Gå til innhold

Kjøp av brukt Audi A4

Ranger emnet


Lovegame

Anbefalte innlegg

2.1 har jeg aldri hørt om før men 1.9 og 2.5 høres kjent ut...har jo sett 1.9 med over 500k tusen på telern så om den har fått service/frisk olje og filtre gjevnlig så går jo denne. Ellers så er det jo å finne ut når slitedeler sitt ble byttet da slik at man har en viss formening om hva som kommer av kost/hva som er verdt å betale (turbo koset jo f.eks litt om denne synger på siste værset). Forstillinga må i hvert fall sjekkes nøye da denne er er svakhet. Selv om jeg har hørt om/lest flere som har kjørt både 100k og 150k på orignale bærearmer. Og quattro systemet skal vist være ganske så holdbart, sikkert lurt om det også har fått litt olje i ny og ned (har aldri hatt quattro selv så vet ikke helt hva det trenger av vedlikehold og hva man skal se/høre etter her)

 

men hvis det er snakk om en 2.5tdi så er det bare og styre unna med en gang. Kan fort bli dyrt og om det er automat i tillegg så skulle jeg hatt betalt for og overta den, er nok av skrekkhistorier ute på nett, da kanskje spesielt med allroad da det vel var standard med 2.5 og automat på disse.

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt mykje negativt om 2.5l til Audi og Vag av venner(mekanikere)... Dei går greit, men når noke først ryke da må du rekne med å koste... Eg sjøl hadde nok heller satsa på en 1.9TDI om du vil ha diesel. Dei har både Audi og Vag fått til.

Hilsen ei Bilgal jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt mykje negativt om 2.5l til Audi og Vag av venner(mekanikere)...

 

Helt sant, men husk at det kun gjelder 2.5 V6, ikke 2.5 R5 som er en meget bra motor :) 1.9 TDI er bankers, har sett de går 700' km.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er forskjell på 2.5 1gen og 2 gen motorer. men de er ikke ofte og finne i a4. er det 1.9 så er det bare gå for den hvis den er BILLIG. knakanes gode motorer det :)

er det 2.5 med vanlig service på max 15000km så går det. vet om et par stk som har gått oppi mot 600 000 og still going strong! som aldri har gått på longlife vel og merke!

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en skikkelig test-tur før du kjøper den... helst på svingete og hullete veier. Sjekk for lekasjer, hjulstilling(på flatplass) ved å svinge heilt over og slipp rattet. Da skal den rette seg opp sjøl.

Sjå etter metallspon i oljelokket, olje i kjøleveska og sjekk bremseveske er rødaktig og IKKJE brun!

Sjekk for rust i kanal og hjulbuen bak, evt. bagasjeluka. Er den senka? Sjekk om den er godkjent i vognkortet. Og om alle papir stemmer.

 

 

Eg har sjøl kjørt Audi. Kjempe gode biler om dei er i bra stand ;)

Hilsen ei Bilgal jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 tusen hørtes nå ut som en god pris, om bilen er godt holdt og det ikke ligger an til store reprasjoner i nær fremtid. Kan jo selvfølgelig plutselig dukke opp ting. Det har man jo aldri noen garanti for, men det kan det jo alltid med bruktbiler, enten de koster 20 tusen eller 200 tusen, brukt er brukt.

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 tusen hørtes nå ut som en god pris, om bilen er godt holdt og det ikke ligger an til store reprasjoner i nær fremtid. Kan jo selvfølgelig plutselig dukke opp ting. Det har man jo aldri noen garanti for, men det kan det jo alltid med bruktbiler, enten de koster 20 tusen eller 200 tusen, brukt er brukt.

 

Den er tatt godt vare på som sagt, men man vet jo aldri med gamle biler hva som kan gå galt.

Registerreima må byttes om ikke så lenge ihvertfall, den svetter litt olje fra topppen, og har noen mindre rustflekker her og der.

 

Han som selger bilen har sagt at han er tilgjengelig om det oppstår problemer i etterkant av kjøpet, så høres jo egentlig ganske greit ut. Eneste jeg føler meg skeptisk til er kilometerstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke bekymra meg for mye om km-stand om bilen virker fin ellers og er godt holdt.

 

Registerreim koster jo noen tusen og bytte om du ikke gjør dette selv så kanskje mulig og prute litt her. Litt svetting på gamle biler er jo ikke helt unormal, men kan jo kanskje være greit og få sjekka opp i at det ikke er noe farlig/noe som må fikses opp i og er dyrt før man slår til.

 

Rustflekker går jo alltids an og pusse bort og få på grunnig og ny lakk for og hindre videre tæring, om resultate blir bra/pent kommer jo an på hvor god man er på lakkering. Men er jo bedre og få det bort enn og la det vokse videre.

 

Haynes manualen jeg har tar for seg både 1.8l bensin og 1.9tdi.

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke bekymra meg for mye om km-stand om bilen virker fin ellers og er godt holdt.

 

Registerreim koster jo noen tusen og bytte om du ikke gjør dette selv så kanskje mulig og prute litt her. Litt svetting på gamle biler er jo ikke helt unormal, men kan jo kanskje være greit og få sjekka opp i at det ikke er noe farlig/noe som må fikses opp i og er dyrt før man slår til.

 

Rustflekker går jo alltids an og pusse bort og få på grunnig og ny lakk for og hindre videre tæring, om resultate blir bra/pent kommer jo an på hvor god man er på lakkering. Men er jo bedre og få det bort enn og la det vokse videre.

 

Haynes manualen jeg har tar for seg både 1.8l bensin og 1.9tdi.

 

 

Hva er vanlige feil på disse bilene? Er det noe ekstra jeg burde legge merke til? Dette blir min tredje bil, men er framdeles ikke SÅ erfaren med bilkjøp.

 

Og blir det vanskelig å selge bilen igjen etter et år eller to?

 

Og kan denne chippes? Hva isåfall koster det/er det verdt det?

Endret av Lovegame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABS og komfortmodulen bruker og feiler på disse...

Komfortmodulen grunnet fukt i dørken.

Forstillingen og drivknuter.

Turborelatert stuff, gamle slanger, n75 ventil etc etc..

Startsperren kan også være vrien, må loddes på tenningen.

 

Disse bilene ruster heldigvis ikke spesielt mye :)

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chipping - 3000 kr gjort dette selv med min 1.9 115hk 230nm til 145-150 hk og 380nm ( Tuningservice.no )

 

ABS og Airbag lampe er ofte vanlige feil, har en liten airbag feil i min nå så om du har noe sånt ville jeg fått fikset det asap.

forstilling er en svakhet

 

Snurrbo kan fort gå. denne røyk ved tidligere eier og hun skifta den på Møller resultat = 18 000 for jobben og ny turbo

 

Dynamo røyk for meg tidligere for noen få uker siden men jeg har brukt importert Audi fra Frankfurt resultat = andre kontakter og div ting så måtte kjøpe ny Dynamo igjennom noen fra Tyskland ( Heldig med prisen ) = 3500 kr

ellers er det en knakende god bil som er godt beskyttet mot rust!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår