Gå til innhold

Rust på nesten ny Hyundai!!!

Ranger emnet


82222

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2011 mod Hyundai. Rett over frontruta,starten på taket har det kommet noen steinsprut de siste månedene. På 4 steder har det allerede begynt å utvikle rust. Jeg har hatt mange biler ,men aldri opplevd maken. Jeg skal til forhandler til uka. Hva tenker dere der ute? Popper det opp rust på bilene deres etter steinsprut? Skal gjøre det jeg kan for å få det på garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva de mener dekker det ikke steinsprut, da det ikke er en feil fra fabrikk!

 

Hvis du har sett at du har fått steinsprut uten å gjøre noe med det syns jeg bare det blir enda mer patetisk å prøve å klage på det.

Alle vet jo at bart metall ruster.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal biler tåle NOE da. Og det er ikke tvil om at lakk-kvaliteten varierer fra merke til merke. Det er derfor noen 5 år gamle biler ser ut som de er skutt på med hagle i fronten, mens andre ikke har en eneste steinsprut. Selvfølgelig har vedlikehold mye å si, men det kan ikke være meninga at man skal lakkere opp fronten på bilen årlig for å unngå eventuelle rustskader...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det kommet en solid stein eller pigg som har lagd hakk helt ned til metallet er det ikke rart at det er blitt brunt i området.

Jeg gjetter også på at denne bilen ikke er galvanisert og da tar det ikke lange stunden med saltlake over hele bilen før det blir brunt.

 

Blir en steinsprut oppdaget skal den behandles, letteste er med lakkstift. Da hindrer du har det utvikler seg til å bli rust og at større tiltak må gjøres for å utbedre skaden. Hvis ingenting gjøres kan eier skylde selg selv (regner med at de fleste ser på bilen sin iblant og ville lagt merke til en steinsprut.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det forskjell fra merke til merke men når steinsprut slår sår på lakkflaten så må dette behandles. Garantien dekker ikke lakkskader forårsaket av steinsprut eller andre ytre påkjenninger. Garantien dekker lakkskader som følge av produksjonsfeil ved bilfabrikken.

 

Også er vel dette med bil som med alt annet i denne verden,du får det du betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår