loveleeds Skrevet April 8, 2012 Rapporter Share Skrevet April 8, 2012 Hei! har en passat 1.9 tdi 2000 model stv. for en tid siden merket jeg bilen hadde problemer med og "slå inn " når jeg speedet på. måtte opp i 3000 omd så kom den. etterhvert forsvant dette og nå idag så var det like før den streiket helt... gikk så vidt fremover i bakkene og lugget og bilen luktet vondt og virket veldig varm etter kun en kort tur... skal levere den inn men er det noen ting jeg kan sjekke selv?? luftmassemåler, er det turboen som er gåen...?? noe annet?? takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 8, 2012 Rapporter Share Skrevet April 8, 2012 Muligens dårlig kontakt inn på dysene, er kjent det på disse da kontaktene sitter under toppdekselet Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne89 Skrevet April 8, 2012 Rapporter Share Skrevet April 8, 2012 Dette er også typiske symptomer på gåen luftmasse måler. En kabel fra ebay til 100 kr, en pc, og du kan kjøre en diagnose for å se om det er den som er gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loveleeds Skrevet April 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2012 Muligens dårlig kontakt inn på dysene, er kjent det på disse da kontaktene sitter under toppdekselet har du noen bilder eller en forklaring på hvor disse sitter da jeg ikke skal skryte på meg all verdens mekaniske egenskaper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loveleeds Skrevet April 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2012 Dette er også typiske symptomer på gåen luftmasse måler. En kabel fra ebay til 100 kr, en pc, og du kan kjøre en diagnose for å se om det er den som er gåen. hadde en som koblet til ett slikt diagnose verkty men han sa det ikke kom frem noen feilmeldinger.Men mener og ha lest andre plasser at en defekt luftmasse måler ikke kommer opp som feilmelding(ikke vet jeg) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 8, 2012 Rapporter Share Skrevet April 8, 2012 For å finne ut det så må du se på verdier, er ikke alltid det lagres noen feilkoder, du må da se på luftmengden som bilen får i forhold til det som den skal få om den er defekt. For å komme til å kontaktene inn på dysene så må du ta av toppdeskelet, skrur du ikke mye bil så det er ikke noe du bør begynne med på egenhånd. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne89 Skrevet April 8, 2012 Rapporter Share Skrevet April 8, 2012 hadde en som koblet til ett slikt diagnose verkty men han sa det ikke kom frem noen feilmeldinger.Men mener og ha lest andre plasser at en defekt luftmasse måler ikke kommer opp som feilmelding(ikke vet jeg) Det er riktig at det ikke alltid kommer opp feilmld ja. I mitt tilfelle med defekt måler, så fikk jeg en feilmld på den (signal to low) Evnt kan du koble ut kontakta til lmm og kjøre en liten tur. Om bilen blir værre har du en frisk lmm. Om bilen oppfører seg akkurat likt så har du en defekt lmm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raanerud Skrevet April 10, 2012 Rapporter Share Skrevet April 10, 2012 Jeg hadde lignende problem på min passat. byttet da en plastskinne som ga strøm til dysene. Jobben kosta et par tusen kroner på det lokale verkstedet. Selve skinna kosta rundt 700,-. Etter bytte av denne gikk bilen som ei kule igjen. Min bil gav ingen feilkoder når jeg tok diagnose på dette (VAG-COM). Siter "Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Juni 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2012 de tdi motorene på 110 hk og oppover har såvidt meg bekjent vnt17 turbo ..dvs variable skovler som beveger seg ved gasspådrag. disse har en tendens til å sote igjen og setter seg fast .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet Juni 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2012 Sjekk vakumslange til klokke på turbo.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.