Sindre S Skrevet April 30, 2013 Rapporter Share Skrevet April 30, 2013 Hei. Jeg lurer på om min 1999 Audi A6 2.5tdi quattro AFB tåler chip-trimming, og eventuelt hvor mye hk/nm man kan hente ut av denne motoren? Jeg tenker mest på kamaksler, om de bør byttes først, men det bør vel gå greit om de ikke er slitte? Bilen har gått 240 000 km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2013 (endret) Bruk søkefunksjonen ;) http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-s6-rs6-a6-allroad-c5-c6-c7-1997/304211-chippe-00-mod-2-5tdi-v6-150hk-aut.html Din motor er ikke noen evighetsmasin, blir ikke bedre med chip, men vil ikke påvirke motor nevneverdig. Tilstanden på kammer mm finner du ved å skru av toppdekselet. Endret Mai 1, 2013 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre S Skrevet Mai 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2013 (endret) Bilen har forresten manuelt gir, men det hjelper vel ikke så mye? Har litt lyst til å få mellom 180 - 200 hk i bilen. Er det mye forskjell på motoren som originalt har 180 hk og den som har 150 hk (AFB)? Er vel stort sett samme motoren, eller? Tenkte å ta av toppene etter hvert for å se på tilstanden til kammene. Jeg har ikke hørt noen uvanlige/mistenkelige lyder fra motoren enda. Omprogrammering av ECU er vel en mulighet som var nevnt i tråden du linket til. Takk for svar. Endret Mai 1, 2013 av Sindre S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740 230k( Skrevet Mai 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2013 jeg har fått programert styrenheten, men dette ble ikke noe bedre (var som han trodde, han som chipet). dette gikk ikke på grunn av at styrenheten er for gammel. bilen skal inn igjen mandag-tirsdag for å skifte chip-bro i styrenheten. vist du venter til da, så får du høre fra meg;) motoren i seg selv skal nok tåle det, men må nok ha en del pleie å kjærlighet;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre S Skrevet Mai 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2013 Jada, jeg kan vente. Har ikke helt bestemt meg enda om jeg skal få litt mer effekt i bilen eller ikke, men det er jo veldig greit å høre hva andre mener før jeg bestemmer meg. Når du sier pleie og kjærlighet, hva legger du i det? Noe spesielt som må gjøres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg