Gå til innhold

Null akselerasjon uansett gir

Ranger emnet


Toffern

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en Audi A4 1.9 TDI 131 HK 2002 i går. Bilen var i fin stand og unner prøvekjøring var alt på topp! Valgte å kjøpe bilen, og turen hjem på 2 timen var en drøm. Motoren var sterk og sprek, alt var topp. I dag tidlig starte jeg den opp og skulle kjøre til skolen. Lyden på tomgang var normal. Kjørte ut av gårdsplassen, ga på litt og girte opp til 2. gir. Her skjedde det ingen ting. Speedometer nåla krøp sakte oppover med gassen helt nede. Girte opp til tredje og det skjedde fortsatt like lite. Min forrige Seat Leon 1.6 ville kjørt ifra meg i min nye A4 med 1.9 TDI. Putra avgårde i tredje og girte opp når det var mulig, noe som tok sin tid. Fortsatt skjedde det ingen ting. Bestemte meg for å gire ned igjen for å sjekke om det ble noen forskjell nå når farta var litt høyere. Tilbake i tredje gir skjedde det fremdeles like lite. Men plutselig ut av det blå mens jeg satt der med gassen helt nede og venta tålmodig på en mulighet til å gire opp igjen begynte bilen å akselerere noe fryktelig. Kjørte forsiktig avgårde, nå viste jeg lenger ikke om bilen bare ville krype opp i fart, for av og til ut av det blå ga den på som normalt igjen.

 

Om jeg kjører i tredje, fjerde eller femte har ikke noe å si 50km/t til 100km/t tar like lang tid uansett. Eneste forskjellen er i tredje hender det oftere at bilen gir på som normalt.

 

Veldig frustrerende å være 18 år og ha brukt 100000 kr på en bil som ikke fungerer som den skal. Den var jo ikke sånn i går på prøvekjøring eller på vei hjem!...

 

Noen som har opplevd det samme eller vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår