Gå til innhold

Kjøre bruktbilen ut av forhandler samme dag?

Ranger emnet


lyma1510

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Nå på Lørdag skal jeg dra å se på en bruktbil fra forhandler. Bor ganske langt unna, så det jeg lurte på var om det er noen mulighet for at jeg kan kjøre bilen hjem samme dagen, eller må jeg hjem og fikse forsikringa før også dra tilbake å hente bilen?

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring må finnes på aktuelt regnummer før den kan registreres, så første problem starter der.

Du får ikke registrert bilen i helga, og stort sett klarer ikke forhandleren å registrere den samme dag.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ingen steder at bilen ikke er registrert, så jeg går ut ifra at den er det. Da ringer du forsikringsselskapet og tegner forsikring en av dagene før helga, denne kan gjøres gyldig med en gang eller du kan velge dato selv. Så sender selger inn papirene som begge har skrevet under på, så kan du kjøre avgårde med bilen hvis det blir kjøp. Slik gjorde ihvertfall jeg det når jeg var til Tønsberg og kjøpte bilen jeg har nå, men det er viktig å presisere for selger at du gjerne vil ha med deg bilen samme dag, slik at de kan tilrettelegge mest mulig for dette.

 

Jeg hadde forresten flaks da bilen jeg kjøpte nettopp var kommet inn på butikken, skiltene var skrudd av men ikke sendt inn. Selgerne pleier gjerne å oppbevare disse noen dager.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bare anntok at bilen var avregistrert da det koster forhandler å la bilen stå på skilt, så normal praksis er å levere inn skilter bare få dager etter bilen er kommet inn.

 

Jeg kjøpte nylig ny bil med en annen i innbytte å kun 1 dag etter jeg leverte inn bilen var den avregistrert ifølge vegvesenet sine sider :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som JChE skriv, må det føreliggje forsikring på registreringsnummeret. Men snakk med forhandlar, så legg dei til rette i førevegen. Dei fleste pla ver behjelpelige med dette.

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår