Gå til innhold

a2k

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om a2k

  • Bursdag 06/12/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Bodø

a2k's Achievements

  1. Har en 2001 Passat 2.0 4motion (motorkode AZM) som jeg skal selge, etter at jeg kjøpte meg en 2006 2.0 TDI 4motion i november. Bilen er i god stand men ifm problemer med tennplugger for et års tid siden har katalysatoren tatt kveld. Har allerede kjøpt ny, men sliter som bare det med å få byttet. Hadde bilen på bukk i kveld, men kom ikke veldig langt. Hadde ute luftfilterboksen, men kommer bare til en av boltene som fester katalysatoren til manifolden. Også fra undersiden er det vanskelig å komme til, selv på de nedre boltene. Slik jeg ser det er alternativet å løsne eksosanlegget på midten, løsne manifolden og ta opp deler av anlegget i helingen. Da trenger jeg jo ny pakning til manifolden så fikk ikke prøvd dette ikveld. Noen som har vært borti lignende jobb på tilsvarende motor? Har ikke skrudd mye bil, men trodde jeg vha av haynes skulle få til dette - men det var heller dårlig beskrevet så kom som sagt ikke så langt med dette. All hjelp er verdsatt
  2. Er klar over disse mulighetene. Vet at man burde finne begge en plass uten å måtte trekke kabler for revers helt til lysene. Å måle meg fram skal jeg klare. Ønsker bare et lite hint på hvor jeg fysisk skal starte. Er sikkert flere hundre kabler i bilen, greit å ha et utgangspunkt :)
  3. Er klar over disse mulighetene. Vet at man burde finne begge en plass uten å måtte trekke kabler for revers helt til lysene. Å måle meg fram skal jeg klare. Ønsker bare et lite hint på hvor jeg fysisk skal starte. Er sikkert flere hundre kabler i bilen, greit å ha et utgangspunkt :)
  4. Hei, gikk nettopp til anskaffelse av en 2002 VW Passat. Bilen hadde montert ryggekamera med billig kinaspiller, noe som førte til en heller dårlig utnyttelse av anlegget i bilen. Siden jeg er fan av dab gikk jeg til anskaffelse av en Pioneer AVR-X3500DAB i går. En spiller jeg forsåvidt kan anbefale på det sterkeste. Den nye spilleren fungerer veldig godt og installasjonen av spiller og mikrofon til handsfree gikk knirkefritt. Problemet jeg derimot har støtt på er at den gamle spilleren ser ut til å reagere på at kameraet ble strømsatt, og dermed gikk over i rearview modus. Ingenting var koblet på "revers" kabelen inn til den gamle spilleren. Den nye pioneeren registrerer ikke dette og vil dermed ikke gå i ryggemodus uten at jeg gjør det på egenhånd (da er poenget borte). Sikkert enkelt når en har litt bedre kunnskaper en meg, men hvor kan jeg enklest mulig finne +12v trigger signaler for: revers og håndbrekk? Har søkt både norske og utenlandske forum, og finner noe, men sliter litt med å identifisere nøyaktig hvor det er enklest å hente ut disse? Innspill tas imot med stor takk :)
  5. Dette skulle jeg også gjerne visst! :) Jeg har samme problemet, bare etter en mindre skade, hva er prosedyren?
  6. a2k

    Wattmeter?

    Fant ett "power-meter" fra velleman, riktig nok led basert men. Hvordan skal dette kobles inn for å ikke forandre resistansen for elementet? Eller skal dette kobles på en utgang for seg selv? http://www.velleman.be/common/product.Aspx?lan=1&id=337818
  7. a2k

    Wattmeter?

    Hvor høy effekt er jeg usikker på siden jeg ikke har kjøpt meg anlegget enda. Men driver og planlegger - og liker å vite hvor jeg får tak i ting :p
  8. a2k

    Wattmeter?

    Hvor kan jeg kjøpe watt (VA) meter for å vise effekten på anlegget? Analogt selfølgelig, dette er som dere kanskje skjønte ikke noe som jeg trenger, men vil ha fordi det ser nokså tøft ut. Noen som vet hvor jeg får tak i dette? Har surfa litt rundt, men uten hell. På forhånd takk!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår