rundal Skrevet Desember 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 Hei. Den ene dysen på min G3 1,9td lekker på toppen...bilen går dårlig, og er tregstartet. Er det mest sannsynlig bare pakningen som må skiftes? Noen som vet dimensjon på pakningen i tilfelle? Slik at jeg slipper å skru før jeg leter etter pakning... God jul :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 Det lekker ikke fra returslangen da? Siden den er tungstartet så kan det høres slik ut for da kommer det luft inn i systemet. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rundal Skrevet Desember 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 Det er vått ved slangene, men ser ut til at det kommer fra toppen der dieselrøret kommer innpå. Kan se litt mer på slangen og :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 Tviler litt på at det er rørkoblingen, hvis det er denne prøv å dra til koblingen litt, ikke for hardt. Er i 95% av tilfellene i returen som Opelduued sier. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rundal Skrevet Desember 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2012 Da skal jeg prøve den teorien, takk:) Det er lekkasje på rørtilkoblingen også, den har vert en stund, og jeg trodde det var den som var blitt verre. Hvis det er returen, da er det vel bare å klippe av en cm eller to på slangen og sette den tilbake? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2012 Ja, returen kan du kappe og sette på igjen, men bytt den ut om slangen blir i korteste laget. Bytt alle om de er morkne. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rundal Skrevet Desember 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2012 Ser ut til at det gjorde susen gitt...takker for tilbakemeldinger:) Virker som om den drar litt dårlig enda, men det kan gå seg til...kan kanskje være litt sur eller ha litt luft i systemet? Skal kjøpe ny bil om en måneds tid, så den funker nok til da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rundal Skrevet Desember 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2012 Hmm... Har fått vekk lekkinga fra returen. Men bilen er fortsatt tregstartet, både med kald og varm motor(verst når kald vel og merke), og den rykker og drar dårlig. Magefølelsen min har ikke trua på glødeplugger...noe annet som bør sjekkes? Falsk luft noen plass? Tappe dieselfilter? Kondens? Har hatt ca null grader rundtom her siste ukene, og har ikke hatt under halv tank på lenge...faktisk begynte problemet like etter fylling forleden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Desember 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2012 dieseldyr? Hmm... ...faktisk begynte problemet like etter fylling forleden. Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rundal Skrevet Desember 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2012 Har bare hørt det ordet før :) Hva er egentlig det, og hvordan blir jeg kvitt det? Bruke hagla? :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2012 :google Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rundal Skrevet Desember 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2012 Da har jeg fyllt på litt 904 problemløser på tanken og tatt en kjøretur...ser vel kanskje resultatet i morgen ved kaldstart? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2012 Jeg tror nok ikke problemet er dieseldyr, men hvis den går dårlig, er vrien å starte varm som kald, mistenker jeg dårlig forstøving av diesel. Hvis det er dieseldyr, må tanken tømmes og renses og bytte dieselfilter. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rundal Skrevet Desember 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2012 Og hva gjør jeg ved dårlig forstøving av diesel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2012 (endret) Bytte av dysespisser eller dyser. Men, som du har skrevet, du skal bytte bil og da ville jeg ikke brukt penger på denne. Uansett, hvis du bestemmer deg for å bytte, test de først og skjekk om de forstøver godt og åpner på rett trykk. Ble den vrien etter fylling av tanken sist, eller har den vært slik lenge? Endret Desember 25, 2012 av Jesper1201 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg