Gå til innhold

Nytt problem Automatkasse Audi S6! ('Plystrelyd', girer ikke)

Ranger emnet


Audi-s6

Anbefalte innlegg

Ordnet en tråd tidliger her om at vi ikke fikk startet bilen etter at motoren og gearkassen hadde vært ute av bilen for overhaling av kassen.

Vi fant ut hva det var men nå har det oppstått et nytt problem. Etter at vi fikk startet den skulle han som har skrudd på den testkjøre den etter ca 8km kom det en "plystrelyd"også fungerte ikke girene etterpå..Men etter og fått slept bilen heim igjen til verkstede så hørtes det ut som det var tomt for olje på kassen. Men det er ikke det at det har forsvunnet noe olje, det er nok olje på den.

Vi har en teori:

Kan det være pumpa som ikke grei å arbeide opp trøkket når den er varm? Men greier det når oljen er kald og tykk?

 

Vi er takker og bukker for alle svar. Vi begynner og bli ganske oppgitt her nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Vi har hatt nede kassen og byttet lamellene. Ja den gikk helt fint i alle gir frem til den ble varm. Fikk den så inn på bukken igjen og viste seg at det var luft i systemet. Har nå i kveld kjørt den på et verksted og da skjedde det samme at den ikke ville i gir. Så måtte slepe den det lille stykket som var igjen frem til verksted. Så når de kom frem så prøvde samboeren min og sette den i Drive og da gikk den frem. Han prøvde den i alle girene og da gikk det greit. Kan det være at det er mer luft i systemet? Eller kan det være en tempraturføler som kobler ut ventilene når det blir varmt? Ja prossedyren på oppfylling av kassen ble fulgt.

Ble litt toskete forklart dette men håper dere skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra i går.Bilen kom hjem i går og jeg forstod på samboeren at turen hjem ble veldig lang. Han måtte stoppe opp flere ganger da den hoppet over i fri. Han stoppet en liten stund, startet bilen og kunne kjøre videre. Han prøvde den igjen i går kveld og når han da kom hjem igjen og skulle rygge den bak på plassen sin så fikk han den ikke i revers. Han prøvde da samme metoden som han hadde gjort tidligere på dagen med og stoppe den for så og starte den men det gikk ikke. Han ville ikke dra rundt på starteren,når vi skulle starte den så hørte vi bare et klikk framme i starteren. da han var ute og kjørte med den så gikk det kun an og kjøre i 3 gir.

Så nå sitter vi egenltlig her og ikke vet hvor vi skal begynne. Noen som var her i går sier at den har gått i nødmodus og noen sier at det er batteriet som er gåent, og at vi må resete hjernene på den.

Så sitter egenltig med et stort spørsmålstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du første gang postet en tråd om dette sa jeg at dette var ett mekanisk problem, men du mer eller mindre ignorerte det og etter det vet jeg ikke hva som er blitt gjort, da det er lagd flere forskjellige tråder.

Hadde du brukt den tråden du opprinnelig startet hadde det vært lettere for andre forumbrukere og skjønne hva som er blitt gjort.

 

Hva ble gjort når kassen var nede og ble det gjort av en kyndig person?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble vel ikke ignorert. Det som er blitt gjort med kassen nå er at det er byttet alle lamellene inni da de var brent.Bestilte lamelle kit fra usa. Vi har brukt rett ATF olje på den, og så mye som skal på kassen (9.7l) kjørt igjennom girene og etterfylt

Det er ikke blitt gjort på et verksted, men av en som har holdt på med girkasser ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du faktisk får kjørt bilen innimellom har nok personen ihvertfall gjort det riktig mtp. demontering og montering av girkassa på motor/bil, det er viktig at demontering og montering av converter blir gjort riktig eller blir det ikke fremdrift og du kan ødelegge oljepumpa.

Det jeg er mere i tvil om er om ting er blitt gjort riktig ved montering av lamellene, men jeg kan verken bekrefte eller avkrefte noen ting uten å selv se det.

 

Jeg kan si så mye som at hvis oljepumpa ikke fungerer vil du få brente lameller, så kan hende du har dårlig pumpe.

 

Å sitte her å synse er jeg ikke noe fan av, da det er like stor sjans for at det er riktig som galt.

 

Oppstår problemet under akselerasjon, giring, holding av fart, kommer det gradvis eller skjer det brått?

Hvor lenge må du kjøre fra kald girkasse til det skjer?

Noen ulyder før, under eller etter at det har skjedd?

Skjer det noe uvanlig i indikatorer for girvelger ved siden av instrumentene?

 

Jeg foreslår at du får med deg en som har ett portabelt diagnose apparat (VCDS) og leser ut feilkoder når problemet ditt oppstår, kan hende det ligger en feilkode inne.

Endret av Jesper1201

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi begynner og kjøre fra kald girkasse til det skjer kan vi kjøre en 7-8 km, da begynner den og slure i drive og turtall begynner og hoppe, da går det an og sette den i 3 gir,og da kan vi kjøre til det ikke er noe framgang.Når det skjer må vi sette den i nøytral noen minutter for så og stoppe bilen og så starte den igjen. Da kan vi kjøre en 7-8 km til før det samme skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som at enten forsvinner oljestrømmen i converteren eller at lamellene begynner å slure.

Noe mer om hva som er galt er ikke lett og si, men at det er mekanisk er sikkert.

Lukter det noen form for svidd når dette skjer?

 

Innbiller meg at du skrev i en annen tråd at den var gått over 340,000km, da er det heller ikke utenkelig at converter eller oljepumpa er defekt.

Jeg har skrudd noe på automat men er overhodet ikke noen ekspert på dette emnet.

 

Jeg anbefalte deg ta kontakt med RATS i Østfold ved en tidligere anledning, du kan høre om de har noen formening om hva problemet er.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår