Gå til innhold

turbo havari og motor trøbbel! ny motor?

Ranger emnet


audidriver

Anbefalte innlegg

det måtte bare skje ja angry2 va ut å kjørte i byen da bilen ikke ville gå som den skulle og den bynte å gi fra seg noen rare lyder.. så kom meg av veien og stoppet, fikk frakta bilen til broren min som har ett verksted der! så vi fikk sett litt på den.. skrudde av toppdeksle og der var det ganske tørt :/ bilen kakklet mye værre en en gammel diselmotor! så har funnet ut att turbo har gått der,kjedestremmeren har ikke fått smøring og har sikkert gått der.. skal trykkteste motoren for å se om det er noe mer som har fått hard medfart slik som ventiler eller stempelringer! mistenker oljetrykket har kommet bort derav ikke smøring! byttet oljefilter og da kom det olje i toppen igjen så satte vi sammen igjen å startet, men da den starte røykla vi hele uteområdet. røyken gjikk seg til men kom ikke helt bort, og den kakkla fortsatt!

Så det jeg lurer på er om det kansje er en mulighet å finne en bruktmotor å bytte i stede for å få i nye deler!?

noen som har en formening? :) bilen er en Audi A4 1,8TQ AWT motor 2000 modell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk høre det ja, og siden det ser ut for att det har vært dårlig med smøring så var det vell nokk til att den tok kveld! men trykktester motoren likevel for å være sikker på ventiler og slikt er i orden!

okei, får sjekke den retur ventilen og se på oljesila og lignende!

noen som har prøvd rensemiddel for olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt motor med LL oljeskift-intervaller? Er som regel det som dreper motorene i dag... Dårlig olje som i tillegg skiftes alt for sjelden..

Den returventilen vil ikke affektere oljetrykk nevneverdig når motoren går, er kun for å hindre tilbakerenning når motor stoppes.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel jobb om du vet hva du driver med, viktigst av alt, når alt er montert skal kammene skal stå likt som før du demonterte. Sett merker på kjede og drev som referanse.

 

Ser slik ut

tensor-da-corrente-cva-vw-golf-gti-18-20v-turbo-2002_MLB-O-213873504_2884.jpg

 

Og et innblikk i jobben... How To: Replace 1.8t cam chain tensioner

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår