Gå til innhold

1.8T går i nød, feilkode på ladetrykk

Ranger emnet


K R E

Anbefalte innlegg

heisann.

 

jeg har en audi a4 1.8tq 1999modell

 

Den er chipped til 209hk så burde vel ha høyere turbo trykk en 0.3bar som jeg har nå.

 

jeg har vag-com å søker etter feil å får opp en feil som det står (charge pressure Control: Positive Deviation)

 

Har skiftet n75 ventilen sjekket så å si alt av slanger ingen sprekk eller hull. (N75 ventilen er orginal)

 

Når jeg kjører å har slettet feilen så kommer trykket opp til 0.6bar men når den kommer til 0.6 bar så detter den rett ned til 0.3 og feil koden kommer igjen.

også sletter jeg den på nytt igjen og da er det samme som skjer.

 

hva kan jeg gjøre for å ikke få den feil meldingen og ha trykket oppe. (eventulet øke trykket til 0.8bar)

 

Å vis den går i nødmodus hva kan jeg gjøre for at det ikke skal skje?

 

Takker for alle svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier den er chippet til 209 hk, men har du noen gang hatt denne effekten - etter chipping? Egentlig høres det ut som turbo vil lade men bilen går i nød med en gang den tipper 0.6 bar.

 

17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

Possible Symptoms

 

Reduced power output

Limp mode

 

Possible Causes

 

Boost Pressure too High

Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking

Charger Pressure Control defective

VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck

Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

 

Possible Solutions

 

Check Hoses/Pipes to/between Components

Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

Check / Clean / Replace Charge Pressure Control

Check / Clean mechanism for variable nozzles

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må du finne ut hvorfor den går i nød. Chipping tillater høyere ladetrykk før den går i nød, siden din (med chip) går i nød så må du finne årsaken. Derfor jeg nevnte å logge hvilket trykk ECU leser fra MAP-sensoren. Er hvertfall et greit sted å begynne.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår