Gå til innhold

A4 b5 tq 2000 mod- Ulyd --> Ac pumpe/kompressor feil

Ranger emnet


jetengine

Anbefalte innlegg

Da ser det ut som at AC pumpa snart takker for seg...... I dag hørte jeg en ulyd der reimene -front sitter. Det skjedde etter en liten stund på tomgang. ( ulyden er ikke konstant-høres nesten ut som en diesel motor med litt rasling) Jeg forsøkte å skru av AC kompressor + å trykke inn ECON knapp, da forsvant lyden. Jeg er derfor overbesvist om at det enten er et løpehjul på/ tilknytting til AC pumpa eller selve pumpa som snart ryker..... Hva tror dere, noen som har hatt samme ulyd eller feil ? Hva koster en slik pumpe og hvor kan man skaffe dette for en billig penge ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker acen i bilen?? Vis pumpa går så lekker som oftes vesken ut fra annlegget..

 

Er vel ikke noen viskosekopling på reimhjulet, er det ikke magnetisk tilkobling??

 

Men ta av reima og kjen på reimhjulet til ac. kan være at reimhjulet er def da det kan bli mye slakke i tilkoblingen inne i hjulet....

da kan du å sjekke strammeren om det er lyd fra den. men tviler litt da denne går rundt uansett om ac er på eller ikke, men får litt mere belasning når den er på..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, da er jeg med :P Hadde vært litt merkelig om det hadde vært clutch'en i drivverket....

Mr.X: Ja, AC virker utmerket i bilen. Den går hele tiden - dvs at den ikke skrur seg av og på. Tviler på at det er væske som lekker ut da det kommer ulyd derfra.... Det merkelige er at AC pumpa går som den skal. Så kan det som du nevner være et lager i løpehjulet når den får mer belastning. Dessuten så er den helt fin når jeg f.esk har 18 grader i displayet og lav utblåsning. Når jeg åpner døra for å gå ut og høre på lyden, kommer den oftest etter en liten stund. Tror kanskje dette kan ha sammenheng med at AC må gir mer krefter for å opprettholde varmen i bilen = mer belasting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være reimhjulet som sitter på ac pumpen, det hjulet er 2delt dette ser du når du starter bilen å skrur av ac, da stopper ac pumpen men reimene går jo rundt enda så den delen av hjulet som reimen går i den går rundt men innerste delen stopper.

Dette reimhjulet kan ryke..

 

Har du sjekket at ikke pumpen har løsnet litt å lager lyd???

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper nu heller det er stramme hjulet for din del, er ikke bestandig at du får kjøpt hjulet løst. på mange biler må du kjøpe hele enheten noe som egentelig er ren svindel..

 

Men får man ikke kjøpt den løs så finn ut hvordan den er festet å få den fra ett høggeri.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår