Gå til innhold

Mercedesmann

Bruker
  • Innholdsteller

    37
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Mercedesmann

  • Bursdag 01/25/1979

core_pfieldgroups_99

  • Yrke eller sivil status
    Gift

Contact Methods

  • Bosted
    Buskerud

Mercedesmann's Achievements

  1. På defa alarm skal den andre ledningen av panser åpneren til en av stikkene i den lange tynne kontakta. Der du har ledninger til blinklys,tenning, dørbryter og alt det der. Det skal også ledningene fra sirenen, den lille skal nok til jord bare. Er det en eldre alarm? Monterte mye defa før på jobb, men de nyeste jeg var borti var det bare to ledninger som gikk fra sirenen.
  2. Takk for hjelpen :) Tar nok bare og dropper det, ingen vits å ta seg bryet med å koble det opp hvis det ikke er lov å bruke de. Får bare fortsette med å vri om bryteren når jeg starter :)
  3. Hei, har topolet parklys pære på ene vogna. 5/21watt. 5watt er parklys, 21w er ikke koblet til noe, ledningene er bare stripset fast til ledningsnettet. Det er ikke automatiske kjørelys på bilen, blir det lovlig om jeg monterer automatiske kjørelys på 21w glødetrådene i de pærene? MÅ jeg i så fall koble automatiske kjørelys bak også? Diskuterte dette litt på jobben idag, men ingen av oss var sikre på om det var lovlig. En del eldre volvoer og saab'er hadde vel 21w kjørelys en gang i tiden. De nye bilene vi selger på jobb har ikke kjørelys bak, men de er jo levert sånn fra fabrikk. Takker for innspill
  4. Det står på framskjermene om det er classic, elegance eller avantgarde. I tillegg har elegance og avantgarde krom på fangere som du nevner, krom på listene og dørhåndtak. Classic har ikke noe krom i det hele tatt og den har svarte dørhåntak. Så sant det ikke er facelift, da er de lakkert i bilens farge. Det står også på girspaken hva slags utstyrspakke det er. :)
  5. Bytte ut mercedes motorene, ja det er nok tingen. Jeg har sett vitoer og sprintere som har gått over 1 million km. Forrige generasjon vito som kom på 90-tallet har vært en dårlig bil. Står jo på listen over verdens værste bruktbiler. Men den siste generasjonen som kom i 2004 har det vært lite tull med i forhold til den første. Den eldste service bilen vi har på jobben er en vito fra 06 som har gått 570 000. Har byttet turbo, Dieselpartikkelfilter og dynamo.. Prøv og kjør en berlingo/partner 6 runder uten å bytte annet enn slitedeler.
  6. 240 V6 sliter med trange oljekanaler i toppen. Ellers er disse motorene greie. Den er ikke så altfor tørst heller og den går bra. Den har ikke gått langt så her kan du få en fin bil. Det som ofte dukker opp på eu-kontroll på denne årgangen av e-klasse er forstillingsdeler, da disse "tygger" opp forstillingen sin fort på dårlige veier. Men det som da er fint er at deler til denne bilen har blitt veldig billig de siste årene i forhold til hva det var. I tillegg er disse lette og skru på. Og du kan jo melde deg inn i mb entusiastklubb. Medlemskondigenten er på 400 kr i året, men da har du rabatter på de aller fleste Mercedes forhandlere i norge. Noen har vist frem medlemsskapet sitt hos forhandlere i Tyskland og har fått rabatt der også. I tillegg har har du rabatter på meca og mekonomen.
  7. Hvis du vil ha en bil som er "elegant", du har ikke tenkt på Mercedes da?
  8. Da har jeg kjørt Suburban ca 3 måneder og må si jeg er veldig fornøyd med denne gamle bilen. Forbruket er ikke høyere enn e-klasse med v8. Faktisk litt lavere. Den er stiv og jævlig, men fremkommeligheten er jo bare helt rå.
  9. Prøvde å lage det på pcen men det ble bare ræva. Så tegnet det for hånd, ikke det at det ble så mye bedre. [ATTACH]35172[/ATTACH] 4 pinns relè 85 og 87 på batteri-via sikring 86 til minusledning på kupèlys (Mine er minusstyrte) 30 til 87A på de tre 5 pinns relèene. 5 Pinns relèer 86 til jord 85 til tenningslås. Ledning som har strøm når tenning er av. Så når jeg vrir nøkkelen til første hakket så går strømmen fra 87A til 87, som ikke er koblet til noe 30 til parklys høyre og venstre side med hvert sitt relè. Og 30 på det siste relèet til ledningen til tåkelysene.
  10. Har koblet dette selv på et par av bilene våre. Har prøvd diverse kit, det siste jeg prøvde får man med lyssensor slik at de ikke skrur seg på, på dagtid. På den siste bilen jeg koblet dette selv brukte jeg 4 lys relèer. Ett 4 pinns og tre 5 pinns. Jeg har koblet det til kupèlysene så de skrur seg på når jeg åpner døra. Brukte hvert sitt rele til høyre og venstre parklys krets og ett til tåkelysene, da jeg ikke ville koble kretsene sammen. Kan lage et koblingsskjema hvis du vil se hvordan jeg koblet det.
  11. Bilen har ikke hatt service på 20 000 km så skal ta en service på den. Pluggledninger er aldri byttet på den fant vi ut, har ikke hatt den her så lenge. Men det meste annet er byttet. Fikk god hjelp fra en annen på forumet her, som ikke bor så langt fra meg og han sa at problemet med bilen er at toppdekselpakkningen lekker så det ligger litt olje nede ved den ene pluggen. Da blir det overslag og ettertenning. Takker så mye for hjelpen :)
  12. Har ei merce som siden torsdag har oppført seg merkelig. Under 2000 omdreininger må jeg krangle for å få den til å gå skikkelig. Virker som den bare går på tre sylindre. Hvis jeg presser den opp til 2200 rpm smeller det, høres litt ut som ettertenning, så går den som vanlig. Når den går på tomgang så går den som den skal. Er man var på gassen så går det stort sett greit, men gir man på litt så begynner den og fjuske også smeller det. Sjekket pluggene og de så greie ut, men på den ene ledningen har plastikken smeltet litt. [ATTACH]34663[/ATTACH] [ATTACH]34664[/ATTACH] Kan dette være årsaken? Dro den av mens bilen gikk på tomgang og da gnistret det og man hørte en tydelig forskjell i gangen på motoren. Men problemet er at når den går på tomgang så går den som den skal. Noen forslag? :)
  13. Nei, det går dessverre ikke. Innmaten i de gamle nøklene er for stor til å passe inne i de nye, så man må ha ny innmat også. Ja, komfort er det absolutt i disse. 280 vet jeg veldig lite om annet enn den jeg har selv, men den er jo fra 1990, så blir en helt annen bil. 210'en min er en 430TE, gått 230 000. Hatt den et par år bare, veldig ålreit bil, går godt også. Felles for 210 er at de er plaget med dårlig forstilling. Men ikke på langt nær så dårlig som 211. 210 er en bil det er lett å skru på, så forstillingsdeler er lett å bytte selv. På 211 er det spesial verktøy på alt mulig. Er det interesse for Mercedes ta dere gjerne en tur innom her hvis dere ikke allerede har vært her: Mercedes-Benz Entusiastklubb: Mercedes Nyheter Mercefreaken - for Mercedes-Benz entusiaster
  14. Bra det ordnet seg. Har hatt en del kødd med disse nøklene selv til flere forskjellige biler. Måtte kjøpe nye nøkler i fjor da bilen plutselig ikke kjente igjen noen av nøklene sine. 3000kr stykket, men da får man den nye typen med krom på. [ATTACH]34321[/ATTACH]
  15. Dette er en funksjon som man kan velge å bruke. Prosedyren husker jeg ikke i hodet, men står i boka. Kan sjekke for deg hvis du har tysk bok, jeg fikk tak i en dansk en på et hoggeri. Det er hvertfall bedre enn tysk.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår