Gå til innhold

Golf 4 GTI 1.8T 2002 (custom stereo). Clean bakluke + panserforlenger ?

Ranger emnet


sebb93

Anbefalte innlegg

  • Svar 363
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var bilen på veien igjen ! Driver å roter med short shift, altså bytte hele "girspaken" til en med kortere vandring, har du noen erfaringer med det ? Får ikke løsnet spaken fra det den sitter i... Den er liksom løs, men noe holder den igjen .. Etter dette blir det vell å forsøke på cleaning av bakluken:)

 

Bra du fekk bilen tilbake på veien igjen,måtte du ha ny clutch?

 

Om short shift så har eg ingen direkte erfaring der,har alikevel tenkt på dette selv men var ein her på forumet som ikke fekk den til og passse på sin bil,han hadde 1.6L og de er nok litt anderledes på gir overføringen der.

Kan du ta ett bilde av den orginale giroverføringen din når du har tatt den ut?,så kan eg samenlikne den med min :-)

 

Sveising er nok bedre for holdbarhet evt kan du vel gjøre det skikkelig rent og bruke kjemisk metall,

kjemisk metal er ganske sterkt og du kan sveise på det,så er det lett og forme.

Lykke til med cleaningen :-)

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å skifte clutch ja, den var vell 70% brukt opp + full av olje.

 

Jeg kan ta bilder ja, men fant ut at det ikke var så lett å bytte, da jeg må ha bilen opp så jeg kommer til UNDER for å løsne noen bolter for å få spaken helt ut, jeg trodde dette var enkelt og greit fra innsiden av bilen , så jeg skal se om jeg får gjort det idag.

 

Okei, ja jeg har ikkehelt bestemt meg hva jeg går for.. Men den linken du sendte virket grei, med bare en plate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer, så jeg må nok under bilen å løsne dette for å få dratt opp girspaken. Ja jeg har sett det , og det ser enklere ut ! Men jeg likte veldig godt denne B&M girkulen, og dette fulgte med bilen, helt nytt i esken. Så vil helst få på dette da , skulle jeg kjøpt selv hadde det blitt den andre typen du snakker om ja :) takk for bildet, var nyttig !:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke sånn , jeg mente fjerne alt på taket, vil verken ha radio eller gps, gps har jeg på spilleren i bilen via iphone. Men det på taket er ORG gps og org antenne, vil bare fjerne begge2, da jeg ikke bruker radio heller., men dette vil vell etterlate et stort hull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vett ikke hvor stort det hullet er men er nok ikke så stort,de selger gummi plugger på bilxtra i forskjelige størelser.

Men de er svarte,går kansje an og lakkere men da må du være veldig forsiktig når du setter den tilbake.

Ellers har biltema noen blanke i plast med skrue i forskjelige størelser,de kan du lakkere uten problem.

Så det vil nok vise litt uansett.

Ellers så kan du teipe i taket og fulle det opp med sparkel det er eineste måten eg kommer på som totalt fjerner hullet.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sjekker jeg bilxtra imorgen, gjør ikke noe om det syns , vil bare ikke ha det en halv meter oppover og så svært, når det uansett ikke brukes. Venter til været blir fint så tar jeg å fjerner det, ser ann hullet å kjører rett til bilxtra! Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt -om du ikke skulle gå for å fjerne den (tror det kan bli litt arbeid + det må være 110% tett, ellers lekker det igjennom sikaflex og slikt etter et par år...og du skal vel selge den en gang, så radio er vel ok å ha tilgjengelig?) så kan du sette på noe som er litt mindre og glorete -jeg har selv en liten chrom stuss, men fant denne til din type bil;

 

PKW DACH ANTENNE 10,3cm für FM / AM für VW GOLF 1 2 3 4 5 6 PASSAT 35i 3B 3BG 3C | eBay

 

Om du går for å tette helt dog, så legg gjerne ut bilder så vi får se resultatet ;)

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

 

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår