haagen1 Skrevet Juni 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2012 Tåkelys LED H3 Halogen? Har lyst på noe hvitere lys i sprederne mine. Så tenkte gå til innkjøp av LED. Noen som har noe erfaring med å sette LED halogenlamper i sprederne? Hvordan lysstyrke og hvithet gir disse? Kom gjerne med bilde :) Vet at LED ikke lyser opp veien, men er ikke det jeg er ute etter, bare en skarpere hvithetfarge. :) Kjøpte noe billige H3 led pærer fra ebay, men disse fungerte ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth2861 Skrevet Juni 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 kjøp det settet di har på biltema, har ikke disse i sprederne mine, men har di i hovedlysa og di lyser mye hvitere en vandlig fungerer utmerket. og lyser også ganske godt i tillegg. folk tror jeg kjører på fult så di blinker på meg hehe koster rundt en 500-600 kr for et sett da får du til begge sprederne dine :-D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haagen1 Skrevet Juni 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 (endret) Hei. Har ikke biltema her jeg bor, desverre. Mulig jeg kan kjøpe disse gjennom nett, eller lignende halogen LEDlys som er bra? Kom gjerne med link :) Endret Juni 10, 2012 av haagen1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth2861 Skrevet Juni 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 hmm er ikke helt sikker egentlig, men prøv og søk litt på google. ang nett butikk som driver med dette. vet ikke om det evt er mulig og bestille fra biltema og få sendt det til et post kontor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haagen1 Skrevet Juni 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 (endret) Søkt litt rundt nå, så dukket disse to opp. LED: 13 stk SMD 5050 - Fargetemperatur: 6000K Hvit med blåskjær. http://www.bildeleimport.no/produkt/led-parer/takelysparer/h3-led-takelys-parer LED:4 stk 1.5W high power SMD - Fargetemperatur: ca 6500K http://www.bildeleimport.no/produkt/led-parer/takelysparer/h3-6w-led-takelys-parer Trenger ingen modifikasjoner får å få denne til å fungere? Fant også disse kanskje til å satse på, kanskje de gir det lyset jeg er ute etter? :) Er det maken til disse LED pærer du har? Er bare interessert i et lys som er hvitaktiv i dagslys, er kun da jeg bruker sprederne som kjørelys. Trenger ikke lyse noe i mørket, da er det uansett avslått ifølge norsk lov. :) Er det mulig å finne High power SMD LED til en billigere penge? Endret Juni 10, 2012 av haagen1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 sjekk på ebay eller dealextreme.Det er ofte lang leveringstid, men veldig mye billigere. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 Minuset med H3-LED er at SMD-ene peker til siden og ikke fremover, hvertfall på de jeg har sett og testet. Prøvte dette i tåkelysene men det ble sørgelige greier, H3 halogen ble fort satt tilbake ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth2861 Skrevet Juni 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 det er ikke disse jeg har som du sendte link på. jeg har ikke ledd. men du jeg har lyser ekstremt hvitt og ganske bra i tillegg. trur det er et HID sett jeg har av et slag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet Juni 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 det er ikke disse jeg har som du sendte link på. jeg har ikke ledd. men du jeg har lyser ekstremt hvitt og ganske bra i tillegg. trur det er et HID sett jeg har av et slag. Det du har satt inn i lykta di er nok xenon det ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth2861 Skrevet Juni 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 ja det er det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haagen1 Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2012 (endret) Takk for svar hittil! :) Ok, så vanlig SMDLED er ikke noe å gå for. Men hva med disse High Power LED`sa? De ser jo betydelig kraftigere ut? Noen som vet hvordan disse er i dagslys? Link: http://www.bildeleimport.no/produkt/led-parer/takelysparer/h3-6w-led-takelys-parer [ATTACH]31418[/ATTACH] "Endelig en H3 tåkelyspære som virkelig ser ut som xenon på lysstyrken. Er best som DRL da lyset ikke er sterkt nok til å lyse opp veien langt fremover i mørket. 3 stk 1.5W LED gir rundtstrålende lys i reflektoren og 1 stk 1.5W LED framoverrettet på toppen." Endret Juni 12, 2012 av haagen1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740stian Skrevet Juni 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2012 det siste der fungerer sikkert greit nok, men har dårlig erfaring med h3 led pærer på ebay ... Siter volvo 740 b230f med fk oppsett og 3" eksos + viking ecotrim chipmercedes 300e-24v volvo 240 gle 83 delebil(vraket) opel omega b 95 mod mccormick d324 traktor derbi senda xrace 2005 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haagen1 Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2012 Ja kjøpte noe H3 LED fra ebay som ikke fungerte i det heletatt. Men synes 495 kr var litt drøyt for disse pærene fra bildeleimport.no. Spesielt vis de ikke gir noe tilfredsstillelse lysstyrke. Søkt litt men ikke funnet noe billigere plasser, utenom ebay da :( Men kommer disse pærene med uferdig ledning? Ser på flere bilder at det bare et ledningstumpene som henger? Bilde: http://www.bildeleimport.no/assets/img/bilder_nettbutikk/6948cdfa730300bf3a4ac2ff3b76cfb5-image.jpeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWgutt86 Skrevet August 27, 2014 Rapporter Share Skrevet August 27, 2014 Gammel tråd, men en kompis av meg testet sånne H3 pærer og de nyeste modellene er rimelig bra. http://www.ekstralys.no/categories/h3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 27, 2014 Rapporter Share Skrevet August 27, 2014 Gammel tråd, men en kompis av meg testet sånne H3 pærer og de nyeste modellene er rimelig bra. http://www.ekstralys.no/categories/h3 Akkurat de samme pærene får man på ebay - til en brøkdel av prisen. Disse fungerer faktisk, har slike selv i tåkelysene (brukes som kjørelys). Men. Ekstralys tar 198,- for en stk 7.5W pære, på ebay koster akkurat samme pære under kr 100,- for to stk ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg