Gå til innhold

Boneripper

Bruker
  • Innholdsteller

    82
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Boneripper

  • Bursdag 08/01/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, Elektro, IT
  • Modell (eks S4)
    Passat 3bg
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    2005
  • Yrke eller sivil status
    Elektriker
  • Motor (eks 1.6)
    1,9Tdi
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Xenon i hovedlykt og tåkelykt | 19" ocean deep white med nankang NS2 235/35-19 | Røde LED baklykter | AP coilovers | Devil Eyes sorte | Plasti-dip motordeksler hvite og takrails | Low'n slow div. stickers...
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Os/bergen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Boneripper's Achievements

  1. Enkel fix kan også være å bare lage til en bryter på kabelen du stikker inn i sigarett-tenneren? Eks. på en "quickfix" er lampett-bryter en får over alt...da bryter du kursen, og kan ikke tappe batteriet? :) Da har du jo bryter, men etter uttaket? Så slipper du å legge om og dille med en så ny bil :)
  2. Hehe, gikk litt fort i svingene :) Og om det hadde eksistert så syns jeg 35 profil er mer enn harde nok, skal ikke ha smalere :) Ja, får bare krysse fingre og håpe på det beste :)
  3. Jeg sjekket i utgangspunktet ikke selv, men fikk et tips om at om en skal senke bra nedpå så er hjulbuene mindre forran, og kan derfor være lurt med pittelitt mindre. Så forøvrig at jeg skrev feil. mente 215/35 :) Men ET og rulle omkrets skal være innenfor :P
  4. Litt usikker, men sjekket om du har egen sikring til ryggelysene? En Honda jeg skrudde på i går, og fikset litt småelektrisk på, hadde nemlig det :) Har ikke sjekket hva min egen har da...er jo en 05 stv 3bg :)
  5. Hei! Skal begynne jobben med å hive over coilovers (AP) på passelaten på mandag. Har stått i garasjen alt for lenge, så nå skal det på. Har hjulstillingskontroll på verksted 4. Juli, så nå MÅ det gjøres :) Men så er saken den. Bilen står på 19x8.5 (235/35 dekk bak og 235/15 framme). Disse skal være innenfor radius av orginale dekk i.f. dekk kalkulator jeg fant på nettet. Men siden felgene ikke er skrevet i vognkort, kan dette by på problemer når jeg skal vise senkesettet på BT? De orginale felgene har 2 utslitte dekk, så å legge om er ikke akkurat noe jeg er så veldig hypp på heller. Da må det i såfall bli på de kjipe 14" vinterfelgene på piggfrie vinterdekk -.- Noen som kan nærmere om reglene på dette med felgene? Vet enkelte får felgene sine godkjent i vognkort og slikt...men er de strenge på det om det er innenfor de 7,5% eller hva det var som var tillatt? (fant ut at mine var 0,5% forskjell fra total orginal dim.)
  6. Men mitt råd er også å styre unna merker som Peugeot, Renault, Citroen, Kia, Hyundai, Daewoo. Du får det du betaler for her ofte....
  7. Jeg personlig er glad i VAG -men finnes allverdens av biler der ute som er verdt en titt :) Siden du ikke er den som er mest opptatt av "kulhets" faktoren, og slikt så er det litt å velge i. Søkte på ditt fylke kjapt på finn.no. Bil 20-35000, max 150000km (kan få bra biler over også, men som regel så byr lavere km på mindre vedlikehold). Det jeg fant kjapt var en BMW 318 med automatgir -eller en Opel Tigra med takluke, manuell og noen okey felger. Erfaringen min med opel er rein varebil, så kan ikke si noe om kvaliteten -men bilen så helt ok ut. Forøvrig er den 2dørs og ikke så stor i bagasjen, men som en kan se fra det uryddige bildet til forrige eier -den får plass til barnesete og 4 dekk iallefall :) Men et tips til en driftsikker og ok bil er Toyota Corolla. Det er ikke noen damemagnet, ikke fartsfantom, og ikke den mest komfortable bilen -men det virker, og det går i evigheter. Når det kommer til Iphone kriteriet, så kan du spandere en 1000lapp på en ok spiller i etterkant, og trøkke den i ;) Siden du snakker om jobb så kan du vel gå en mnd eller 2 uten, og kjøpe på første lønning ;) Sikkert mange som skyter meg nå, men jeg er en diesel mann. Ikke fordi diesel presterer så mye bedre enn bensin, men liker bunndraget, og ved normal kjøring bruker de ofte lite på milen, samt dieselpris kontra bensinpris pr. Liter... Opel Tigra 1.6 1998, 120 000 km, kr 29 530,- - FINN.no - Mulighetenes marked Personlig ville jeg kanskje sett etter en golf 4 (1998 mod og oppover) men det er som sagt fordi jeg er VAG-mann :)
  8. Boneripper

    Abs

    Mener du med "agn"? Når du bremser vanlig skal den ikke hakke. Men om du bremser hardt så hakker den, fordi det er "pumping". Gamle biler pumpebremser man for å kunne svinge osv. samtidig. Men ABS gjør dette for deg. Når du tar ut sikringen forsvinner jo ABS effekten. Men er ABS lyset på? Hvis ikke virker jo dette som det skal, skulle jeg tro da.
  9. Hvis du har 3B som på avataren din, så vet jeg ikke om de der vil passe. Grillene passer 3bg (jeg har likt kit, men med xenon da) Men for trekking av kabler kan du gå gjennom en gummigjennomføring i døren, og opp via skjermen inn i motorrommet. 1. Løs kabel med kabelsko-ring skal jordes/koblet til karrosseri. Fant selv en skrue rett ved ABS-styringen som var fint sted. 2. Plass til relee finner du under rattet (Må av med deksel rundt bryter og slikt, så finner du hele rele-basen). Det du gjør er å trykke relekabelen fra baksiden til den klipser fast i en av de ledige "hullene" på relebasen, og setter Releet i. 3. Fordi jeg har vanskelig for å forklare meg og ordlegge meg, her er en DIY fra VACN forumet. De gutta kan vw ;) Fulgte denne guiden selv! Passat 3BG Hvordan koble tåkelys
  10. [ATTACH]38631[/ATTACH] Laget sammen et kjapt koblingsskjema på 5min. Håper det går an å forstå hva som er tenkt her :) Om du skal ha xenon anbefaler jeg å legge ballastene der du skjøter kabelen. Mye lettere å komme til for å skifte, og koble fra ved EU ;)
  11. Det er jo lettere å trekke kablene om fangeren er av da :) Hvis motorrommet er noenlunde likt som på min 3BG (2005) så har jeg en liten oppskrift på kabeltrekkingen. 1. Før kabler gjennom i gummistykket i døren - og legg de opp langs skjermen, og under panseret (innenfor panserløfteren) Her kan det være greit å stikke hullet oppover, slik at det ikke kommer vann inn -også sikaflex sort kan påføres som tetting. 2. Ta av dekselet som går langs hele torpedoveggen (det med batteriluken på) Skjøt kablene når de kommer innunder panseret -bruk gjerne kabelsko eller wago koblingsklemmer. Om du bruker kabelsko vil jeg råde deg til å ha krympestrømpe på eller etv hylse for at det skal bli vanntett. 3. Trekk kabler i hver sin retning fra skjøten. Trekk + og - ned til passasjersiden og ut sammen med kabelføringen som allerede går ut der, og legg den bak luftfilterboksen og ned bak frontlykten. På sjåførsiden trekker du også + og - rett frem og ned bak frontlykten. Er en god ide og stripse kablene så de ligger i ro -strips hver 20cm burde holde. Evt legge kablene i sort PVC rør. Tape er JALLA :D 4. Av med frontfangeren, der du har satt på de nye tåkelysene. Da kan du komme til i bakkant og koble skikkelig. Voila! (mulig du trenger koblingsstykker til de nye liktenes kontakt, jeg byttet til xenon og tok en gummihette jeg tredde kabler inn i og tettet, koblet med wago på innsiden) Og såklart koble via rele og bryter inni bilen, enten uorginal eller orginal bryter, your choice!
  12. Kunne du tatt bilde av hvordan du koblet xenonen? Som i åpne panseret, trekke opp kablene og ta bilde? :) Kan kanskje hjelpe deg om jeg ser det da ;) Men kan høres ut som om du er borti/koblet til vanlig kjørelys på en måte innpå langlyset. Har selv xenon i grøftelys og kjørelys -men ikke i langlys da de tar for lang tid å "varme opp" til at jeg føler de blir effektive, da jeg føler jeg må ha langlys "med en gang" når jeg trenger det :) Selv med hurtigtennende ballaster var det ikke godt nok (hadde det før) :P Ballaster får du nye på Ebay forresten -men unngå komplette kit til 150kr eller noe slikt....gå heller for de som koster 3-400 kr. Grunnen er at elektronikken er mye mer holdbar og motstandsverdier er riktige, kondensator av høyere kvalitet. Prøvde billigkit, og åpnet ballasten for å se. For det første var de ikke fylt med silikon, altså de er ikke vanntett, og blir ødelagt etter noen dager/uker i dårlig vær. Elektronikken så ut som den var loddet sammen på et kjøkken, og motstandsverdiene var "omtrentlige" dvs. at de var billigere mostander som hadde verdi i nærheten av det de skulle, men ikke rett. -Svidde en motstand på en halv dag, og vips ene lyset var vekke. Men nok OT. Show me them lights ;) Link gjerne også til kittet du kjøpte!
  13. Golf2.dk - Guide: Udskiftning af lys i instrumenteringen på Golf II Guide til demontering av "rammen" for å komme til og skifte belysning i instrumentpanelet :) - Ser vanskeligere ut enn det er -jeg skiftet til hvit på min gamle på en halvtime ;) Golf2.dk - Guide: Blåt lys i org. kontakter... Skifte av belysning i knapper -trenger ikke bruke blå dioder som guiden sier såklart, men troooor du må lodde uansett. Golf2.dk - Guide: Diodelys i varmevælger Varmeapparat. Her har han valgt å putte inn en diode, men du ser hvordan du demonterer, og kan sette inn en ny pære :) -Men sjekk sikringer før du går i gang da, at det ikke er en sikring for instrumentbelysning som er røket (lite sansynlig siden du har et lys igjen i instrumentpanel, men sjekk likevel!) Golf 2 tar seg bra ut på 15" om en ikke skal senke, på 195/50-55 dekk :) Finner de over alt på finn. 4x100 boltsirkel, husker ikke innpress/ET :)
  14. Vet ikke hva prosedyrer verksted har ved skifte av girkasse og clutch, men en kompis av meg hadde problem med fokusen sin etter å ha skrudd anlegg med spenning på. Hele det elektriske anlegget tullet seg, plustelig virket ikke el-vinduene, og så virket de, men ikke parklysene osv osv....For å nulle ut feilstrømmer og slikt som lå i systemet/ECU tok jeg av batterikablene, og la de mot hverandre i et minutt (uten at de var på batteriet) og så koblet de til igjen. Siden det har alt fungert. Restspenninger som tuller seg. Du kunne jo prøvd det også? Men kan godt være at det er noe verkstedet har foretatt seg, som har sørget for å konke spilleren din...you never know!
  15. Hva skum angår vet jeg ikke, men krav om dekk i bilen tror jeg neppe det er. Da har de gjort noe feil med min far sin E90 320D iallefall, den kom fra fabrikk uten. Er ikke reservehjulsbrønn på den heller (og ikke oppheng under). Liker prosjektet ditt :) Cleant! Thumbs up ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår