rstange Skrevet Februar 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2012 Kjempe flott bil ! :) *like* En av de heldige med grøftelys i frontfangeren ! Ikke så mange av de i Norge. Håper du holder oss oppdatert med bilder framover ;) Denne vil vi se mer av :D Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sorvik94 Skrevet Februar 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2012 Hvis du noen gang kolliderer å bestemmer deg at du skal kvitte deg med bilen så si ifra ;) Eller skal selge den ellers.. Siter Chrysler neon 97 mod 2.0i - http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/neon/292464-sorviks-neon-trad-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2012 Skal kjøpe meg 7 seter etter denne. Litt trang den V50'n vi har i dag, men kjærringa nekter å skilles fra den, så jeg må nok ofre den for en Grand Caravan 3,8 med skinn, en eller annen gang ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2012 Hvis du noen gang kolliderer å bestemmer deg at du skal kvitte deg med bilen så si ifra ;)Eller skal selge den ellers.. Er veldig glad i bilen i dag, men det kan plutselig endre seg, kjenner jeg meg selv rett :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Her er bilde av hvordan jeg har satt konfilteret: Allt er Samco og K&N. Kjøpt hos Kollevold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Så noen bilder av den nyikjøpte toppen, for prosjektet mitt: Eksosport har definitivt et potensiale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2012 Vell vell, nå har jeg fått kjøpt inn litt verktøy. Ohar fått demontert 2 eksosventiler. Var veldig spent på hvordan det så ut. Og det så ut som det var noe å ta av :) Noe av den kanten må vel kanskje være der for å stabilisere ventilringen?? Noen sysnpunkter?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2012 Etter plutselig å være i tvil om hvilken kam jeg skal velge for mitt formål, har jeg prøvd å sette meg inn i hvordan en kam fungerer og hvordan den er oppbygd. For de som er interessert, så er linken her. http://www.carcraft.com/techarticles/116_0403_camshaft_basic/viewall.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2012 Da har jeg så smått begynt å jobbe med portene. Jeg bestemte meg for å redusere kanten under ventilsetet, som dere kan se på bildet. Kan umulig ødelegge noe å fjerne den. Var jo avleiringer bak kanten, så den skaper tydlig vis turbulens. Her har jeg slipt ned kanten. For å skape en effektiv flow, må taket på porten være jevn. Det har jeg hjulpet til med her, ved å slipe ned kanten. Biltemafresene gjorde susen, gitt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 Jobbet litt videre med portene i kveld. Prøvde ut en poleringspatent, funka fint det. Så har jeg gjort rein eksosventilene. Og begynt å slipe ventiler. Biltemapinne og biltemapasta. Funker fint, det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Februar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2012 Spennende ;) Har ikke peiling på hva du holder på med, men du får holde oss oppdatert ! :roll: Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 Tja, jeg vet vel heller ikketil en viss grad, hva jeg holder på med jeg heller :) Men jeg prøver å bruke erfaringer og litt logikk, fra andre ting frajobb og hobby. Får jeg denne oppskriften til å funke, med før og etter dyno, skal jeg ta på meg oppdrag med å bygge topper til andre Neon og Stratuseiere. Veldig artig å drive med :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sorvik94 Skrevet Februar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 Litt OT: Du kan ikke prøve å finne et delenr på framfangern din da? :D som jeg kan ta med videre til forhandler.. Siter Chrysler neon 97 mod 2.0i - http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/neon/292464-sorviks-neon-trad-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2012 Da er portene ferdig, og toppen skal til planing i morgen. Lurer på om jeg skal slipe ventilene med det samme. Får høre pris først. Billigst å håndslipe, men ettersom jeg skal øke kompet er det kanskje nødvendig å gjøre det i maskin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2012 Da er toppen endelig i hus hos Motorteknikk & Oss i Oslo. Føler den er i trygge hender, da mekanikeren så med en gang hva slags topp det var, og han fortalte meg at den var planet hos dem før. Det så han på de feltene toppakningen ikke har liggi. Kjente igjen overflaten etter den gamle plansliperen. De har vist kjørt Neon Cup en gang i tiden også :) Tar av 0,5 mm. Er allerede tatt av 0,2 under vanelig plansliping. Da blir det 0,7 mm, som øker komp fra 9,8 - 10,5. Da blir det fart i sakene tenker jeg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg