Gå til innhold

Tåkelys i linselykter

Ranger emnet


JimCKF

Anbefalte innlegg

Tar jeg ikke feil sitter det vel 3 lys i hver lykt; nær, fjern, og tåke? Jeg har ikke bryter for tåkelys forran i konsollen. Er det en smal sak å fikse dette, eller tar jeg totalt feil?

'92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt),

'95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg la opp ny tåkelysbryter i min for en liten stund siden. Kjøpte den på eBay brukt. Det er to små pærer inni der. En liten rød til selve tåkelyssymbolet (som også skal reguleres sammen med lysstyrken på instrumentbelysningen), og selvsagt det grønne tåkelyssymbolet.

 

Det var litt knot å koble til baki der, men det gikk. Sikring ble montert nært batteriet, og relè ble plassert i sikringsboksen.

Resultatet ble meget bra!

 

Knappen i midten :

 

88206537.jpg

 

26100894.jpg

 

 

27484042.jpg

 

 

Ser originalt ut :

 

79834374.jpg

 

81287128.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Var kun plast i stedet for lys inn der ja :( Men tenker jeg kan koble blinklysene som tåkelys. Hvor lovlig og lett er dette?

'92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt),

'95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene sier jo at tåkelys kun skal være oransje eller blanke, og at det kun skal være 2. Å koble blink dit vil jo da følge reglene for tåkelys, men kanskje da ikke for blinklys?

 

Det du linker til kobler de som parklys, og det må jo være mindre praktisk, siden man ikke får slukket de? Eller slukkes parklysene når kjørelys/fjernlys er aktive?

 

En annen ting: Hva sier lakrismannen om at nær og fjern er aktive samtidig? Det er ikke slik nå, men tenke fikse det slik for evt. økt effekt.

'92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt),

'95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved bruk av US-blinkers vil ikke det være noe problem - etter hva jeg har forstått er det to separate pærer.. ;)

 

Det finnes alltid en annen mulighet, det er noe man finner lett på internett ved søk etter "US blinkers module" - Det er en som motvirker slike problemer, samt dimmer pæra ned slik at den ikke lyser 100% ved vanlig parklys ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår