Gå til innhold

Problemer med original Xenon

Ranger emnet


Shjar

Anbefalte innlegg

Har det siste året hatt litt problemer med xenonlyktene på min RS - 08 modell. Den har originale xenonlykter som stort sett oppfører seg. Men flere ganger i løpet av en tur oppstår det ett blink der lysene forsvinner kanskje et par millisekunder før de er

tilbake igjen. Irriterende for meg, og sikkert for andre billister. Noen som har peiling på hva det er som kan forårsake dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lignende problem på ett par biler selv, og ved bytte av pære og ballast forsvant problemet.

Er nok ballasten som er defekt, har du D1S bytter du pære sammtidig.

 

2008 mod. sier du, da ville jeg forsøkt å reklamere på dette.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da har jeg endelig fått orden på lysene etter en del prøving og feiling. Har ikke skiftet ballast, men problemet er borte. Hadde bilen inne på verksted her i forrige uke og ba de om å sjekke ekstra nøye på lyktene. Eneste feilmelding som bilen hadde å by på var en feil i tenningslås. Denne ble så skiftet og problem borte :)

 

Fikk også beskjed om at Skoda har sendt ut melding til alle merkeverksted om at det er oppdaget en feil på dysene på enkelte Octavia modeller. Usikker på om hvilke og evt om det gjelder andre skoda biler. Min var hvertfall en som må skifte de. Men det ordner seg fort, for merkeverkstedet mitt her i dalen er suverent når det gjelder service :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår