Audi4evah Skrevet Januar 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2013 (endret) Hei! Audi A6 1998 V6 For noen uker siden ble fører døren min bøyd for langt feil vei... som resulterte i at hengslene ble bøyd, dette gjør det vanskelig og komme ut og inn av bilen.. delen på hjulbuen nærmest døra ble knekt innover, og jeg tror at det da i samme slengen har kuttet/ødelagt noen ledninger der... Første gangen batteriet gitt tom begynte alle varsellampene å lyse før den gikk tom for strøm, jeg fikk lada opp batteriet igjen og kjørte den hjem uten problemer.. noen dager senere starter bilen med glans, men det var så vidt nok strøm til å rulle ned vinduet.. så jeg tror at noen ledninger i døra tapper hele bilen for strøm, er det noen mulighet for at jeg kan skru av en dør kontakt som da vil stoppe den fra å gjøre dette? Håper noen har mulighet for å hjelpe meg! Takk for svar - Martin Endret Januar 29, 2013 av Audi4evah Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2013 (endret) De fleste biler har hurtig kontakter som går til dørene. Tilfelle man må av med døra. Dra av gummi gjennomførings slangen på bilens side og sjekk der Endret Januar 29, 2013 av TKarlsen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2013 Ut ifra din beskrivelse høres det mer ut som at dynamoen ikke lader. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steini777 Skrevet Januar 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2013 Hvis bilen starter greit, men vinduet går tregt ned, kan det vel heller tyde på at det er noe galt med selve vindusheisen i og med at døra er bøyd? Siter Volkswagen Passat 3BG - 1.6 75kW/102 hk - 2004 mod. Motorkode: ALZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4evah Skrevet Februar 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2013 Hvis bilen starter greit, men vinduet går tregt ned, kan det vel heller tyde på at det er noe galt med selve vindusheisen i og med at døra er bøyd? Neida er sånn med alle vinduene, men bilen går strømtom og dør.. Jeg vet da ikke om døren tømmer den for strøm eller om dynamoen ikke lader Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2013 Dette finner du ut ved å måle ladespenning når motor går ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-corrado Skrevet Februar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 husk å mål på dynamo og ikke over batteriet når bilen går. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Februar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 husk å mål på dynamo og ikke over batteriet når bilen går. :) Her har jeg visst gjort feil i 10 år. Har alltid målt ladespenningen over batteriet. Hva er konsekvensene? Har på den annen side aldri drept en dynamo ved å la den gå ubelastet (konnektor koblet fra). Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-corrado Skrevet Februar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 Batteriet kan ha 12 v selv om dynamo ikke lader 12v. derfor mål på dynamo :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 (endret) Det går en kabel rett fra dynamo og til batteriet, så hvis det er 12v, eller lavere på batteriet er det noe galt, det forsvinner ikke over 2v fra dynamo til batteri, med motor i gang selvfølgelig. Mål på batteri du. Endret Februar 17, 2013 av Jesper1201 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-corrado Skrevet Februar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 rart, på en golf 2 fikk jeg ikke mer en 8v på dynamo når regulatoren var defekt. men fikk 12 v over batteriet. men samma det. mål på batteriet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 Batteriet skal ha ca. 12,4v hvilespenning. Om dynamo lader mindre enn dette vil fremdeles hvilespenninga til batteriet være 12,4v. Men hvis dynamo derimot lader mer enn hvilespenninga så vil det syns ved å måle over batteriet, normal ladespenning skal være ca. 14,4v men hvis den er lavere, f.eks 13,8v så prøv å mål den på litt turtall (f.eks 2,500-3,000rpm) da skal den vise ca. 14,4v, noe over dette vil ta livet av lyspærer etter kort tid og hvis det er veldig høy spenning vil det kunne ta livet av elektronikk. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2013 husk å mål på dynamo og ikke over batteriet når bilen går. :) Hvorfor det? Om man måler mer enn ca 0,1V forskjell om man måler på batteri eller dynamo, da er det noe riv ruskende galt med ledning til dynamo. Husk at fra dynamo går det en tykk ledning til batteriet, innom starteren på veien, og om man måler forskjellig spenning i den ene enden kontra den andre, da er feilen i denne ledningen og har ingenting med dynamo å gjøre. Om det ønskes en mer begrunnende utregning av forventet spenningsfall så kan jeg ordne det, bare ikke nå, sitter på mobil og venter på helikopteret ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.