Gå til innhold

Anbefalt "sladdebil" til vinteren

Ranger emnet


pebe1

Anbefalte innlegg

Fikk skikkelig teken på sladding i vinter. Ingenting er så herlig som å kaste baken på bilen ut, ligge sidelengs gjennom svingene og se snøen fyke fint bak bilen! Men da trenger man en skikkelig bil å sladde med. I vinter hadde jeg en Mercedes 230E W124 med manuellgir. Jeg var egentlig veldig fornøyd med den, men den var litt lang og tung og spant stort sett på ett hjul av gangen. Men veldig stabil og lett å kontrollere. Fin motor og langt 2.gir. Til neste vinter kunne jeg kanskje tenke meg en litt mindre og lettere bil, kanskje en 190E, BMW E30 eller noe slikt. Har hørt at gamle Mazda 616 var veldig gøye å sladde med. Men det finnes jo grenser på hva man skal bruke slike biler til også... Har noen krevende bakker hjemover, så der var ikke merca spesielt god verken opp eller ned...:)

Hvilken bil anbefaler du??

Opel Senator A 3.0E, 1983
BMW 525 E12 (528i-motor), 1975
Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976

Mazda 616, 1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel Omega B 2.0 16v med org Diffbrems! :D Aldri vært borti en enklere bil å drifte med eller en som gir mer morro :D På tørr asfalt så var den litt svak, men gikk :P På våt asfalt å snø er den konge!

 

Stv jeg hadde, men Sedan er vist enda enklere å kontrollere.. Så hadde uten tvil gått for det igjen, å kanskje jeg kommer til å kjøpe en til høsten igjen :P

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes 124/e-klasse fås også med sperre originalt, ASD heter den, og kjennes igjen på disse bokstavene i instrumentpanelet samt lampe med trekant og utropstegn i speedometeret. Fungerer meget bra til sladding :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi quattro (spiller ingen rolle hvilken) er digg å sladde med, visst er det gøy me bakhjulstrekk men personlig liker jeg 4WD bedre.

Lengre biler er lettere å kontrollere, men kortere kommer raskere ut og kan slenges fortere fra side til side. kommer litt ann på hvor flink du er hva du bør kjøpe...

Å kjøpe en bil som er kosmetisk dritstygg øker kjøregleden om vinteren også, sladda litt rundt i en tilnermet strøken S4 i vinter, var gøy, men om jeg kunne slengt den ut uten å vere redd for å treffe en busk hadde vert mindre stressende:P

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg hadde 190e, funka fint til og med med automatgir. Den var veldig lett å kaste rundt og man kunne ligge ganske bredt og fortsatt ha kontroll. Audi a4 1.8tq er også grei, satt på med en og ut i fra det jeg så var det ikke noe vanskelig. Han kunne legge den mye mer enn de andre kunne med bakhjulstrekk :p. Men han hadde gjort noe med den slik at den hadde sperre hele tiden, husker ikke hvordan han hadde gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår