rstange Skrevet Februar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2012 Det skjer ting her ;) Hvilke lure triks bruker du for å finne ut hvor mye du skal slipe? Trodde slipinga var for å gjøre toppen slett igjen... Og hvor mye tar de for slipinga? Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mars 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2012 I stedet for å bytte til høykompstempler, som er en omfattende jobb, så kan man plane ned toppen for å øke kompen. De tar 800 +mva for planslipinga, så var det vel 75 + for sliping av ventiler pr stk. De lure triksene finner jeg på internett. http://Www.neons.org Bla. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Mars 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2012 Tøft, da lærte jeg noe nytt idag ;) Var jo ikke ille pris, greit å vite høvelig hvor det ligger. Har en topp som kanskje skulle vært slipt, må bare finne noen som kan gjøre det. Oslo er litt langt unna :P Hvis du(noen andre her) har bruk for deler til Neon så må du bare si ifra, holder på å stripper en bil som går på huggern i neste uke ! Deler til Chrysler Neon -95 Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet Mars 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 fet prosjekt-tråd du har her! du gjør alt jeg drømmer om å gjøre med min egen Neon! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2012 fet prosjekt-tråd du har her! du gjør alt jeg drømmer om å gjøre med min egen Neon! ;) Hehe, hyggelig du stikker innom tråden min. Nå er toppen ferdig høykomp plana og slipt ventiler og seter. Ble 4500,- hos Sylinderteknikk i Oslo, så dette skava av budsjettet litt mer enn jeg hadde regnet med. Kom borti et av setene med fresen, så det måtte gjøres. Da blir det tett i hverfall :) Da blir det tøffe prioriteringer resten av prosjektet. Var liksom max 10 lapper, men tror det blir 12-13 i stedet. Målet mitt er mellom 140 - 150 hester på hjulene med E85. Håper 10.5 komp blir en bra komb med e85 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2012 Handleliste: Qty Item # Description Price 1 221228 ARP Exhaust Manifold Stud Kit 95-05 Neon / Eclipse NA $94.99 1 221222 ARP Headstud Kit 95-05 Neon 2.0L SOHC $122.99 1 221159-4 Booger Shift Linkage Bushings 95-05 Neon / 00+ PT Cruiser Blue $18.99 1 221135 Crane Cams Camshafts 95-05 Neon SOHC Street Grind #10 $299.99 1 221207 Gates Water Pump 95-05 Neon $34.99 1 221195-SOHC-9699 Mopar OEM 2.0L SOHC Head Gasket Set 95-05 Neon 96-99 SOHC $89.99 16 220191-VALVESEALS Mopar OEM Valve Guides 95-05 Neon/SRT-4 $63.98 1 221900-SOHC-COATED Pacesetter SOHC Header 95-05 Neon Armor Coated +$100 $269.99 1 221202-SOHCOEM PCI Mechanical Conversion Timing Belt Kit 95-01 Neon 2.0L SOHC Gates OEM $84.99 Subtotal: $1,080.90 Shipping Rate: $130.92 Total: $1,211.82 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2012 Her er motorromet mitt. Er litt fornøyd på en måte :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sorvik94 Skrevet Mars 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2012 Clean! Ser veldig bra ut, du har grunn til å være fornøyd! :D Siter Chrysler neon 97 mod 2.0i - http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/neon/292464-sorviks-neon-trad-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Mars 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2012 Ser bra ut! Ryddig og rent :thumb Slik vi liker det. Grei bestilling det der, blir spennende å følge med på ;) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2012 Takk takk :) Lenge leve Sohc! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mars 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2012 Har fått railsene av rstange i dag. Ser veldig bra ut. Hele og fine. Det ser ut som dette er noe som har sittet i karosseriet. Håper det er under den sortye lista :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Mars 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2012 Se der ja, der var de kommet ;) Men som jeg svarte på PMen så var de festet ved siden av den sorte lista, det du ser på det nederste bildet er ett av festene fra karroseriet ja. Finner ikke så mye info om disse railsene, men du ser på bildet i service-manualen at festene sitter vedsiden av listen. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mars 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 Se der, ja. Nei jeg skal ikke bore i karosseriet. Må ha muligheten til å selge en orginal uten rails. Jeg skal høre med 3M om de har no fin dobbeltsidig tape, som jeg både kan bruke som pakning og feste. Her har jeg lagt det oppå bilen. Synes det ser veldig kult ut. Litt anderledes. Liker å gå litt mot strømmen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mars 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 Litt OT, men, der står jo båten min også, jo :) Gleder meg til den kommer på vannet igjen. En nesten strøken Vintage Kyosho Jet Stream EP 800, men 2 x Traxxas 550 23 turn Titan, Traxxas marine ESC. Kjører 4 celler lipo. Går bra den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Mars 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 Se der ja, prøvemontering. Er enig med deg, er kult med de railsene ;) Men du må kanskje gå over en runde med plasrfornyer slik at de blir like blanke og fine som bilen :) Du får nok tak i noe sterk tape som holder. Bør jo gå bra så lenge du ikke planlegger å bruke stativet til å frakte ting. Flott båt, artig leketøy. Har hatt både bil og fly, men ikke båt. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg