Gå til innhold

Bygge eksos i morgen på Audi A4 1.8T 1996 mod. 1 eller 2 lyddempere?

Ranger emnet


keon2k

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal bygge eksos i morgen på min Audi A4 B5 1.8T 1996 mod.

 

Har kjøpt rør osv.. fra biltema, har 3" downpipe på bilen og bygger 3" fra downpipe og bak. Har kjøpt meg en japsepotte med 4" utblås, burde jeg ha en liten lyddemper i tillegg til japsepotten? Har turbo, så turboen stjeler jo litt lyd. Er ute etter lyd men ikke ALTFOR mye lyd. Vil kunne kjøre med bilen uten og bli døv når jeg kjører vanlig, så kan det komme godt med lyd under pådrag.

 

Så spørsmålet, Kun japsepotte? Eller Japsepotte med 1 lyddemper midt under bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat gjorde det samme på sin 1,8tq. Han satte på en simons potte i tillegg til bakpotta. Skal se om jeg finner filmen av bilen han...

@ 4:45 og incar på slutten... Endret av Jahny

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for så fort svar, har testpipe. Altså ikke katalysator, bilen er godkjent med testpipe i vognkortet.

 

Tenker egentlig og kjøre raka rør med en japsepotte på enden. 2.5" hele veien, føler 3" blir litt stort siden jeg vurderer kun 1 japsepotte.

 

Har hørt litt på youtube filmer, mange som kun har 1 potte helt bak, også rakarør. :)

 

Noen som har testet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar bilde seinere idag etter jobb :)

 

Har 3" testpipe fra turbo ned til flexi downpipe. Derfra har jeg 2.5" hele veien bak til japsepotte. Utrolig fin lyd, spesielt ved pådrag.

Turboen spooler kjappere opp og bilen går betraktelig bedre (og nei jeg tuller ikke)

 

Bilen min er ikke chippet, så den har 150hk originalt. Eneste jeg har gjort med bilen er testpipe og eksos og luftfilter.

 

Turboen ladet 0.6 før, nå ved ny eksos lader den 1 bar. Er dette normalt? Når jeg overstiger 1 bar så kutter turboen. Akkuratt som om den går i nødmodus til jeg slipper gassen da fungerer den fint igjen. Noen som har peiling på dette? Føles ut som bilen er chippet etter jeg tok på nye eksosen. Håper ikke bilen tar skade av at den kutter ved 1 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Høres nesten ut som du burde reprogrammere hjernen i bilen. Med tanke på de forandringene du har gjort. Kanskje den ikke går optimalt

 

[ATTACH]38539[/ATTACH]

 

her ;) ser bra ut synst jeg! dette er dieselstuk. skal mekke slik på

audien min igjenn, nylig kommet i posten. dette er den forige b5en jeg hadde..

blir 2,5 hele veien fra 3" pipe..

 

men blir det veldig mye bråkelyd uten lyddemper under??? vil ha litt gromlyd men ikke overvelvende. regner med det havner på rundt 280hk hos meg så flott med litt lyd men som sagt ikke overvelvende

post-34925-13804855041653_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygget 2.5" fra turbo og bak, med en japsepotte bak. Har helt glemt å ta bilde, men blei kjempe fornøyd. Er gromlyd, men ikke så altfor gale. Men brøøler når du drar skikkelig på. Følger også med en lyddemper til japsepotten om jeg vil ha litt mindre lyd.

 

Har akkuratt fått grunninnstillt gasspjeldet og tomgangen så nå er den finere å kjøre. Men lar vær å dra den på 1 bar :)

Koster for mye å omprogrammere hjernen, må vell på ett tuning senter da? Bilen er som sagt IKKE chippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår