Gå til innhold

Går tidvis på 3 sylindre?

Ranger emnet


Mercedesmann

Anbefalte innlegg

Har ei merce som siden torsdag har oppført seg merkelig. Under 2000 omdreininger må jeg krangle for å få den til å gå skikkelig. Virker som den bare går på tre sylindre. Hvis jeg presser den opp til 2200 rpm smeller det, høres litt ut som ettertenning, så går den som vanlig. Når den går på tomgang så går den som den skal. Er man var på gassen så går det stort sett greit, men gir man på litt så begynner den og fjuske også smeller det.

Sjekket pluggene og de så greie ut, men på den ene ledningen har plastikken smeltet litt.

[ATTACH]34663[/ATTACH]

[ATTACH]34664[/ATTACH]

Kan dette være årsaken? Dro den av mens bilen gikk på tomgang og da gnistret det og man hørte en tydelig forskjell i gangen på motoren. Men problemet er at når den går på tomgang så går den som den skal.

Noen forslag? :)

post-71402-13804854615892_thumb.jpg

post-71402-13804854615969_thumb.jpg

1999 Mercedes W210 430 TE V8

1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen

1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12

http://www.MBentusiastklubb.no

Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg rekner med at det er eit par dager siden at du har bytta deler på bilen. So ta ein skikkelig service der du bytter kupefilter, luftfilter, tennplugger, tennpluggledninger osv.

Det har nok bilen godt av og feilen forsvinner antagligt.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har ikke hatt service på 20 000 km så skal ta en service på den. Pluggledninger er aldri byttet på den fant vi ut, har ikke hatt den her så lenge. Men det meste annet er byttet.

Fikk god hjelp fra en annen på forumet her, som ikke bor så langt fra meg og han sa at problemet med bilen er at toppdekselpakkningen lekker så det ligger litt olje nede ved den ene pluggen. Da blir det overslag og ettertenning.

Takker så mye for hjelpen :)

1999 Mercedes W210 430 TE V8

1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen

1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12

http://www.MBentusiastklubb.no

Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår