

 

original car key sensor chip er startsperresensoren som ligger ved tenningslås/rattstammen men er også ledning på tenning som starter dette,eller ber dette systemet finne chip i nøkkelen denne ledningen skal også starte flere systemer coil osv.

 

ser på de fleste av disse systemene kan du trykke på start knappen uten bremsen intrykt og da skal den skru på ACC som er radio/vifte og lys etc.(vett ikke eg om det er slikt på ditt)

 

Skal kunne koble opp uten PKE men sensorene til fjernkontroll og nødløsningen må være tilkoblet,systemet må dessuten kobles ein annen måte om du skal koble forbi PKE pga det er ein del av sensor som tillater start i det systemet.

Slik er det på de systemene eg har sett på og har sett på over 20forskjellige sånne system i dag.

 

Sentrallåsen styreenhet ligger i førerdøren meiner eg og ha hørt er uansett der defa alarmen min er tilkoblet og den låser opp og igjen dørene derfra.Husker desverre ikke heilt hvor den var om det var vindusheismotor men det er eg ikke sikker på.

Er det automatisk vinduslukker på dette settet du har og kan du skifte mellom + og - på boksen som styrer sentrallåsen.

De fleste biler skal vel ha jording for og åpne stenge dørene men er også noen som skal ha +,mangen av settene har ein bryter som bytter på pol så se om du har det.

 

Ser ut som eg kommer til og bestille sett eg også men eg vil ha ett som er 2veis alarm,sånn att eg kan starte bilen inne med fjernkontroll og får alarm på fjernkontroll ved tyveriforsøk.Det er så sykt mange sånne system til salg.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en link Erwin.volkswagen.de

Skal se om jeg får tak i koblingsskjema til bilen der nå, har sjekket opp litt- jeg skal ikke ha noen sentrallås boks, det går rett i comfort boksen. Så jeg skal se litt på nettet i natt, og evt koble opp i hele morgen!:)

Start bryteren BLINKER blått og grønt. Den skal kun lyse en farge . Boksen til start knappen blinker rødt, kjørecomputer er full av feil meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vær forsiktig med komfort boksen ikke lurt og feilkoble på den,ser det står advarsel på flere av disse settene att om man kobler bakluke åpneren uten att det er det på bilen og den blir koblet til så kan man kortslutte komfortboksen.

 

så må du finne ut om settet gir + eller - i ledningene inn til komfortboksen og om du kan trykke på knapp på PKE boksen som snur +og-,

er kjipt om den sender - til + og kortslutter men de fleste biler er det vel -(jordingen) som styrer sentrallås men eg vett ikke hvordan det er på golf4.

Håpe du får ordnet det i morgen :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sentrallås på bakluken, altså når jeg låser opp bilen så låses den opp også, det går vell ann å koble på det? hvis ikke må jeg bruke org nøkkel hvergang, og det tar seg veldig dårlig ut da den ikke passer ...

 

Jeg har nå funnet en "Manual" 1213 sider.... må lese litt! Her har du den om du vil se :)

golf 4 manual - Download - 4shared

Finner vell også til din bil på " erwin.volkswagen.de" Måtte betale 5€ for 1 time tilgang, men hjelper skjemaet så er det grei deal! :)

 

SKal se hva jeg får til : ) nøye med målinger først så jeg ikke ødelegger noe ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser forsatt ikke noe bilder utenom de av feillysene,men har funnet ut om PKE ledningen som skal inn på tenningen her er det startsperre system i settet sånn som eg forstår,den Gule ledningen som skal inn på tenningen er PKE den skal inn på ledningen på tenningslås som sender signal til bilens ECU og ber så den om og søke etter startsperre chip i nøkkelen.

Det er sånn eg forstår etter og lese om PKE,så vist du ikke har koblet til sentrallås delen vil ikke systemet virke pga startsperren som er inne i boksen til settet vil aktiveres så lenge du ikke er innenfor rekkevidde og systemet er deaktivert.

vist ikke PKE ledningen er koblet rett skal blinklys og alarmen gi signal.

Eg ser på dette settet nå det har automatisk stenging av vinduer og har bare ein boks koster 125$ settet:Passive Keyless Entry System Car Alarm - Buy Car Alarm,Car Alarm,Car Alarm Product on Alibaba.com

 

 

Hvis du tar en titt på dette bildet, så ser du at boksen min viser: Gul: +12V. RØD: START.

Skjema som du også ser på bildet, viser: YELLOW wire: START. Red WIREx2 er +12V. Litt usikker hvilket jeg skal følge..

[ATTACH]38835[/ATTACH]

post-74412-13804855063017_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg loddet sammen en ACC kabel og en +12V ledning fra keyless entry boksen til keyless go boksen, så da er det klart for oppkobling imorgen.

 

Men ang bremsen, ifølget skjemaet ser det ut som den skal kobles inn på signal UT fra bremsen, som da får 12V når bremsen blir trykka inn, enig ? : )

[ATTACH]38836[/ATTACH]

 

Kan ta bilde av tennings kontakta mi imorgen, men det er en svart kabel inn på kontakten, skulle tro det var en JORDINGS kabel, men fra settet så er det ingen jord som skal kobles på der, kun 1 jordings kabel fra "keyless entry" settet som trenger jord, ingen fra Keyless go. Forslag ?

post-74412-1380485506308_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kappa ut bitene jeg ikke ville ha på min bakluke, som da gjaldt vindusviskerhull og grop til emblem. Sveisa igjen og la stålplast over. Fungerte helt utmerket og fortsatt helt fint enda. Skal ikke så mye til å få dette pent om du er flink til å sveise :)

 

Når sant skal sies så var dette en 3'er golf kontra din, men prosessen er jo den samme :) stålplast kjøpte jeg hos bilxtra, var nesten gratis :)

 

Takk for tips, problemet er at jeg ikke kan sveise... Har sveiset engang, og da skulle jeg bare sveise istykker en hagle som skulle kastes, var ikke mye pent det ! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår