Gå til innhold

16vturbo: Omega A Turbo... ikke mobb

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

Hmmm, men med original lambda får du vel bare vite om den går magert eller fett, ikke hvor mye.

 

originallambdaen gir ikke 14,7 verdier liksom, men det er jo en god indikasjon.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

originallambdaen gir ikke 14,7 verdier liksom, men det er jo en god indikasjon.

 

Skulle ønske jeg hadde råd til skikkelig lambda, men når jeg må ha ny bensintank og begge hjullagrene fremme er ødelagt så må jeg drøye den litt :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved fullt pådrag og ladetrykk er det veldig greit om motor går noe fett, som 13, ett eller annet. Med narrow lambda får du bare vite at den går fett, så wide lambda er et kjempebra verktøy ved mapping. Er bare bekymret for at du skal ta knekken på enda en motor ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved fullt pådrag og ladetrykk er det veldig greit om motor går noe fett, som 13, ett eller annet. Med narrow lambda får du bare vite at den går fett, så wide lambda er et kjempebra verktøy ved mapping. Er bare bekymret for at du skal ta knekken på enda en motor ;)

 

Jeg vet godt at bbl hadde hjulpet oss forferdelig mye akkurat nå, men sålenge JEG ikke justerer på noe som helst og har overlatt den jobben til en kar med akkurat samme bil - med mye likt i oppsett så stoler jeg på at det går bra :)

 

Han begynte på 0 han også, originalsprut og tilleggsdyser (som han faktisk lage styring til selv)

 

Her er bilde av bilen hans, den har forfalt seg med åra med motor og drivverk er gull!

 

602510_10151081680871101_216315244_n_zps812ed05b.j  pg

 

Han kjører nå med megasquirt og 250 hk(?). Denne kjører han til treff med, gjerne henger på slep, og kjører hjem igjen.

Her er en film av hvordan den virker. Dette er en bil han har hatt i over 10 år.. Jeg stoler på at han skal få dette til ganske bra og få til ett holdbart oppsett til meg :)

 

 

 

EDIT: 200sx hadde 400hk.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat nøsta opp i ett annet problem nå :)

 

Trodde batteriet mitt var for dårlig siden bilen kun startet med startkabler (den kjinnet fint uten også) men der jeg hadde tatt styrestrøm til releet leverte ikke nok strøm akkurat i det starteren begynte å turne.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg! Nå virker ikke starteren lenger! Skifta den uten hell... Spørst om det er ei jording eller plussen bak til fram som har skjedd noe med, gadd ikke mere i kveld. Det er ikke ledningen til innslaget som er kaputt, målte den og prøvde å sette + rett på innslaget men samme driten.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lyst til å skrive ei liste over ka æ treng for å monter MS i omegan min?

kjøpt turbonetics 50trim turbo no :) og intercooler :) bila vart eu-godkjent 21.desember så er kinda veldi happy for øyeblikket :)

med det samme.. korr stor diameter er det på orginale rattet?

Ford Pinto med 332cid stroker.

Ford Mustang med 408cid stroker.

Opel Omega A under ombygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på om du har tenkt å bruke litt penger eller skikkelig budsjettbygg? Datasprut?

 

Planen va jo å bruke megasquirt.. men hakke peiling på ka æ treng for å monter det :)

men skrur heller litt ekstra om det går å spar inn litt

Ford Pinto med 332cid stroker.

Ford Mustang med 408cid stroker.

Opel Omega A under ombygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen va jo å bruke megasquirt.. men hakke peiling på ka æ treng for å monter det :)

men skrur heller litt ekstra om det går å spar inn litt

 

Vet du hva annet du trenger eller skal jeg bare si hva du trenger til MS?

 

For å begynne en plass:

 

Kjøp megasquirt med Velox Motor, va der jeg handlet fra og de bygde den akkurat slik jeg ville, er storfornøyd!

Du må ha litt div ledninger i diverse tykkelse og lengd.

Stikk på biltema å kjøp deg en sikringsboks (gjerne den med 8 eller 10 sikringsholdere) og sikringer i alle størrelser, med det samme du er der så kjøper du deg ett par releer.

Ang motorledningsnett så kan du bruke det originale på bilen, men det krever en god del over gjennomsnittet peiling på elektro og omega A1 2,0 se motornett. Derfor laget jeg nytt i starten, jeg trodde det var ledningsnettet mitt som var dårlig siden alt var i svart og rød, så det kastet jeg. Kjøpte nytt ledingsnett med alle plugger og sensorer fra Finland og det kan jeg anbefale. Protoparts Webshop

 

koblingsskjema er her:

 

Koblingsskjema (pin #37 er jord på bensinpumpereleet. Jeg dreit meg ut her når jeg las styrestrøm. Tenkte det var styrestrøm inn på MS men det er det IKKE! Måtte få bensinpumpetransistoren inni MS skiftet pga. det.

 

Bare spør her hvis det er noe :) Det jeg ikke kan svare for svarer helt sikkert Quattro73 for på denne tråden :)

Hvordan koble releer.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir Delta og Quattro73 glad! Kjøpte meg nettopp en bbl og ei Spal vifte for 500 kr! Brukt selvfølgelig og lambdaen må muuuligens ha ny O2 sensor, men det skal jeg finne ut av senere :)

 

20130104_100811.jpg

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår