Gå til innhold

Stor oljekift, hvilken olje ?

Ranger emnet


Brian93

Anbefalte innlegg

På min gamle B6 (2.0 bensin) var det anbefalt med 0w30 men jeg brukte 5w30

5w40 blir litt tykk på de kaldeste vinterdagene, så jeg anbefaler 5w30.

 

Bare husk å følg kvalitets spesifikasjonene som Audi har satt.

 

Girkasse og diff er jeg litt usikker på da jeg ikke har det nødvendige foran meg, så her tørr jeg ikke uttale meg.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsyntetisk 75W-90 GL-4 på girkassen, da med VW 501 50 godkjenning, slik som DENNE

På motoren er det ikke så nøye om du følger VAGs spesifikasjoner så sant du ikke kjører LL-intervaller, men viskositeten er viktig, som Jesper nevner, 5W-30

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvem du spør, men ja, Agip er en ok olje. Hvor mye sink/fosfor er det i den, er det som er viktig

det er jo sant, men har ikke peil på hva som er bra i olja eller ikke.. vet det at de fleste som har audi bruker agip. ihvertfall de som har gjort en del HK ut motoren sverger på 10w60 racing olja:)

-Audi S6 2.2T 1997 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her i Norge er at når det blir 20-25 minusgrader så blir den olja du snakker om kjempe tykk, så på biler som skal brukes året rundt er det alltid lurt med lav viskositet.

 

Derav anbefaler jeg 5w30.

Som Quattro73 sier her at spesifikasjonene på olja ikke er så farlig, for det er nesten umulig å få en olje i dag som er for dårlig til det som var anbefalt i 2001.

Jeg skrev det egentlig kun for info. hvis han kjører Long Life.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår