Toffern Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Jeg kjøpte meg en Audi A4 1.9 TDI 131 HK 2002 i går. Bilen var i fin stand og unner prøvekjøring var alt på topp! Valgte å kjøpe bilen, og turen hjem på 2 timen var en drøm. Motoren var sterk og sprek, alt var topp. I dag tidlig starte jeg den opp og skulle kjøre til skolen. Lyden på tomgang var normal. Kjørte ut av gårdsplassen, ga på litt og girte opp til 2. gir. Her skjedde det ingen ting. Speedometer nåla krøp sakte oppover med gassen helt nede. Girte opp til tredje og det skjedde fortsatt like lite. Min forrige Seat Leon 1.6 ville kjørt ifra meg i min nye A4 med 1.9 TDI. Putra avgårde i tredje og girte opp når det var mulig, noe som tok sin tid. Fortsatt skjedde det ingen ting. Bestemte meg for å gire ned igjen for å sjekke om det ble noen forskjell nå når farta var litt høyere. Tilbake i tredje gir skjedde det fremdeles like lite. Men plutselig ut av det blå mens jeg satt der med gassen helt nede og venta tålmodig på en mulighet til å gire opp igjen begynte bilen å akselerere noe fryktelig. Kjørte forsiktig avgårde, nå viste jeg lenger ikke om bilen bare ville krype opp i fart, for av og til ut av det blå ga den på som normalt igjen. Om jeg kjører i tredje, fjerde eller femte har ikke noe å si 50km/t til 100km/t tar like lang tid uansett. Eneste forskjellen er i tredje hender det oftere at bilen gir på som normalt. Veldig frustrerende å være 18 år og ha brukt 100000 kr på en bil som ikke fungerer som den skal. Den var jo ikke sånn i går på prøvekjøring eller på vei hjem!... Noen som har opplevd det samme eller vet hva dette kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toffern Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Korrigerer meg selv litt etter en liten tur nå. Det er akkurat i starten bilen er treg, bare bilen får opp farta gir den på som normalt, girer jeg starter jeg på nytt og må opparbeide meg fart igjen før akselerasjonen blir normal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenny Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Få lest ut feilkoder. Siter ( )VW Passat B5 1.9 TDI (x)Audi 80 B4 1.9 TDI (x)VW Passat B3 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Ring til han du kjøpte bilen av... Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Snakk med selger å få han til å bli med på at du tar en diagnose på hans bekostning og hvis det er en defekt som han åpenbart har vist om skal kjøpet heves, ellers får betale for reparasjonen. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Da bilen min ble dass å kjøre så var det LMM som var defekt. Fikk byttet, og etterpå ble det liv i bilen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders76 Skrevet Januar 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2013 Min oppførte seg nesten likt. Var tett intercooler. Olje/kondens og dritt som fryser når det er kaldt. En enkel ting å sjekke er å få en kompis til å gasse mens du kikker på slangen inn på innsuget. På min så ble denne flat når jeg gassa/altså sugde vakuum.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Januar 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2013 Jeg tipper selger kjente til feilen og derfor presenterte bilen ferdig oppvarmet på prøvekjøring så du ikke merket noe før dagen etter. Dra'n etter ballene til han betaler. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg