Gå til innhold

steini777

Bruker
  • Innholdsteller

    44
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om steini777

  • Bursdag 06/05/1993

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Golf Variant
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Skole
  • Motor (eks 1.6)
    1.6
  • Fylke
    Vest-Agder

Contact Methods

  • Bosted
    Kristiansand

steini777's Achievements

  1. Takker for tips! Det viste seg å være veivakselsensor og ikke katalysator. Jeg kjøpte heldigvis ikke katalysatoren på forhånd. Men jeg syns fortsatt bilen er noe nøkkete under kjøring. Jeg har nylig byttet tennkabler fra Biltema, og lengden på disse var helt forskjellige fra de originale. (de fra biltema var litt lengre) Så det var rett og slett lotto hvor hver kabel skulle med tanke på lengde (hver kabel går likevel til riktig sylinder). Kan det være kablene som gjør den litt nykkete å kjøre?
  2. Har snakka med verkstedet og de er ganske sikre på at det er den. De har sett på bilen tidligere. I hverste(beste)fall kan jeg returnere katalysatoren.
  3. Har i lang tid hatt problemer med ujevn tomgang, og fant til slutt ut etter ca 2 år at den ene tennkabelen hadde dårlig isolasjon, og derfor sto den å gnista til karroseriet konstant. Bytte tennkabler og alt var som nytt i noen måneder, helt til bilen begynte å trekke dårlig i høye hastigheter, lukte svidd under kjøring og av og til dør den på tomgang. Så mistenker defekt katalystor. Det står mellom disse to: https://www.skruvat.no/Katalysator-P104106.aspx http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Eksosanlegg/Katalysator/KATALYSATOR-2000036196/ Det er 1000kr å spare på biltema, men er den like god? Noen som har erfaringer med biltema katalysator? På merkeverksted koster den 5000+moms.... så det er ikke aktuelt.
  4. Ops, 90 grader var det jeg mente. 70-75 er sikkert litt lite ja :)
  5. Jeg har en Golf 3 1.6-motor som aldri er varmere enn rundt 70 grader, trodde det var normalt? EDIT: *Mente 90 grader*
  6. Problemet er fikset, det var sprekk i coil, så jeg bytta den. Nå er det bare tut og
  7. Jeg var ute og kjørte med min Golf 3 98-modell i går da motoren plutselig stoppet under kjøring (skjedde første gang ved gasspådrag). Det var ingen bråstopp, den trilte fint, jeg merket bare at den ikke lenger reagerte på gasspedalen. Etter en 3-4 forsøk på å starte igjen, startet den fint, og jeg kjørte rolig ca 2-300 meter før det samme skjedde igjen. Til slutt startet den ikke i det hele tatt. Da jeg prøvde bilen igjen i dag tidlig fungerte den helt fint både kald/varm/tomgang og gasspådrag. Jeg prøvde også å stoppe/starte et par ganger uten å obervere noe galt. Har hørt noen sier at coil og bensinpumpe fungerer slik at enten så virker dem, eller så er dem helt døde, mens andre sier at de kan "fuske". Det jeg lurer på er hvilke problemer jeg kan "elliminere" ettersom den fungerte fint idag tidlig, og hvilke andre kjente problemer som kan være grunnen. Plaglegger å bytte bensinfilter, tennkabler og rotor. Itilegg skal jeg bytte denne slangen, noen som vet hvilken funksjon den har? (hullete og opprevet)
  8. Holder til i Kristiansand. Kan sende det meste i post. Se bilder og ta kontakt her: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?editAd=true&finnkode=50871574 Bilen er vraket. Jeg har kun delene som står oppført under, ingenting annet. ============================= Deler som selges er: Frontlykt , venstre (med 1x H4 pære) (den typen uten elektronsik justering, og med plass til kun 1 pære.) Frontlist (sort, i to deler), nedre Panser Instrumenter Varmeapparat-panel (viftestyrke, kulde/varme, viftestyring) Tennkabler Dynamo Spylevæske pumpe Starter / startmotor Hjerne / Styringsenhet ( ECU ) Vindusviskermotor / Vindu visker motor Blinklys venstre foran Coil Spylevæskemotor / spylevæske motor / spyle væske beholder Varme i bakrute-knapp ============================= Ta kontakt for pris
  9. Takker for svar :) har ca 3 liter castrol semi-syn. 10w-40 igjen, og så har jeg kjøpt 4L Mobil 1, 10w-40 semi-syn. Det er snart tid for oljeskift og er litt usikker på hvilken olje jeg skal velge. Det er vel ikke så farlig om jeg blander dem litt heller?
  10. Jeg har et merkelig problem med bilen min. (Golf 3 variant) Idet jeg sveiver opp vinduet på førersiden, låser alle dørene seg. Dersom takluken er oppe (elektronisk), lukker den seg litt. Om jeg skal låse opp dørene igjen, må jeg over på passasjerdøren for å få låst opp fra utsiden med nøkkel (jeg har altså ikke-elektronisk låsenøkkel) Så lenge tenningen er på så er dette ikke noe problem, da låser de seg ikke. Noen har erfart noe lignende før, eller vet hva som kan være problemet?
  11. Hei! Jeg bruker Castrol Magnatec-olje på bilen min (Bensinbil, Golf 3). Denne oljen blir markedsført med blant annet: "Clinging Intelligent Molecules" og "Instant protection from the moment you turn the key". Dette skal altså være en olje som smører motoren bedre når motoren er kald, fordi den inneholder molekyler som klamrer seg til viktige motordeler. Fra castrol.com: Det er enkelt å bekjempe motorslitasje fra det øyeblikket du starter opp. Castrol MAGNATECs smarte molekyler: klamrer seg til viktige motordeler når oljen renner av klamrer seg til motoren og danner et ekstra beskyttelsessjikt under og etter oppvarming Det jeg lurer på er om denne oljen virkelig er så bra som dem skal ha den til. Noen som har erfaringer eller synspunkter angående denne type olje?
  12. Takker for svar :) har ikke utstyr til jobben så tar turen til DK og fikser til 2250 :)
  13. Jeg har nettopp fått et tilbud på bytte av registerreim til min VW Golf 3 til kr 2500,- i Danmark. Verkstedet sa at tilbudet ikke var inkludert vannpumpe fordi den ikke er drevet av bilens registerreim, og dermed ikke er nødvendig å bytte. Stemmer det? Og en ting til, er 2500 DKK en god pris for denne jobben? Har også fått tilbud om 3400,- inkl vannpumpebytte.
  14. Alle de ledningene som er dobbelfarget (Feks grønn og sorte striper) er til høyttalerene. Sjekk spenning mellom rød og sort, og gul og sort. Gul/sort gir spenning hele tiden og rød/sort gir spenning når tenninga er på hvis jeg ikke tar helt feil.
  15. Modeller som er produsert fra januar 1993 til februar 1995 har denne under høyre baksete. Din er sikkert produsert etter dette og den er da plassert under hydraulikkenheten, og du må demontere den først for å komme til. (Kilde: Haynes). Nå vet jeg ikke hvor hydraulikkenheten er jeg da... :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår