Gå til innhold

Hyundai terracan.

Ranger emnet


Dwolfterracan

Anbefalte innlegg

Har en terracan med olje tempratur sensor feil på girkassa. Når blien kjøres kald går den fint men så fort den blir varm kobler girkasse ut.. ved å stoppe bilen og vri tenninga av også på igjen så funker bilen litt til før det samme skjer.. noen ganger rister den ved akselrasjon før kasse kobler ut. Har automat. 2004 2,9 150hk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/24/2023 den 9:14 PM, Dwolfterracan skrev:

Har en terracan med olje tempratur sensor feil på girkassa. Når blien kjøres kald går den fint men så fort den blir varm kobler girkasse ut.. ved å stoppe bilen og vri tenninga av også på igjen så funker bilen litt til før det samme skjer.. noen ganger rister den ved akselrasjon før kasse kobler ut. Har automat. 2004 2,9 150hk. 

Da må den sensoren skiftes da sannsynligvis.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har en 04 2,9 150hk automat som eg nylig kjøpte. Fire dager etter kjøpt røyk giroljetempsensoren min. Fikk i dag tak i en (ny) med riktig verdier osv men selv med ny sensor funker ikkje bilen. Får ikkje sletta feil kode og går ikkje spess bra når den først går. Ved noe som helst motstand eller akslerasjon så e det som om girkasse kobbler ut og som om bilen står i 90% fri.. noen ganger rister det ved på drag oxo. Men med et enkelt stopp av motor og start så funker bilen i 200-300meter.

Håper på en enkel løsning da eg ikkje har råd til å kjøpe mer deler nå men avhengi av bil😔😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Dwolfterracan skrev:

Hei. Har en 04 2,9 150hk automat som eg nylig kjøpte. Fire dager etter kjøpt røyk giroljetempsensoren min. Fikk i dag tak i en (ny) med riktig verdier osv men selv med ny sensor funker ikkje bilen. Får ikkje sletta feil kode og går ikkje spess bra når den først går. Ved noe som helst motstand eller akslerasjon så e det som om girkasse kobbler ut og som om bilen står i 90% fri.. noen ganger rister det ved på drag oxo. Men med et enkelt stopp av motor og start så funker bilen i 200-300meter.

Håper på en enkel løsning da eg ikkje har råd til å kjøpe mer deler nå men avhengi av bil😔😅

Hvor langt har den gått? Er en stor risiko å kjøpe en slik bil dessverre. Det kan vel heller høres ut som det er andre alvorlige feil på automatkassa. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Dwolfterracan skrev:

Bilen har gått 210xxxkm men har gått helt fint før feil melding på sensor

og bilen går fint når den e kald stort sett bare når den blir varm at den tuller så fælt. Hadde hvert fint å bli kvitt feil kode og se om det blir bedre. Har egt ikkje tid eller råd nå til girkasse bytte

Finnes det noe historikk på oljeskift på girkassa da? Første som bør gjøres er å sjekke oljenivå og evt skifte olje. Statusen på olja kan fortelle mye om standen på girkassa. Er sensoren du satte i ny? 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska egt ha den på olje sørvis på kassa 8.desember. Men ska egt ikkje ha sørvis på kassa før om 10xxxkm.

Nei en brukt sensor men målte riktig verdiger før den ble satt i kassa.

bare skjønner ikkje hvorfor feilkode ikkje blir borte selv ved sletting

er avhengi av billig og kjapp løsning da eg nå ikkje kommer meg på jobb og ikkje har råd til å kjøpe noen deler før om 2uker. Så hadde hvert fint med en (rask) fiks fram til da.

feilkoden kommer ikkje som en feil egt men står pending.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å gi et fasitsvar på hva det kan være. Som sagt så bør oljen og oljenivået sjekkes aller først. 

Har kassa vært kjørt for lenge mellom oljeskift, så kan det være mekaniske problemer på gang. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår