zanor Skrevet Februar 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2012 har nettopp kjøpt meg en 96' a6 avant. men den elektriske justeringa på venstre speilet fungerer ikke i det hele tatt. noen som har en idé om hvor jeg bør starte å lete etter feil? eller er det mest sannsynlig sjølve speilet som må byttes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2012 Det kan være flere ting, ledningsbrudd i døra, ledningsbrudd mellom justeringspanelet og speilet eller defekt motor i speilet. Det letteste er vel og få målt om det er strøm fram til justeringspanelet. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2012 Tegning over det elektriske :) Quattro73 - Power Mirror Circuit.pdf Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Februar 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2012 Det aller enkleste du kan gjøre er å nappe av det lille trekantdekselet på innsiden av døren, så skru av speilet med en stor torx bolt, samt en liten skjerneskrue. Da løsner speilet og du kan se om kontakten fortsatt henger på. Tar deg 1 min å demontere Se ca halvveis ned i denne guiden jeg lagde her : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=210235 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zanor Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2012 Det kan være flere ting, ledningsbrudd i døra, ledningsbrudd mellom justeringspanelet og speilet eller defekt motor i speilet. Det letteste er vel og få målt om det er strøm fram til justeringspanelet. Tenkte mer på om det kanskje var noe som pleide å feile på disse modellene? Tegning over det elektriske :) Quattro73 - Power Mirror Circuit.pdf Knall bra! Dette forenkler feilsøkingen :) Det aller enkleste du kan gjøre er å nappe av det lille trekantdekselet på innsiden av døren, så skru av speilet med en stor torx bolt, samt en liten skjerneskrue. Da løsner speilet og du kan se om kontakten fortsatt henger på. Tar deg 1 min å demontere Se ca halvveis ned i denne guiden jeg lagde her : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=210235 Det var ikke værre å få det av nei.. Da får jeg dra frem multimeteret å måle litt! Takk for hjelpa så langt! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zanor Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2012 Det aller enkleste du kan gjøre er å nappe av det lille trekantdekselet på innsiden av døren, så skru av speilet med en stor torx bolt, samt en liten skjerneskrue. Da løsner speilet og du kan se om kontakten fortsatt henger på. Tar deg 1 min å demontere Se ca halvveis ned i denne guiden jeg lagde her : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=210235 Har vært ute å sett så vidt på døra nå. Ser ut som jeg må av med dør trekket før jeg får av det trekantdekselet. Stemmer det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Februar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2012 Nei. Jeg løpte ut i bilen nå og knipset noen bilder av hvordan man får det av. 1. Her er lokket 2. Stikk fingen inn og knepp det løs øverst. 3. Dra lokket rett opp og vips er bolten og skruen synlig (med rød ring) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zanor Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2012 Se der ja! takk nok en gang, kjempeflott med bilder også. da skal jeg kikke på det igjen i morra :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zanor Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2012 Tegning over det elektriske :) Quattro73 - Power Mirror Circuit.pdf Brukte detta og feilsøkte så vidt bak knappene i dag. venstre og høyre side er nok byttet om i skjemaet. men ellers så stemmer det bra. Kjekt å ha :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zanor Skrevet Mars 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2012 Da var speilet i orden igjen :-) var faktisk bare kontakta som hadde detti ut.. takk for god hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Mars 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2012 Det er bra! :) Just for the record: Det pleier å variere fra bil til bil med den torx'en under dekselet, noen ganger må du knekke speilhuset bakover og skru torx'en ut fra utsiden.. Var ihvertfall slik på delebilen min.. Men på bruksbilen var det innvendig som Remulade viste ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Mars 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2012 Akkurat det samme skjedde med meg en gang og det var gøyt å finne ut at det bare var en filleting! jædæ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg