Gå til innhold

Good By or Good bye? Audi A4 TQ 2002

Ranger emnet


kimandre92

Anbefalte innlegg

Tja, tok kansje litt hardt I med og "skru" men kjøpte en Opel Omgega for en grisebillig penge, den renner olja rett igjennom på omtrent nå, må han bil jeg kan stole på at jeg kan kjøre til jobb med.

 

Hadde en Nissan 200SX 1.8T 1990 som holdt bra, er vel litt med hvordan du behandler bilen også, men det jeg vil frem til, er denne bilen verdt 145 000?

 

Ser at man kan få en 06/07 mod med mindre motor og forhjulstrekk til ca samme pris, men her har jeg jo også en gøy bil med Quattro og mye under panseret, er veldig usikker, vist jeg skal ha den skal den iværtfall på NAF test og være bortimot strøken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der har jo blant annet større dyser og gjort litt med, så den er nok litt mere glad i bensin enn en original en. Står heller ikke noe om at senkinga er godkjent på den og da er den ikke verdt så mye.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der har jo blant annet større dyser og gjort litt med, så den er nok litt mere glad i bensin enn en original en.

 

Både og. Større dyser behøver ikke bety økt forbruk ved normal kjøring, da så sant ECU er satt opp til større dyser ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal høre om div ting på bilen er godkjent, men for den prisen regner jeg nesten med det !

 

gøy med quattro på vintern mener du? Med så lav bil?

 

Om du skal ha en helårs bil, bruksbil så kjøp en du kan bruke hele året :)

 

tatt ut fra anonsen :)

Ser veldig lav ut,men kommer fint over alle fartsdumper + har justerbart senkesett så kan stilles opp dersom man vil det.

 

 

 

EDIT:

Mange her inne som har MYE bedre peiling på audi en meg, å syntes selv audi er en fet bil, noen som evt han en link til en bil og anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let etter originale A4 type B6 1.8T som er godt vedlikeholdt, med lav km og der long-life oljeskiftintervall ikke er fulgt.

 

Hvorfor skal det ikke være fulgt long-life oljeskiftintervall? :)

 

Litt i dyreste laget, litt i lengste km stand kansje og litt usikker på og kjøpe en GUL bil ?

 

men hva tror dere om denne. 1999 Audi S4 Avant?

Endret av kimandre92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de bilene har hatt alt for lange serviceintervaller slik at oljen har endt opp med å tette oljesilen og det fører til dårlig oljetrykk.

 

Om du vurderer en slik s4 så bør du ha noen kr i resverse om det skulle skje noe. Nevner bare at om du må skifte turbo(er) på den så må motoren ut, ikke den billigste bilen å eie om du ikke skrur noe særlig selv. Ville heller valgt en 1,8 turbo eller 1,9 tdi da.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som Opelduuden sier, longlife oljeskiftintervall på 30' km er hinsides all fornuft, enda mer når men ser følgene av det. Tett oljepickup, tette oljekanaler og turbohavari som følge av bek og koks. Motoroljen bør byttes minst hver 10' km.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår