Gå til innhold

Kjøpe bil i usa, pris med skilter i Norge?

Ranger emnet


spidy

Anbefalte innlegg

lurte på hva det koster og registrere / forsikre en ny bil i amerika forhold til norge ?.. ser på en charger 2013 model. og de skal ha 157.000 for selve doningen. men så lurte jeg da på. hvor mye ekstra må man ut med. for og kunne kjøre den på vei!!! :) har ikke klart og ordne lappen endå her i norge. men jobber med saken. hadde 9 feil sist gang. var og sjekket import av en sånn bil. kom fram til att selve importen kommer på ca 1 million. så det er jo vannvittig!!! :(((~. sjelden jeg ser dodge charger kjøre forbi her i tromsø. men så en for ett par uker siden. ( første gang jeg ser det faktisk.. ) .. likte bare bilen vannvittig. etter jeg sjekket hjemmesidene demmes!!! :)))~.. 2013 Dodge Charger | 370-HP 5.7 HEMI V8 Engine with AWD | Dodge <<- for de som vil se hva jeg snakker om!!! =)))~..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får heller vent, og heller spare meir pengar så du har råd til den. Eller så har du forrige generasjonen av Charger. Den ser ikkje så værst ut den heller. Den blir billegare å importere også, og endå billegare viss du klarer deg med v6. Automatkassa på den nyaste Chargeren er frå Mercedes.

 

Eit anna alternativ er å gå for ein Avenger, den ser ikkje like tøff og kule ut. Men den har nesten den same forma på lyktene. Og nesten dei same formene og linjene. Det er ikkje umuleg å få ein Avenger til å sjå nesten like tøff ut. Dei fleste Avenger som ligg ute på finn har VW 2.0 liter tdi (pumpedyse) motor på godt og vondt.

Endret av Actros 8x8

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vurderer bil i denne prisklassen i Norge, så finnes det nok en del mer attraktive alternativer. For eksempel Porsche Cayman S. Charger, Camaro osv er som en buss i forhold med tanke på kjøreegenskaper. Dodge er det amerikanske svaret på Skoda (billig skrap). Men hvis man er ute etter mest mulig hestekrefter for minst mulig penger, så kommer nok disse bilene høyt på lista.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har et avgiftssystem som straffer biler med høy effekt, høy vekt og/eller høyt utslipp. USA har ikke det. Dette går verst ut over amerikanske biler, siden de gjerne har store bensinslukende motorer med høyt utslipp.

 

Og da blir de selvfølgelig billigere i USA. Men amerikanerne tjener også mye mindre enn nordmenn, så forskjellen blir ikke fullt så stor.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er det verste at en corvette, camaro eller lignende får høye avgifter. Jeg syns det er mye verre at en caravelle blir dobbelt så dyr når du vil ha bakseter, mye det samme som med land cruiser og lignende biler.

 

Når det er sagt, så er jeg ikke fan av de norske bilavgiftene jeg heller hvis noen måtte tro det.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har et avgiftssystem som straffer biler med høy effekt, høy vekt og/eller høyt utslipp. USA har ikke det. Dette går verst ut over amerikanske biler, siden de gjerne har store bensinslukende motorer med høyt utslipp.

 

Og da blir de selvfølgelig billigere i USA. Men amerikanerne tjener også mye mindre enn nordmenn, så forskjellen blir ikke fullt så stor.

Men så er skatter + avgifter + priser på mat, klær, drivstoff og omtrent alt annet i Nord Amerika bare en brøkdel av det det er her på berget!

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er skatter + avgifter + priser på mat, klær, drivstoff og omtrent alt annet i Nord Amerika bare en brøkdel av det det er her på berget!

Og iom at man ikke betaler mye i skatt må man betale mye for å gå på skole og alle andre ting som er gratis her hjemme. Sykeforsikring f.eks er kjekt å ha.

Dessuten er ikke ca 6 kr literen en brøkdel av ca 15 kr, det er bare litt under halvparten

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok av "gratis" skoler i Nord Amerika.

Sykeforsikring i Nord Amerika er tilgjengelig for nesten alle som vil ha det, noen plasser er det arbeidsgiver som betaler, andre plasser er det person som betaler, noen plasser er det påbudt, andre plasser er det frivillig.....

Sykeforsikring betaler man også for her i landet, trygdeavgift = X % av inntekt, er ikke mye som er fritt og gratis her.

Bensin pris idag i USA varier fra $0.82 (kr 4,76) til $ 1.02 (kr 5.92) etter dagens priser på GasBuddy.com dagens gjennomsnitt kurs på XE.com.

Ser du på total bildet for hver plass så ser du nok at det er mye bedre og friere å leve (enkelte) plasser i Nord Amerika enn her.

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ganske mange amerikanere skulle ønske de bodde i et annet land etter alle de økonomiske vanskelighetene de har hatt siste årene. Hjelper ikke med billig bil og lav skatt hvis du ikke har jobb. Og har du ikke jobb, så har du ikke helseforsikring heller. Se på Detroit for eksempel, hele byen holder jo på å dø ut. Folk får ikke solgt husene sine og så videre.

 

Jeg har det ihvertfall flott her i Norge, selv om mange av lovene og avgiftene er noe tullete.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår