Gå til innhold

Anders76

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Anders76

  • Bursdag 03/22/1976

Contact Methods

  • Bosted
    Vikersund

Anders76's Achievements

  1. Min oppførte seg nesten likt. Var tett intercooler. Olje/kondens og dritt som fryser når det er kaldt. En enkel ting å sjekke er å få en kompis til å gasse mens du kikker på slangen inn på innsuget. På min så ble denne flat når jeg gassa/altså sugde vakuum..
  2. Problem løst. En stor takk til alle de seriøse bilverksteder som kun bytter deler som kommer opp med feilmeldinger på diagnosen.. Etter å ha brukt x antall tusenlapper på å få bilen i orden på bilverksteder tok jeg saken i egne hender... Løsning: tett intercooler grunnet defekt trykkregulator på veihusventilasjonen. Byttet regulator, renset veihusventilasjon, flushet intercooler . Bil OK. Og da kan jeg ta Julefri...:klovn:
  3. Hei Har et litt spesielt problem med min Audi. Når temperaturen faller ned mot -10 så begynner den å dra fryktelig dårlig.Og blir verre og verre jo kaldere det blir. Får maks 3000omdr om jeg har gassen i bunn. Går fint på tomgang. Sliter med å nå 60 km/t på slettene.. Her om dagen i -18 så gikk bilen flott pp vei til jobb (sto inne i oppvarmet garasje over natt), men etter å ha stått ute i 8 timer på jobben dro den forferdelig dårlig når jeg skulle hjem igjen. Jeg har vagcom, og får kun tilbakemld på N75 ventil pga manglende turbotrykk.. Har siste mnd byttet til ny LMM, N75F, ny orginal turbo, luftfilter, bensinpumpe og filter. Har renset gasspjeld og grunninnstilt. Nye plugger. Har tatt av ALT av vakuumslanger og byttet de som så litt dårlige ut, samt demontert ALLE slanger til turbo og intercoolere (2 på bex) og sjekket etter sprekker. Er 99% sikker på at det ikke er lekkasje noe sted. Har demontert og renset all veihusventilasjon. Begynner å bli litt lei dette nå og har hatt bilen på div bilverksteder hvor de mener det er LMM som har feil. Dette stemmer ikke. Litt lei verksteder som bare bytter deler på mistanke nå.. Prøver å tenke litt logisk når jeg feilsøker, men begynner å gå tom for ideer. Man trenger bensin, luft og en turbo som virker for å få turtall. Problemet er temperatur avhengig og derfor ville jeg trodd at det måtte være en sensor som viser helt vill temperatur, men etter å ha overvåket disse i Vagcom så ser jeg ingenting som ser feil ut... Hjelp/tips mottas med STOR takk!!!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår