Gumball Skrevet November 25, 2012 Rapporter Share Skrevet November 25, 2012 Hei! har nettop fått en passat (3b), den er veldig merkelig på temperaturen, har sett den oppe i 70 grader en gang, ellers holder den seg på 50 ca, selv i motbakker tror jeg. Kan dette være termostat? Noen som har bilder eller teginger på hvor denne ligger? Jeg klarte ikke å google dette. Sliter også med at man får låst førerdøren med nøkkel, men ikke låst opp igjen, da kan man vri nøkkelen med sylinderen rundt til krampa kommer, uten at noe skjer, er dette kjent feil? Eller bare å bytte lås? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 25, 2012 Rapporter Share Skrevet November 25, 2012 Sikkert defekt termostat ja, sitter montert i underkant av vannpumpa, nr 13 på bildet under. Sannsynligvis defekt dørlås ja dersom du ikke får låst opp med nøkkel. Om det bare er sentrallåsen som ikke fungerer så er det defekt mikrobryter eller comfortmodul. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet November 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2012 Takker for bilde! Men, jeg fant ut istad at viftene til radiatoren ikke går av, da må det vel nesten være temperaturgiver i bunnen av radiator eller eltyringen til viftene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 26, 2012 Rapporter Share Skrevet November 26, 2012 Vifta skal ikke starte før kjølevannet når bortimot 100 grader - og det kommer jo aldri du i nærheten av. Så sats på å bytte den termostaten. Ellers synes det litt merkelig at den ikke kommer opp i temperatur selv i lengre motbakker. Det kan nesten tyde på at det er feil på tempgiver til måleren. Blir bilen varm slik at det blåser varmt fra varmeapparatet da ? -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet November 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2012 Det blåser litt varme, men ikke så mye, etter litt kjøring i lange motbakker kommer den opp i 50-60 grader. Jeg nappet av ledningen til tempgiver(radiator) men viftene gikk fortsatt, jeg leste at viftene kan gå fordi AC er på, men den er av nå. Jeg er nokså sikker på det iallefall er viftenes skyld at den ikke kommer opp i temp, da de blåser relativt mye, og det trosser 0 grader her, BTW: Viftene er av med tenning av/på, men skrur seg på med en gang motor er på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 26, 2012 Rapporter Share Skrevet November 26, 2012 Beklager, jeg leste feil i ditt innlegg. Problemet ditt er at radiatorvifte alltid går. Det er som du sier normalt når AC er på, men de pleier å stoppe når man slår av AC (=ECON), eller temperaturen blir lavere enn ca 5 grader. Midlertidig løsning nå mens det er kaldt i været er en papplate foran radiator. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet November 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2012 Ok, det skal gjøres, men temp sensoren som trigger viftene er den som sitter nede ved rad? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet November 27, 2012 Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 termostaten min røyk det var omtrent som nå med temp ut , fikk da ikke mer en ca 50-60 grader på målern ...den sitter litt klønete til oppunder motoren som på bildet , var litt plunder og få alt på plass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet November 27, 2012 Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 Husk at Passat 3B har viscovifte da, så den vil alltid gå rundt med motoren... Bytt termostaten så blir alt i orden. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet November 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2012 (endret) ah ok da så :-) styres begge fra viskoclutchen? et spm til : kortet som viser hvilken sikring som er hva stemmer ikke helt med panelet mitt, da jeg har mange tomme plasser der det fks være abs ifølge kortet? Endret November 28, 2012 av Gumball Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2012 Update: Da var termostaten byttet, og den gikk opp til 90 grader og holder seg stabilt nå! Så det var den ja. Fint å bruke elektrorens til å rense spjeldhuset? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pitbullstance Skrevet Desember 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2012 hadde no lignende ang låsen på passaten jeg hadde en gang i tia :P typisk problem på det er f.eks vann i comfort boksen ( ligger under gulvteppe under fører sete) jeg hadde det så verken vinduer eller lås funka :P fikk fiksa så værtfall vinduene funka, men ikke låsen :/ men ville sjekka comfort boksen :) spesiellt vis gummi pluggen foran i motorrommet er borte :) Siter Audi A6 2.5TDI (C4) Mercedes E220CDI (W211) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2012 det er nok ikke den boksen, da det er låse sylinderen som går rundt og rundt på førerdøren,men ingen andre steder, der er det fint. er nok lånekasse som er defekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre Olsen Hovtun Skrevet Desember 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2012 Ikke tykkla med å snurre nøkkelen i ring osv, min bestemte seg brått for og kjøre alle vinduene ned, låse bilen opp og igjen sjøl, kunne parkere bilen gå ifra den, gikk 2-3 timmer så gikk plutseligt vinduene ned. Eg var så dom og sette den på verksted, og etter det fikk eg rekning på 20k. Da hadde dem byttet en vindusheis og diverse med låsen å gjøre. Dei hadde ikke skiftet låsesyldrene så nøkkelen går fortsatt barre rundt oss meg. Tror det er typisk feil viss du har fjernstyrt sentrallås da låsesylindrene ikke blir brukt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg