Gå til innhold

VOLVO S70

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om VOLVO S70

  • Bursdag 07/17/1961

Contact Methods

  • Bosted
    Nesset

VOLVO S70's Achievements

  1. Etter det jeg finner ut, så har denne kun vanlige motorfester.
  2. Det er helt riktig anng. dødpunktet på gasspedalen. Jeg vet ikke om den har elstyrt demping. Hvordan finner jeg ut dette på en enkel måte? Ristingen er ikke så veldig, men jeg legger merke til det, og den har det ikke hver gang gasspedalen ligger på dødpunktet.
  3. Prøvde følgende på tur hjem fra jobb: Når jeg senket farten og hadde dødpunktet på gasspedalen, da kom ristingen, og da trødde jeg litt inn clutchpedalen, og da var det akkurat som det kom bort. Prøvde dette noen ganger, og det samme skjedde. Hvis jeg slipper bilen i fri, og ruser litt forsiktig opp, og slipper gassen forsiktig tilbake, så finnes det ingen risting. Heller ikke når jeg gjør dette når bilen står i ro. Den går veldig fint og jevnt. Det virker ikke som om clutchen er slitt. Den tar normalt. Det kan mulig være svinghjulslageret? Er det mye arbeid å demontere girkassa på en sånn bil (tar det lang tid)?
  4. Er det noen som kan tenke seg hva dette er? N�r jeg kj�rer normalt i en hastighet p� ca 70 km/t (kan ogs� v�re 50 km/t i et annet gir), og slakker av p� gasspedalen, og gasspedalen ligger p� d�dpunktet, s� rister bilen. N�r jeg evt. slipper helt gasspedalen, eller gir litt gass, da forsvinner ristingen. Motorfester er kontrollert og funnet helt ok. Hva kan dette v�re? Dette gjelder en 1998 mod. Audi A4 1,9TDI Avant (66kw-90hk) kmst. 211000 H�per noen har gode r�d om dette! P� forh�nd takk!!
  5. Har plutselig fått et problem med min S80 2001 mod. 2,4 bensin (kmst. 153000). Når jeg kommer opp til 60 km/t og er i 3. gir (automatgir) så girer den til 4. gir, og begynner å riste til jeg slipper gasspedalen for så å gi gass så den girer til 3. igjen, da slutter den å riste. Dette hender ogå når jeg er i 80 km/t og den girer til 5. gir. Hva kan dette være? Bilen har skiftet gasspjell og olje på kassa, kan dette ha invirkning?
  6. Har selv kjøpt disse platene fra Sverige som heter Sunplex AB. Monterte på min S70, og har en kjempefin passform. MEN: Dette må Dere være obs på: Hvis disse får skader under transport, så er det umulig å få kontakt med leverandør. Personen heter Dan.... Har selv fått skade på mine under transport, og han svarer ikke på E-post eller telefon. Når det gjelder prisen i reklamen, så er dette i Svenske kr. Dere må betale samme sum i Norske kr. til en Norsk bank (Handelsbanken). Dere får en nota med konto og alle ting, så det er greit. Varen blir også levert veldig raskt, men det stopper i Norge. De er veldig treige med å få levere varene i dette landet. Dere får også oppgitt sporingsnummer. Det står også på notaen om levering: "FRITT KUND", noe som ikke er realistisk. Dere får ett etterkrav på litt over kr. 400.- som er tollsats. Husk dette hvis Dere kjøper.
  7. I de fleste tilfeller når en 850 bare kutter, så kan det være bensinpumpereleet (nr.103), men det kan også være "kamakselsensoren". Den koster mellom kr. 900.- og litt over kr. 1300.-, alt etter hvor den kjøpes i Norge. Det med "kamakselsensoren" er en gjenganger, og det tar ca. 10 min. å skifte. Den sitter på venstre siden av motoren. Er et rundt lokk med en ledning som går til en kontakt. Skru ut to torx skruer, og diskonekt ledningen fra kontakten. Montere den nye i motsatt rekkefølge, og bilen er som ny. Dette kan dere også finne ut av ved å lese av feil. Det er veldig enkelt. Hvis det er "kamakselsensoren" så gir det følgende blink (feilnr): 3-2-4 3-1-4
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår