Gå til innhold

Octavian fusker litt

Ranger emnet


keiko123

Anbefalte innlegg

Har hatt et lite problem med at Octavian (vrs Diesel 2007) i de siste at den er begynnt og fuske litt av og til.

Det skjer ca annen kvar dag, der han får seg en bye og begynner fuske ved pådrag tar eg inn cluthen går den på 1000 omdreninger på tomgang og bilen rister litt når eg står i ro på tomgang. Dette varer ca i 5-10 min så er bilen bra igjen!

Har også merket når eg eks har full gass på 5 gire må eg slippe litt på gassen får at bilen skal gå maks.

Bilen er trimmet hos et seriøst firma, var inne der i går og sjekket om det lå noen feil meldinger på bilen men det var de ikke.

Har snakket med 2 mekaniker som ikke hadde noen god forklaring på det.

Har noen vært borti i same problem eller hørt om de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat det samme "problemet" og har hatt det siden bilen var ny.

Har aldrig fått noe riktigt svar på hva som kan være årsaken til dette, det eneste jeg har blitt fortalt er at det KAN være partikelfilteret som renses (noe jeg har liten tro på da dette kan skje flere ganger i uka)

 

Jeg opplever det samme, bilen øker turtall og blir litt "nervøs", spesiellt i kø!

Får og en mørker lyd fra eksosen de ganger dette skjer.

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått opp den lampen, med den gjør en regenerering nå og da etter hvordan jeg kjører. :) den vil gjøre det selv innimellom for å hindre filteret å gro igjen, men blir filteret for tett vil vel varselet komme og at du "må" kjøre regenerering :)

Mye småkjøring eller hard kjøring gir oftere behov for rens enn langkjøring. Du husker vel at min ble grov i målet etter vi testa litt på E6 også kanskje :D

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker får svarene, det er som du sier Stambo at de lukter litt svidd når eg kommer ut av bilen. Men eg synest nå de heile er litt rart når har kjørt bilen i 10 mnd og har merker ingen ting så skal den plutselig holde på med dette 3-4 ganger i uken. En kamerat av meg har samme bil i 2 år nå og har ikke merket noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg når du har chippa kjærra (regner med det er chip siden du skriver at den er trimmet), men min begynte å rense litt oftere enn før chip, avhengig av kjøremønster. Den vil jo regenere mens du kjører og da merker du ikke noe, men hvis du får framprovosert at den skal starte (ligge på litt høyt turtall på javn gass liten stund) vil den jo begynne selv om du da småkjører. Da merker du det ganske greit :) Sånn opplever jeg det hvartfall. Dumper mer i filter og blir grom eksoslåt når den driver på da ;)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg har akkurat det samme "problemet" og har hatt det siden bilen var ny.

Har aldrig fått noe riktigt svar på hva som kan være årsaken til dette, det eneste jeg har blitt fortalt er at det KAN være partikelfilteret som renses (noe jeg har liten tro på da dette kan skje flere ganger i uka)

 

Jeg opplever det samme, bilen øker turtall og blir litt "nervøs", spesiellt i kø!

Får og en mørker lyd fra eksosen de ganger dette skjer.

Jeg oppdaterer meg selv her.

Motorlampa begynte å lyse på mandag kveld og bilen var nesten umulig å holde rolig.

Fikk ikke med meg eksakt hvilken del som blev bytta, men det var en føler som var rellatert til DPF. Skal prøve å finne ut hva som blev byttet.

Men jeg rekomenderer at du tar deg en tur til Møller (jeg bytta hos Mekonomen Fredrikstad, som utfører jobben for Motorhuset) for diagnose!

Mitt bytte gikk på reklamasjon og kostet meg kun tid og energi...

For øvrig veldig bra og kjapp service!

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykkføler eller tempføler for dpf som ble skiftet sikkert. Sansynligvis trykkføler.

Sjekket med verksted nå, og det var en trykksensor, G450, som sitter rett etter turbo (hvis jeg ikke tar helt feil) og styrer eksosen.

Det forklarer kanskje den veldig grove (til tider riktig tøff) eksoslyd jeg har hatt når bilen gikk piss...

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår