Gå til innhold

Golf 4 GTI 1.8T 2002 (custom stereo). Clean bakluke + panserforlenger ?

Ranger emnet


sebb93

Anbefalte innlegg

Denne spilleren har jeg: Alpine IVE-W530BT - Bilradiospesialisten - 2-DIN A/V Hovedenhet

 

Alle sikringer er hele, alt av strøm osv er som det skal, kun denne spilleren som DØDE...

Bruker nå Pioneer avh-x2500bt til en kamerat, og den fungerer utmerket..

 

Noen som vet hvorfor den kan ha dødd sånn uten at sikringer eller noe har gått ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 363
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja du må levere den inn så fort som mulig,sjekk med bilradiospesialisten om de har service avtale på alpine spillerene eller om det gjør det selv.

Om det har avtale kan du spør om og sende den direkte til selskapet som reparerer dem,så går det kansje mindre tid :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om det er nok luftveier bak, så går det nok greit å la den stå der. Kan modifisere vifte, men det eneste du oppnår er å blåse varm luft rundt desverre. Men dette er ikke noe nytt problem, og har vært borti spillere som har klart seg helt fint, selv om jeg brenner meg når jeg tar oppå de etter 2timers bruk :P Går sikkert helt fint -er nok sikkert bare en defekt spiller pga feilproduksjon eller dårlige elektronikk-kretser.

 

Håper det løser seg Sebb93. Du kan jo bruke en gammel 1-din liggende litt løst, til de får reparert/erstattet den ;)

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

 

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva prosedyrer verksted har ved skifte av girkasse og clutch, men en kompis av meg hadde problem med fokusen sin etter å ha skrudd anlegg med spenning på. Hele det elektriske anlegget tullet seg, plustelig virket ikke el-vinduene, og så virket de, men ikke parklysene osv osv....For å nulle ut feilstrømmer og slikt som lå i systemet/ECU tok jeg av batterikablene, og la de mot hverandre i et minutt (uten at de var på batteriet) og så koblet de til igjen. Siden det har alt fungert. Restspenninger som tuller seg. Du kunne jo prøvd det også? Men kan godt være at det er noe verkstedet har foretatt seg, som har sørget for å konke spilleren din...you never know!

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

 

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager med dårlig fremgang og iingen updates her nå!!

 

Har hatt så utrolig mye uflaks i det siste, så har ikke orket å fikse noe mere med bilen enn feilene !

 

Først røk girkassen, og clutchen måtte byttes også.

Endelig fikset det, så røk spilleren.....

når DET var fikser punkterte jeg.......

 

Så jeg prøvde idag, sto opp tidlig, hadde masse energi og solen skinte! Planen var å få på Shortshift og Xenon ( 12000k ) i Tåkelysa, kjørelys og fulltlys, ( parklys er blå aktig LED ). Og koble om US-Blinklysene sånn at de ikke lyser HELE tiden, koblet de rett på tåkelysa istedet for parklysa.

 

Jeg startet da med shortshift, men jeg fikk ikke av varmeskjolder over fremre eksos anlegg, og jeg gadd ikke løsne hele eksos anlegget, så jeg kjøper heller en annen type shortshift som settes rett på gir velger ( under panser ).

Jeg har denne shortshiften: Precision Sport Shifter, Audi, Volkswagen, Seat Ibiza/Cupra and Skoda Octavia | B&M Racing and Performance Products

Hvis noen vil kjøpe den ( uåpnet og ubrukt ) så kan den selges for 200kr, linken viser modeller den passer. koster 210$ ny.

 

Deretter skulle jeg da fikse lysene, jeg fikk på 55W 12000k H1 i fullt lys, men etter jeg kobla det på så lyser "fullt lys" lampen SVAKT hele tiden, konstant... Og når jeg slår på fullt lys, så lyser den sterkt, som den skal- Noen som vet problemet ?

 

Deretter koblet jeg US-Blinklysene rett på tåkelys, sånn at det er mulig å slå av ved kontroll O.L normale kjørelys er Halogen enn så lenge, da 1 av 2 ballaster var defekt.... så med kjørelys på er "Lys" bruken lovlig!

 

Har 1 spørsmål, Bilen min er en Volkswagen Golf 4 Exclusive GTI 1.8T 2002, Motor kode AUM.

Bilen har gått ca 176.000km.

Fult alle servicer osv.

 

Spørsmålet er: Hvordan motor olje bør jeg bruke nå til å etterfylle da ?

Har hørt at når bilen har gått nærmere 200.000km så trenger man ikke hel syntetisk pga det rensemiddlet ikke er nødvendig lengre ?

 

kan noen forklare meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Etter du sendte meg den "DIY" på cleaning av bakluken, har jeg faktisk lest HELE tråden hans ( 87 sider )

Og jeg MÅTTE bare kjøpe dette " Car Remote Auto Passive Keyless Entry Car PKE Smart Start System Button Start | eBay "

Car Remote Auto Passive Keyless Entry Car PKE Smart Start System+Button Start.

 

Så det blir spennende å få det til å fungere optimalt! :)

 

Vurderer også bagasje løsningen hans, nøkkel hull istedet for glasspluggen i bakruta, eneste ulempen er at INGEN av mine faktisk 3 nøkler passer i NOEN av hullene til bilen min .... kun tenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg har lest den tråden 3ganger og er fortsatt like imponert,har lyst på sikringboksen han lager selv(på batteriet).

 

Du kan jo gå på høggeren og ta alle låsene og nøkkel av ein annen bil,må holde meg oppdater på trykk starteren og ta bilder av instalasjon av den.

 

Husk att den short shiften viser bare att den passer alle modeller i USA der de ikke har 1.4 og 1.6,vett att flere har prøvd og få disse til og passe 1.4 og 1.6 uten hell.

Ellers så var jo den short shiften veldig billig den koster 600-1000kr i norske nettbutikker.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det batteriet var utrolig stilig !!

 

Gidder ikke det med låsene, målet er å ikke ha noen, men kjekt med 1 tilfelle EL streik..

 

Short shiften min koster 210$. Men jeg mente jeg kan selge min for 200kr ubrukt :-)

 

Ja, skal ta bilder av oppkobling! Det er trykk starter, alarm, "horn" og ganske smart låse system, trenger aldri låse opp eller igjen, kun avstanden på nøkkelen som styrer det !:) gleder meg ! 890kr var ikke så ille heller !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår