Gå til innhold

clutch henger seg opp på golf

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Hei,har nettop kjøpt meg ein golf 2002 med 1.6 bensin motor og ved kø-kjøring så henger clutch seg i nedtrykt stilling eg må ta foten under pedal og dra den tilbake.

Såg litt på det men er jo ikke wire her så eg lurer på om noen har erfaring med dette evt forstår dette systemet eg er ganske blank når det ikke er wire styrt.

Ser det er ei pumpe under pedal og ei på girkasse men er det hydraulisk system?

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har hydraulisk clutch. Tar clutchen din langt inne så kan dette komme av luft i systemet, hjelper da å lufte clutchen. Sjekk også at du har nok bremsevæske på bremsevæskebeholderen da det er denne som mater clutch med væske.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :-)

Det er masse bremseveske clutchen tar sånn som den skal har full 1/3 før den er heilt trykt inn.

Eg tenker på om det kan være pumpen som ligger under pedalen siden eg fysisk må trekke pedal tilbake,virker ut som den henger seg opp.Men er dumt og kjøpe ny hovedsylinder om det ikke er den som er problemet,får ta den ut og sjekke den :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg også slik at det er bare noen ganger (som i køkjøring) at du opplever problemet.

 

Om clutchen løser ut og tar som den skal, så kan det vel nesten ikke være noe feil på hydraulikken.

Føles pedalen forøvrig veldig bløt eller virker det som noe "butter" på noe vis ?

 

Jeg har ikke noe spesielt gode tips, men du kan jo se hvordan clutchen er skrudd sammen her:

Volkswagen Workshop Manuals - Golf Mk4 - Clutch, control

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er eg ganske fersk sjåfør men i forhold til kjøreskole bilen er clutchen hardere på min bil.

Eg tenker på om det er ett stempel inne i hovedsylinder som kansje henger seg opp ved varmgang,

ein annen ting er jo den bolten som holder pedalen evt att den hekter seg i fjær eller noe annet.

Skal kjøpe meg ei verksted håndbok til bilen siden eg har null erfaring med hydralisk clutch,

takker for link og svar :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår