Gå til innhold

Dårlig pådrag

Ranger emnet


lithium84

Anbefalte innlegg

Begynn med å sjekke om motor suger falskluft og bytt luftfilter dersom dette ikke er gjort siste år. Om dette er ok så sjekk lambdasonden, er sikkert defekt. Sjekk også at bryter for "full gass" ved gasspjeld ikke er betjent eller henger på, dette vil kople ut lambda. Byttet registerreim når problem oppstod? Sjekk da om registeret stemmer, altså om kam og veiv står overens på merkene.

Om alt er ok, inkl lambda, så mål strømmen til DPR og juster om nødvendig.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du må ha 4. gir og 4000 omdr for å holde 50 km/t, men på 4. gir og sådan turtall har du langt mer enn 50 km/t.

 

Dersom du hadde utdypet grundig hvordan motor oppfører seg så hadde det vært mulig å svare mer konkret. Men som sagt, begynn med å sjekke ale slanger som står i forbindelse med innsuget. Bilder av slangene under.

 

VAC1AAR.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som om bilen har mistet all kraft. tar langt tid og komme opp i fart og å opp turtallet. skal eg ligge i 30 må eg ha den i 3 gir. :/

 

Ved 30 km/t og 3. gir så har du vel mer 1000 omdr enn 4000 ;) Kan også være potte tett katalysator, men alt blir bare synsing ut ifra så lite info.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kansje det.

 

eg kjører samme veien kver dag på jobb og er en liten bakke som eg kjører rett etter hjemme. der må eg nå bruke første giret og da er det så vidt den drar opp bakken og vanligvis bruker eg andre giret opp der og da har eg bra drag heile veien opp.

 

men skal sjekke slanger lambda og gass spjeld i morra så får eg se om det kommer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no har eg sjekka om den suger falsk luft, det gjør den ikkje.

spretta opp katalysatoren. ingen efekt.

skifta plugga og rotoren under fordeleren.

mn fremdeles like lite drag i bilen.

så skal se om eg får tak i nytt bensinfilter i morra.

 

har en 2,8E ståandes og lurte på om det går an og bruke lamdasonden fra den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justere DPR skal kun gjøres dersom ALT annet er sjekket og verifisert ok, men måling av strømmen til DPR gir en god pekepinn på hva som kan være galt.

Ang gasspjeldet, er bryterene du skal sjekke her!

 

Når du sjekker registeret roter da veiv til ØD, bilde under.

 

DSC00259.jpg

 

Om kamdrevet da er 180 grader feil så roter veiv en omdr til veiv igjen er i ØD. Merke på kamdrev skal da stå overens med merket på dekselet bak, bilde under.

 

Kamdrev272AAR.jpg

 

Ditt kamdrev er ikke likt det på bildet, ditt har en prikk som referansemerke.

 

Kamdrev10v.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår