82222 Skrevet Februar 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2013 Jeg har en 2011 mod Hyundai. Rett over frontruta,starten på taket har det kommet noen steinsprut de siste månedene. På 4 steder har det allerede begynt å utvikle rust. Jeg har hatt mange biler ,men aldri opplevd maken. Jeg skal til forhandler til uka. Hva tenker dere der ute? Popper det opp rust på bilene deres etter steinsprut? Skal gjøre det jeg kan for å få det på garanti. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Februar 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2013 Ser ikke noe bilde. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bedis Skrevet Februar 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2013 bør få det på garantien ja. er ganske så dårlig lakk på de bilene ;) setter seg fort riper og lakken flasser fort på dem ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Februar 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2013 Alle lakkskader som ikke blir reparert vil begynne og ruste uansett hvilket navn bilen har og hvor gammel den er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2013 Steinsprutskader dekkes ikke. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
82222 Skrevet Februar 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2013 Jeg har hatt mange biler med steinsprut og aldri opplevd maken som på hyundaien. Lakken er elendig. Jeg skal til forhandler i morgen. Jeg har vært innom to lakkverksteder og begge mente det burde gå på garanti. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2013 Uansett hva de mener dekker det ikke steinsprut, da det ikke er en feil fra fabrikk! Hvis du har sett at du har fått steinsprut uten å gjøre noe med det syns jeg bare det blir enda mer patetisk å prøve å klage på det. Alle vet jo at bart metall ruster. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2013 Nå skal biler tåle NOE da. Og det er ikke tvil om at lakk-kvaliteten varierer fra merke til merke. Det er derfor noen 5 år gamle biler ser ut som de er skutt på med hagle i fronten, mens andre ikke har en eneste steinsprut. Selvfølgelig har vedlikehold mye å si, men det kan ikke være meninga at man skal lakkere opp fronten på bilen årlig for å unngå eventuelle rustskader... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2013 Har det kommet en solid stein eller pigg som har lagd hakk helt ned til metallet er det ikke rart at det er blitt brunt i området. Jeg gjetter også på at denne bilen ikke er galvanisert og da tar det ikke lange stunden med saltlake over hele bilen før det blir brunt. Blir en steinsprut oppdaget skal den behandles, letteste er med lakkstift. Da hindrer du har det utvikler seg til å bli rust og at større tiltak må gjøres for å utbedre skaden. Hvis ingenting gjøres kan eier skylde selg selv (regner med at de fleste ser på bilen sin iblant og ville lagt merke til en steinsprut. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Februar 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2013 Selvsagt er det forskjell fra merke til merke men når steinsprut slår sår på lakkflaten så må dette behandles. Garantien dekker ikke lakkskader forårsaket av steinsprut eller andre ytre påkjenninger. Garantien dekker lakkskader som følge av produksjonsfeil ved bilfabrikken. Også er vel dette med bil som med alt annet i denne verden,du får det du betaler for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg