Audi-s6 Skrevet November 8, 2012 Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 Hei. Vi har en Audi s6 4.2 v8 med automat gear. Så i går når vi hadde vært ute og kjørt en tur på butikken og skulle kjøre hjem fikk vi den ikke i revers eller nautral.Vi får den jo fysisk i gearsporene men når jeg setter den i revers så skjer det ingen ting.. den rikker seg ikke.. Noen som har vært ute for dette før? det var ingen varsel lamper som lyste eller noe. Jeg hadde den inne på møller i januar i år og byttet filter og olje på kassa. Håper på fort svar og råd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-s6 Skrevet November 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 Ingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 8, 2012 Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 Men den går i alle andre gear, inkl park? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-s6 Skrevet November 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 Den går i park og i drive 1-2-og 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 8, 2012 Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 ikke uvanlig at reversen ryker først, så havarerer resten av automatkassa kort tid etter dessverre. Men et verksted bør kanskje se på dette... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-s6 Skrevet November 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 hmm.. men har ikke noe ulyder når jeg setter den i revers eller andre gir.. Jeg sjekket sikring nr 14 og den var helt fin.. men har pløyet gjennom forumt her da og da var det en som hadde samme probleme og han fant feilen på overslag på ryggelysledningen.. så vet ikke.. skal vertfall sjekk litt ut i morgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-s6 Skrevet November 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2012 Nå har vi tatt feilkodesøk på bilen men fant ingen feilkode. Vi fant ut at jeg manglet et ryggelys og fikk ordnet det men fortsatt går det ikke an og få den i revers.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 9, 2012 Rapporter Share Skrevet November 9, 2012 Jeg tror dessverre ikke du har problemer med nødmodus, tror nok heller du har ett mekanisk problem. Du sier du manglet ett ryggelys, så ryggelysa lyser altså? Da får girkassa beskjed om at bilen "skal i revers". Mao, lite tro på at det er ett el. problem. Btw, er meg du tenker på med tanke på ryggelysledningen? :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-s6 Skrevet November 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2012 Jeg tror dessverre ikke du har problemer med nødmodus, tror nok heller du har ett mekanisk problem. Du sier du manglet ett ryggelys, så ryggelysa lyser altså? Da får girkassa beskjed om at bilen "skal i revers". Mao, lite tro på at det er ett el. problem. Btw, er meg du tenker på med tanke på ryggelysledningen? :) Ja ryggelysa fungerer nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 11, 2012 Rapporter Share Skrevet November 11, 2012 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-s6 Skrevet November 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2012 Tusen takk for svar quattro73. Har funnet ut at det er multifunksjonsbryteren på automatkasse som må byttes:hmmmmmmmmm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 16, 2012 Rapporter Share Skrevet November 16, 2012 Har ikke vært bortig denne typen kasse før, men på flere automater som jeg har sett på som ikke revers har virket har det vært en solonoid som har hengt seg opp. Har som oftes bare vært å tatt dem ut og løsnet dem,rengjort å montert på plass. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-s6 Skrevet November 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2012 Har ikke vært bortig denne typen kasse før, men på flere automater som jeg har sett på som ikke revers har virket har det vært en solonoid som har hengt seg opp. Har som oftes bare vært å tatt dem ut og løsnet dem,rengjort å montert på plass. Mr.X: Hvor ligger den Solonoiden? Hvet du det ? Eller noen andre som vet d?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-s6 Skrevet November 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2012 Hei igjen.. Da har vi prøvd det som kan prøves meg og få bilen min i revers. Vi har byttet multifunksjonsbryteren som vi fikk opp som var feilen på vag comen men ingen virkning.Men feilen er slettet fra vag com. Tok av vairen på gearkassa og kunne da skifte posisjonene på girene med en finger ned på gearskifteren på kassa. Virker ikke det litt underlig når den står i park at den skal være så lett? Selv om jeg bytter posisjonene kommer den ikke i nøytral.:wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 25, 2012 Rapporter Share Skrevet November 25, 2012 (endret) Slo sammen den nye tråden din med denne, du trenger ikke lage en ny for hvert spørsmål, fortsett på den du allerede har. Er da enklere for brukerene å følge med hva som skjer, ikke begynne på nytt hver gang, får da også historikken med seg ;) Endret November 25, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg