Gå til innhold

FBerg

Bruker
  • Innholdsteller

    42
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om FBerg

  • Bursdag 04/22/1991

Contact Methods

  • Bosted
    Oppegård

FBerg's Achievements

  1. Tusen takk for et veldig bra svar!
  2. Har akkurat gjort samme jobben. Løsnet traversen med til sammen 8 skruer. Var verre med en brakett som var i veien. Men fikk det til etter noen kvelder under bilen.
  3. Noen som har noen tips til trimming av denne type motor? Hva som er lurest med tanke på motorens levetid. Mvh Fredrik
  4. Takker for svar! Ja det er nok braketten til pumpa. Men jeg kan ikke skjønne hvordan det er mulig å få ned bunnpanna uten å ta av denne. får liksom ikke dyttet bunnpanna lenger bakover. Jeg får heller ikke vridd den uten om denne braketten.
  5. Hei, jeg greide å kjøre på en stein sånn at bunnapanna sprakk(hull) Bilen er en Passat 1,8 20 V 2000 modell 3B Fikk tips om å løsne på traversen og heise opp motoren, noe som jeg har gjort. Har også løsna på hele bunnpanna, så den er løs. Men problemet er at jeg ikke får lirket bunnpanna over en slags brakett, i forkant av motoren. Jeg får jo ikke skyvet bunnpanna nok bakover pga girkassa. Denne braketten, ser veldig vanskelig og få skrudd ut, ser ut som den sitter på ac pumpa, Noen som skjønner hva jeg mener, evt har noen tips? Mvh Fredrik
  6. Hei, har en Vw passat 2000 1,8 L bensin (APT) Lurer på om noen her kunne ha byttet registerreim++ for meg? Bor i Buskerud. Men kan kjøre et stykke om nøvdendig.
  7. Bilen blir ikke varmere enn ca 75 grader. Så tenkte og bytte termostaten. Men er det noen som veit hvor denne sitter? Og om det evt er vanskelig og bytte den. Det er en Golf mk3 1.8 1993 modell
  8. Hadde samme problem forrige høst, jeg bytta bare tennpluggkabler så var den fin igjen.
  9. Når jeg vrir om tenninga får jeg ikke starta, hører heller ikke at bensinpumpa starter. Men når jeg setter strøm fra et eksternt batteri rett på bensinpumpa, så starter den. Noen som vet hvordan dette er å kjøre med? Det er vel 5-6(?? husker ikke??) utganger fra bensinpumpa, disse har vel noe med trykkbegrensning osv og gjøre, eller?? Takk på forhånd!
  10. okei. veit du hvor jeg kan få tak i en rimelig en eller? er vel ikke vits i og satse på brukt kanskje?
  11. prøvde så smått i sta, men hadde ikke tid til og prøve mer. men jeg tok av alle kablene oppe på selve boksen, men det var fortsaatt mange som gikk inn bak, sitter dem på en kontakt inne i boksen eller er de lodda? Men forresten! bilen har jo vært kjørt hver dag de siste årene, men kjøpte meg ny bil for noen uker siden. så bilen har kun blitt kjørt inn og ut av jobben de siste ukene. Den siste uka den gikk, så stoppa den noen ganger når jeg skulle rygge den ut, da rørte jeg på noen kabler i motorrommet (veit ikke om det hadde noe betydning) også plutselig starta den igjen. Er jo bare 20-30 meter jeg har kjørt den, men den siste uka fuska den bitte litt. Tror du det fortsatt kan være sikringsboksen?
  12. Da får jeg prøve å bytte sikringsboksen da. Hvordan er denne og demontere? er det ikke kabler fra motor'rommet og inn bak på sikringsboksen?
  13. Men jeg hører og kjenner at relet slår inn.Tror du det er sikringsboksen da?
  14. Ja, har akkurat starta bilen, ved å ta strøm rett fra batteriet til pumpa. Men lenger en dette kommer jeg ikke.. Har også tatt opp en del koblinger i motorrommet , og rensa dem.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår