Gå til innhold

Audi S6 2.2T, motor fjusker, får ikke fult ladetrykk "LØST"

Ranger emnet


baremats

Anbefalte innlegg

hallo, har en Audi S6 2.2T som er chippet med MTM 303. var på banekjøring her om dagen og når motoren ble ordentlig varm begynte den å putre og fjuske, men gikk fort over igjen. motoren gikk fint i 2 uker uten noe antydning til fjusk, gikk fint med 1.3 bar ladetrykk. men nå i det siste har den begynte å fjuske igjen ved halv til fult gasspådrag mellom 2500 omdr og til 4000 omdr. drar jeg den lett opp til 4000 omdr også gir full gass er det ingen fjusk. skiftet så plugger i dag da pluggene nesten hadde brent opp. (satt billige platina ellns med R1 verdi) monterte NGK plugger med R5 verdi og nå fjusker den så fort motoren får ladetrykk. har vurdert nye coiler fra 034, men koster skjorta, så tenkte om det kanskje kunne være noe annet?

Endret av baremats
Lenke til kommentar
Del på andre sider

løsningen var nye coiler, kjøpte de 034 motorsport coilene og bilen har aldri vært friskere :)

eneste jeg synes er litt rart er at jeg ikke får den over 1.1bar i ladetrykk, sitter MTM 303 chip så den skal lade 1.6 maks. rett etter jeg monterte chip klarte jeg å få den til å lade 1.3 enkelte ganger. noen som har no formening? funderer litt også på den wastegaten, på toppen av den sitter det en liten tapp som ser ut som det skal sitte en vakumslange på, satt ingen vakumslange der når jeg kjøpte bilen, var også montert manuell boost kontroll også, men har satt tilbake den elektriske. en jeg kjenner hadde MTM 303 på sin S2 og den ladet 1.6bar med alt anna originalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er hvis man parallell kobler en manuel boos kontroll med den originale :) men fant ut at det uttaket på toppen av wg skal være fri, men skjønner fortsatt ikke hvorfor den lader for lite. muligens jeg skal prøve en manuell boost kontroll igjen for å se?

skal også se over alle slangeklemmer i morgen i tilfelle det kan være noe lekkasjer. eneste er at den holder seg stabilt på 1.1 i ladetrykk så litt merkelig om det skulle være lekkasje også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår