Gå til innhold

Problemer med "kakkelyd/ABS-lyd" ved bremsing, i alle tilfeller...

Ranger emnet


Gjevik1

Anbefalte innlegg

Har nylig fått bytta ytre drivledd på begge sider av forstillinga på passaten min, det er en '97 modell.

Og var noe feilproduksjon så ABS ring ble knekt og ødela abs føleren/fartsføleren, så både føler og abs ring ble byttet

 

Men det gjenstår ennå ett problem! (Litt vanskelig å forklare så bare spørr folkens!)

 

Når jeg bremser, ikke hele tiden men i forskjellige hastigheter, så virker det som om abs'n slår inn, helt uten grunn... Det er hvertfall samme kakkelyd og slag i bremse pedalen.

Har prøvd å sjekka ut va dette kommer av og om det kan være at det utgjør noe skade på bremsesystem eller noe annet, jeg vet for sikkert at dette kommer fra forstillinga, tror det er venstre side men er usikker...

 

Noen som har noe formening eller hatt samme problem?

F.eks dårlig festa caliper, eller caliper er gåen, feil i abs systemet eller what? :uhhmmwhat?:

 

Setter stor pris på all hjelp, og som sagt, bare spørr om det jeg beskriver er uklart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må sjekke ABS-sensorene igjen siden de ikke hele tiden klarer lese rotasjonen. Kan være så enkelt at en av de står litt langt ifra kransen slik at sensoren sliter med å lese på enkelte hastigheter.

 

Skal sjekke det ut, drar og tar en titt nå, dobbelsjekker calipere samtidi om de sitter godt :)

tror også de nye bremseklossene mine må slipes litt i kant, da de sitter litt stramt som jeg så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke det ut, drar og tar en titt nå, dobbelsjekker calipere samtidi om de sitter godt :)

tror også de nye bremseklossene mine må slipes litt i kant, da de sitter litt stramt som jeg så :)

 

Slipe til bremseklossene? I flatene på bremsekolssene mot åket du mener da? Her kan det være gunstig å fjerne rust mm og sette inn med en anelse kopperpaste.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår