Gå til innhold

Risting i bilen (A4-1,9TDI)

Ranger emnet


VOLVO S70

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan tenke seg hva dette er?

N�r jeg kj�rer normalt i en hastighet p� ca 70 km/t (kan ogs� v�re 50 km/t i et annet gir), og slakker av p� gasspedalen, og gasspedalen ligger p� d�dpunktet, s� rister bilen. N�r jeg evt. slipper helt gasspedalen, eller gir litt gass, da forsvinner ristingen.

Motorfester er kontrollert og funnet helt ok.

Hva kan dette v�re?

Dette gjelder en 1998 mod. Audi A4 1,9TDI Avant (66kw-90hk) kmst. 211000

H�per noen har gode r�d om dette! P� forh�nd takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde følgende på tur hjem fra jobb:

Når jeg senket farten og hadde dødpunktet på gasspedalen, da kom ristingen, og da trødde jeg litt inn clutchpedalen, og da var det akkurat som det kom bort. Prøvde dette noen ganger, og det samme skjedde. Hvis jeg slipper bilen i fri, og ruser litt forsiktig opp, og slipper gassen forsiktig tilbake, så finnes det ingen risting. Heller ikke når jeg gjør dette når bilen står i ro. Den går veldig fint og jevnt.

Det virker ikke som om clutchen er slitt. Den tar normalt.

Det kan mulig være svinghjulslageret?

Er det mye arbeid å demontere girkassa på en sånn bil (tar det lang tid)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva du mener med dødpunktet på gasspedalen - mener du å slippe den opp til motoren hverken trekker eller bremser?

 

Er ristingen plagsom, eller bare litt irriterende?

 

Du skriver at motorfestene er kontrollert. Du har vel muligens elektrisk styrt demping i motorfestene (myk eller hard) som justeres etter motorturtall og belastning. Kan muligens tenkes at det er noe her.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektrisk styrte motorfester ser du om det er en kabel/kontakt på motorfestene på siden.

Jeg vet ikke om du har det. Jeg tror det er på min (konas) B6.

 

Jeg merker en litt annen motorlyd under de forhold du beskriver, men det er bare en svakt tikkende lyd (som ventiltikking)

 

-


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår