Gå til innhold

JimCKF

Bruker
  • Innholdsteller

    179
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om JimCKF

  • Bursdag 07/10/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    IT, elektro, og bil.
  • Modell (eks S4)
    A6 C4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Yrke eller sivil status
    Samboer
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Holder den original enda.
  • Fylke
    Nord-Trøndelag

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.jckf.no/
  • Skype
    JimCKF
  • Bosted
    Levanger

JimCKF's Achievements

  1. Det er vel som regel ca. 1 liter mellom min og max på pinnen, så om den var like under min når du hadde på 2 liter har du hatt på for mye. Men om det er årsaken er vanskelig å si. Hva mener du når du sier at bilen stoppet? Hva skjedde, og hva skjer når du vrir om nøkkelen?
  2. Etter at jeg dro vogn med bilen i påska har den begynt å bygge høyere turbotrykk. Den var juster til 1,1 bar, men nå når den 1,4 uten at jeg har endret på noe. Det jeg tenker er, iom. at termostaten er gåen kan caten ha gått tett, og nå som bilen ble ordentlig varm så har jeg blåst rent. Eller at det motsatte har skjedd; noe har sotet igjen slik at den ikke får blåst ut alt trykket. Idéer?
  3. Skrotet. Står på Verdal om noen vil plukke.
  4. I helga har jeg pusset og lakkert en av de grønne skjermene. Fargevalget er baser på "man tager vad man haver"-prinsippet.
  5. Står i hermetegn ;) Den trenger jo ikke se stygg ut og falle fra hverandre når det bare koster hundrelapper for delene. Fikk døra og skjermene for 600 kr :)
  6. Her ser man en skjerm som må byttes. Rattrekket er samboerens verk, og jepp; ledningene til tusenmetringene ligger kjempestygt. Lys har den fått seg. De står kanskje litt for langt ut til sidene, men dette var den skiltplaten jeg hadde for hånden. Fanger, skjerm, og dør som må byttes. Har lappet et hull bak på kanalen der. Trenger litt finpuss. Ser også de grønne delene i baksetet her. Bildene viser også felgene jeg kjøpte. Senterkopper fikk jeg gratis hos Dekk1 på Tiller i Trondheim fordi de ikke hadde 4 like, men de er ikke montert enda.
  7. 1996 Hyundai Coupe 2.0 selges hel eller i deler. Mosvik/Leksvik (Nord-Trøndelag). HBO 5000 kr. Ikke EU-godkjent, men står med skilt. Glidere på bremser bak henger, og ABS-lampa tenner etter litt kjøring. Rust i hjulbuer bak. Nytt hjullager, nav, og ABS-ring høyre bak. Nye ytre drivknuter. Ettermontert Defa-motorvarmer og -alarm med fjernstyring av sentrallås, inkl. 2 helt nye fjernkontroller. Okay sommer og vinterdekk på felg, pluss et ekstra sett felger (12 felger og 8 dekk totalt). Ta kontakt på telefon 480 32 856.
  8. Dagen i dag har gått med til å ligge på bakken oppi skogen på Fannrem. Har plukket med meg begge skjermene forran, og passasjerdør forran fra en delebil der. Donorbilen er selvølfgelig ikke samme fargen som min, men planen er å pusse rust, forzinke, og dippe i alle fall skjermene, så det blir vel okay
  9. I helga fikk jeg koblet opp det siste av stereoanlegget, og nå i dag har jeg mekket fungerende dørhåndtak Plukket de ut av døra og la et par krympestrømper på "vippearmen" slik at den ble litt bredere og lengre. Sjekket også at pin som holder denne armen på plass satt der den skulle, og ga den en dråpe lim i enden som prevansjon.
  10. I dag er det montert en forsterker og to 6x9 i kasser i hatthylla. Harryfaktoren øker ;) Mangler fortsatt en forsterker til subbene mine etter at det var innbrudd i A6-en i høst, men skal da være mulig å oppdrive.
  11. I dag har jeg handlet diverse komponenter til stereoanlegg, og snakket med et par som har delebiler stående. Monterte også et lite bensinfilter på slangen til ladetrykksmåleren for å se om den ble mer stabil av det... ikke imponert. Slipper i alle fall å blåse den full av olje nå da. EDIT: Leter forresten etter "boost pin" fra en 1,6td. Noen som har?
  12. Holder så smått på med A6-en min enda, men i og med at jeg ikke har plass til den her må den stå hos svigermor, så da tar det tid. For å ha en bil i mellomtiden har jeg kjøpt en 94-modell Passat 1.9td (AAZ, 75 hk) med 320k på klokka. Motor og drivverk ser ikke ut til å ha brydd seg om reisen dit, men alt annet har jaggu fått kjørt seg. Så godt som ingen av dørhåndtakene fungerer som de skal, men det har jeg fortstått at er typisk for disse bilene. Jeg har "fikset" førerdøra ved å surre tape rundt armen som vipper ned inni der. Vindusheisen på førerdøra er elektrisk, men ruta går skjevt opp og bommer på ramma. Det er ikke mulig å justere varmen i bilen, og vifta gikk først kun på 2 og 4. Sistnevnte fikset jeg ved å bøye den lille armen som skaper kontakt inni bryteren. Passasjerdøra var ikke mulig å åpne da jeg fikk bilen, fordi den var rygget inn i en snøfonn og litt til slik at den var helt skjev. Rettet med makt, men den ble ikke noe penere av det. Dette tok selvfølgelig også skjermen forran på samme side. Begge skjermene forran er rustet i stykker, og det er rusthull øverst på den ene kanalen bak/nederst på den ene hjulbuen bak. Det lukter også veldig hund i kupéen. Wonderbaum to the rescue! En gang i tiden var vel denne bilen rød, men nå er den en blanding av rustbrun og blek rosa. Revers var umulig å finne, da den for det meste havnet i 1. gir der, men en liten justering ordnet det. Den kom på stålfelg, men en Passat-kar på Levanger solgte meg noen 15" alufelger billig Bortsett fra å rette småfeil har jeg montert en ladetrykksmåler for å sjekke at ting fungerer som de skal. Nådde ca. 0,7 bar, og blandeskruen på dieselpumpa hadde fortsatt kragen på, så her har ingen lekt seg før Det satte jeg selvfølgelig en stopper for. Skrudde gradvis wastegate-armen lengre og lengre ut på staget, med testturer inn imellom, til det ikke var mer stag igjen. Nå lader bilen 1 bar. Hadde egentlig håpet på 1,1-1,2, men dette får duge til jeg kjøper en boost controller. Har også justert opp mengden diesel til at man akkurat kan se en liten ring av eksos skyte ut av potta i det man gir full gass (litt under en halv omdreining av skruen). EGR-ventilen er blokkert med rester av en RedBull-boks, posisjonsbryteren på diesepumpa er flyttet slik at den alltid er åpen (aldri i tomgangsposisjon), og den fremste ventilen på pumpa er koblet slik at den alltid får spenning. Har også slengt på et par tusenmetringer, og et 55w Xenon-sett i fjernlysa. Videre fremover må det vel pusses litt rust, slik at bilen ikke faller fra hverandre, og så skal jeg leke meg med Plastidip Dørhpndtakene må det også gjøres noe med. Tenker jeg legger noen lag med krympestrømpe på armen, i stedet for tape som på førerdøra. Varmejusteringen nådde jeg ikke tak i, og skjønner ikke at det skal være mulig uten å fjerne ratt og instrumentpanel, så det får bare være slik med mindre noen kan fortelle meg hvordan det gjøres. Tips, tanker, idéer?
  13. Justerte den øverste armen på kassa i dag, og ting ble straks mye bedre Kan fortsatt treffe på 1. i stedet for revers, men justere litt til så blir det vel greit. Om noen andre støter på denne tråden og lurer på hva jeg gjorde: Fiklet med girspaken til jeg klarte å finne revers, løsnet 13mm-bolten som holder vaieren fast i den øverste armen på girkassen, dyttet den lengre i den retningen den alt hadde beveget seg, og strammet bolten igjen.
  14. Posisjon for 1. ender ofte med 3., og revers er noen ganger 1. Resten av girene finner jeg fint, men spaken hopper mer eller mindre tilbake til midten når jeg slipper den. Regner med dette er foringene i endene av vaierne, så hvor får jeg kjøpt disse? Kan det evt. være noe annet?
  15. At tannrem har blitt synonym for registerreim kommer vel av at det stort sett er den eneste reima med tenner. Skulle det mot formodning være flere reimer med tenner under panseret ville nok manualen vært mer spesifik.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår